ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Γράφει  ο : Κωνσταντίνος  Σ. Ναλμπάντης, Κολωνία

       Προλεγόμενα

Για μια νέα εκπαιδευτική πολιτική για την Ελλάδα
 

Επιτέλους και στην Πατρίδα μας γίνεται μια αναγκαία νέα μεταρρύθμιση και χαιρετίζουμε ανεπιφύλακτα την προσπάθεια εισαγωγής ενός εθνικού συστήματος διασφάλισης μιας καλύτερης ποιότητας στα ελληνικά πανεπιστήμια, κρατικό πτυχίο γλωσσομάθειας, επιτέλους νέα αναλυτικά προγράμματα, μόρφωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, και περισσότερα ολοήμερα σχολεία , έτσι έφερνε μπροστά από ένα χρόνο ως νεωτερισμό η κυβέρνηση στον χώρο της εκπαίδευσης ήδη το 2003.

Ασφαλώς τα νέα περαιτέρω ιδρυόμενα ολοήμερα σχολεία τόσο στη Γερμανία, όσο και την νέα προσπάθεια στην Ελλάδα δημιουργούνται μόνο και μόνο από την υποχρέωση, ανάγκη και επίγνωση της ευθύνης και κυρίως για την αντίδραση των καταστροφικών αποτελεσμάτων από την έρευνα PISA του OECD, και άλλων διεθνών συγκρίσεων που πρέπει τώρα να είναι ένα ολοκληρωμένο παιδαγωγικό μοντέλο, που συμπεριλαμβάνει, βοηθά και προωθεί τον μαθητή στην ατομική προώθηση, συναισθηματική, κινητικότητα, διανοητική ικανότητα και κοινωνική ανάπτυξη.

Η απάντηση και απαίτηση στα καταστροφικά σχολικά αποτελέσματα στην έρευνα PISA για την Ελλάδα, πρέπει να είναι ένα ολοήμερο σχολείο με ένα ολοκληρωμένο μοντέλο με νέα αναλυτικά προγράμματα και συνεχές καταρτισμένο προσωπικό.

Ευδιάκριτα καταστροφικές είναι οι εμπειρίες από τα αμιγή εθνικά μας σχολεία στη Γερμανία και την ελλιπή κατάρτιση των εκπαιδευτικών, τα ελλιπή αναλυτικά προγράμματα …, αν υπολογίσουμε, ότι πάνω από 10% της Ελλάδας έχουν περάσει ως μετανάστες από την ΟΔΓ, δυστυχώς χωρίς να εκμεταλλευτούν τη διαμονή τους ακόμα παραγωγικότερα, απ΄ ότι μέχρι σήμερα.
Διότι μόρφωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και στην Ελλάδα και την Γερμανία πρέπει να είναι αυτονόητη για κάθε Πολιτεία και για κάθε εκπαιδευτικό. Πολυήμερες υποχρεωτικές επιμορφώσεις και εκπαιδεύσεις δεν πρέπει να λαμβάνουν μόνο κατά τη διάρκεια της εργασίας, παρά επίσης και κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Ο χαρακτήρας αξίωσης αφορούν εκδηλώσεις για την μόρφωση, εκπαίδευση και μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών, που θα μπορούσαν να έχουν και οικονομική βοήθεια ή αύξηση του μισθού, ή ακόμα δυνατότητες εξέλιξης με την προϋπόθεση επίσκεψης προκαθορισμένων περαιτέρω επιμορφώσεων.

Για να αναφέρω το παράδειγμα του κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας με 17 εκατομμύρια κατοίκους, όπου οι στατιστικές αναφέρουν ότι το έτος 2002 περίπου 276 000 δασκάλες και δάσκαλοι έλαβαν μέρος σε 9800 εκδηλώσεις περαιτέρω επιμόρφωσης.

Ένα μεγάλο μέρος της παραπέρα μόρφωσης ασχολήθηκε με θέματα των στενών σχέσεων με την έρευνα PISA. Περισσότεροι από 43 000 εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν εκδηλώσεις περαιτέρω επιμόρφωσης για την εξασφάλιση ικανοτήτων, διαγνωστικές αρμοδιότητες, καθορισμένες γλωσσικές ή προώθηση φυσικών επιστημών και νέες διδακτικές και μορφές μάθησης….

Η επίκαιρη έρευνα PISA έχει αποδείξει περαιτέρω, ότι η σκέψη οικονομίας από την επένδυση στην μόρφωση του παρελθόντος φέρει τη συνενοχή στην σημερινή επίκαιρη οικονομική κρίση, ετούτη την καταστροφική διαπίστωση δεν έχει αντιληφθεί δυστυχώς μέχρι σήμερα καμιά ελληνική κυβέρνηση για την μόρφωση, εξέλιξη, αυτοδιάθεση , τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση των ελληνοπαίδων της Γερμανίας, αλλιώς δεν θα είχαμε την αποτυχία των 90% στα αμιγή εθνικά μας σχολεία, που αργότερα θα επιστρέψουν στην Ελλάδα και θα αναμένουν να ζήσουν μόνο από την Κοινωνική πρόνοια.

