Προλεγόμενα
= ΄0πως
αναφέραμε σε προηγούμενη περιγραφή μας ο
Σέλινους, Selinounte ιδρύθηκε το δεύτερο ήμισυ
του 7ου π.χ. αιώνα στην Νοτιοδυτική ακτή της
Σικελίας ως θυγατρική πόλις της Ανατο-Σικελιανής
δορικής αποικίας των Μεγάρων Υβλαίων. Η
πόλη οφείλει το όνομά της στην ελληνική
λέξη Σέλινο, και σημαίνει το άγριο Σέλινο,
που βρίσκει το φυτό αυτό να υπάρχει πλουσιοπάροχα
στην περιοχή. Η πόλη είχε το χρυσό της
αιώνα τον 6. και 5. π.Χ. αιώνα. Από εκείνη την
εποχή προέρχονται οι ναοί του Σελινούντα,
που καθρεπτίζουν τον πλούτο της πόλης και
άφησαν στη συνολική αρχαία εποχή ως μία
από τις αριστουργηματικές πόλεις της
Σικελίας. Δυτικά από τον Σελινούντα ήτανε
κατ΄ αρχάς εγκατεστημένοι οι Ελύμοι, που
είχαν την κύρια βάση τους στις πόλεις, Erice,
Entella και Segesta. 0ι Ελύμοι, Elymer διατηρούσαν
καλές σχέσεις με τους Καρχηδονίους- Karthagern
και ήρθαν πολλές φορές σε φιλονικίες με
τους Σελινούντιους.
Το 480 π.Χ. παρόλα που η ΙΜΕΡΑ, το ΡΗΓΙΟ και ο
ΣΕΛΙΝΟΥΝΤΑΣ κάλεσαν τους Καρχηδονίους
στην Σικελία εναντίον του Ακράγαντα,
λέγεται ότι ο Σελινούντας αγωνιζότανε
στην πλευρά του Ακράγαντα και των
Συρακουσών εναντίον της συμμαχίας των
Καρχηδονίων, Ιμέρας και Ρήγιου, που κάτω
από την αρχηγία του τυράννου Γέλωνα
νικήθηκαν στην ΙΜΕΡΑ. Το μίσος όμως
εκδικήθηκε μετά από πολλές δεκαετίες, όταν
μετά τον καταστροφικό πελοποννησιακό
πόλεμο αδυνάτισαν οι ελληνικές πόλεις και
οι Καρχηδόνιοι το 409 π.Χ. έστειλαν έναν
ισχυρό στρατό με 100.000 άνδρες κυρίευσαν και
κατέστρεψαν την πόλη.
΄0πως περιγράφουν ο Διόδωρος ο Σικελιώτης
και ο Ξενοφών , 16.000 πολίτες σφαγιάστηκαν
και 5.000 πωλήθηκαν ως σκλάβοι. Μόνο λίγες
χιλιάδες πολιτών κατόρθωσαν να φύγουν
προς τον Ακράγαντα. ..
Μετά από λίγο ξαναπήραν οι Συρακούσες τον
Σελινούντα και προσπάθησαν να τον
ιδρύσουν ξανά, όπου ανοικοδόμησαν ένα
μέρος των ερειπίων και άρχισαν να
μεταφέρουν εδώ κατοίκους. Τελικά το 392 π.Χ.
ξανάπεσε κάτω από τον έλεγχο των
Καρχηδονίων, που το έτος 250 π.Χ. κατέστρεψαν
τελειωτικά την πόλη και υποχρέωσαν τους
πολίτες να μετοικήσουν.
ΣΚΕΨΕΙΣ
ΣΕ ΕΝΑ ΠΕΡΙΠΑΤΟ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ
ΤΩΝ ΕΡΕΙΠΙΩΝ

3. Ο
ναός της Ήρας
Φωτο:
Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη, Κολωνία. |

2
0
ναός C, ναός
του Ηρακλέους, ανοικοδομήθηκε
ως πρώτο ιερό χτίριο στην
Ακρόπολη. Ισχύει ως σύμβολο του Σέλινους/Σελινούντα.
Φωτο:
Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη, Κολωνία. |

3. Ο
ναός της Ήρας
Φωτο:
Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη, Κολωνία. |

4.
Ανακαινισθέντες
κίονες στο πεδίο
των ερειπίων του Σελινούντα
Φωτο:
Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη, Κολωνία. |
Πηγή: Furio
Durando: Das ANTIKE ITALIENS, Verlag Karl Müller Valerio M.Manfredi:
Οι ΄Ελληνες της Δύσης, «Νέα Σύνορα», Αθήνα
1997 Moses I. Finley: Das antike Sizilien, dtv, München 1993 Βirgit
Carnabuci: Sizilien, DUMONT
Kunst Reiseführer, Köln 1998 Gustav Schwab : Die schönsten Sagen des klassischen
Altertums, Parkland, Bindlach 1997 Eva
Gründel-Heinz Tomek : Sizilien, Richtig Reisen, DuMont, Köln 1997 Nack
Wägner : HELLAS, Land und Volk der alten Griechen, C. Ueberreuter, Wien,
Heidelberg 1975 Christian Meier, ATHEN, Siedler, Berlin 1993 Guide
de Agostini : Archäologisches SIZILIEN, Novara 1995 Hermann
Bengtson: GRIECHISCHE GESCHICHTE. Von den Anfang
bis in die Römische Kaiserzeit, Beck, München 1994. Finley/
Mack Schmith /Duggan : Geschichte
Siziliens und der Sizilianer, Beck, München
1998 Paul
Faure : Die griechische Welt im Zeitalter der Kolonisation, Paris 1978,
Stuttgart 1981 Jacques
Brunschwig . Geoffrey Lloyd : DAS WISSEN DER GRIECHEN: EINE ENZYKLOPÄDIE,
Fink, München 2000.
Fischer Weltgeschichte, Griechen und Perser, Frankfurt 1965. Εγκυκλοπαιδικό
Λεξικό ΗΛΙΟΥ, Αθήναι . Ναλμπάντη,
Κων / νου : Σειρά άρθρων μου για τη «Μεγάλη
Ελλάδα» στο τοπικό Τύπο, „Ηχώ“ της Δράμας., στη Γερμανία: Ελληνική Γνώμη,
περιοδικά κ.ά και στα διαδίκτυα των
μεταναστών μας .Kai Brodersen: GROSSE GESTALTEN DER GRIECHISCHEN
ANTIKE, 58 historische Portraits von Homer bis Kleopatra, Beck, München 1999.
08
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2003
Aπαγορεύεται
η χρησιμοποίηση ή αναδημοσίευση ή
αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο του
περιεχομένου των άρθρων χωρίς τη γραπτή
άδεια του συντάκτη.