Ακόμα η μειωμένη μορφωτική επένδυση για το κομμάτι του απόδημου ελληνισμού, που αγωνίζεται με αναχρονιστικά αναλυτικά προγράμματα, για τις κοινωνίες των ευρωπαίων εταίρων μας, με ακατάλληλους διορισμένους από την Ελλάδα εκπαιδευτικούς, με τις προκαταλήψεις και το υποχρεωτικό «πάρκινγκ των παιδιών στα αμιγή εθνικά μας σχολεία, αλλά και την προκλητική μειωμένη ετοιμότητα καθοδηγητικής ενημερωτικής πληροφόρησης, έλλειψη συμμετοχής, συναπόφασης, αυτοδιάθεσης και αυτοεξέλιξης στις χώρες των ευρωπαίων εταίρων μας εδώ και τριανταπέντε ολόκληρα χρόνια όλων των ελληνικών κυβερνήσεων, κομμάτων και αντιπροσώπων της Πολιτείας για αναγκαίες επαναστατικές βασικές μεταρρυθμίσεις και για την εισαγωγή, συμμετοχή των Ελληνοπαίδων στα δίγλωσσα ολοήμερα ή και πολυδύναμα σχολεία της Γερμανίας, αλλιώς οδηγούν υποχρεωτικά την Πατρίδα μας στη εθνική μας οικονομική παταγώδης αποτυχία….

Την στιγμή αυτή βρισκόμαστε στη δυσάρεστη και απογοητευτική θέση να διαπιστώσουμε, ότι στα "καθαρά εθνικά μας σχολεία“ στη Γερμανία η αποτυχία για τις ανώτατες σχολές και τα Πανεπιστήμια βρίσκεται πάνω από 90%, - ( τα υπόλοιπα 10% υποπτευόμαστε ότι είναι παιδιά υπαλλήλων για να επιδιώξουν καλλίτερες πανεπιστημιακές σπουδές στην Ελλάδα) - και τα παιδιά μας είναι αποκομμένα από το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι και από τις Γερμανικές τεχνικές και επαγγελματικές σχολές και ότι πάνω από 75% των άεργων αλλοδαπών νέων μας δεν έχουν καμία τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση και τώρα έχουμε συμπληρωματικά και ένα ποσοστό πάνω από 40% των Ελληνοπαίδων της Γερμανίας που δεν μαθαίνει ούτε λέξη Ελληνικά.

Το όνειρο, η επιθυμία και η λαχτάρα, η νοσταλγία της επιστροφής μετά από ένα χρονικό διάστημα που είχε η πρώτη γενιά, και ενώ είχε επενδύσει όλα τα χρήματά της σε αντιπαραγωγικές επενδύσεις στα χωριά της Πατρίδας,, ενώ στον τόπο της ξενιτιάς έμενε σε στενές και ακατάλληλες κατοικίες, έχει περάσει.

Με την επίσκεψη των παιδιών σε αμιγή ελληνικά σχολεία οδηγούσε μέχρι τώρα στην προοπτική εξέλιξης ενός άγνωστου μονόδρομου, διότι τα σχολικά αποτελέσματα δεν επαρκούσαν για μια τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και ούτε και γλωσσικές προοπτικές για την εξέλιξη και άμυλα στις χώρες των ευρωπαίων εταίρων μας.

Μην ξεχνάμε, ότι μπροστά από χίλια χρόνια οι Ρωμαίοι μας καταπολέμησαν και μας νίκησαν με την ελληνική γλώσσα, έτσι που μας οδηγεί στο συμπέρασμα, ότι πρέπει και εμείς να μαθαίνουμε και τις γλώσσες των ευρωπαίων εταίρων μας και πολλά άλλα που ανέπτυξα σε προηγούμενες κριτικές αναλύσεις μου. Δεν επιτρέπεται, χωρίς εναλλακτικές προτάσεις, να κραυγάζουμε όλο και με περισσότερα αντιπαιδαγωγικά κριτήρια και πλήρης άγνοιας των ευρωπαϊκών συνθηκών και των δικών μας εμπειριών, όλο και τόσο για ελληνόγλωσση αμιγή μόρφωση, ενώ εδώ και δεκαετίες δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα παιδαγωγικά κριτήρια και ούτε δεν εκμεταλλευόμαστε και τη δική μας συμμετοχή, σύμπραξη και απόφαση στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Ακόμα περισσότερο δεν επιτρέπεται εγωκεντρικά και μόνο να κρύβουμε την προσωπική μας άγνοια της ξένης γλώσσας και να βροντοφωνάζουμε για την προώθηση της ελληνοκουλτούρας στον ευρωπαϊκό χώρο, χωρίς ποτέ οι βροντοφωνάζοντες να είναι σε θέση στην προώθηση συνδιαλλαγής και αλληλεπίδρασης με τον εντόπιο πληθυσμό και τόσα άλλα που είναι απαραίτητα της ειρηνικής και αλληλέγγυας συνύπαρξης....

Η σχολική διαδρομή ενός παιδιού στα αμιγή ελληνικά σχολεία είναι και χρονοβόρα και πανάκριβη και λόγω των αναφερόμενων ακατάλληλων αναλυτικών προγραμμάτων, των απροετοίμαστων δασκάλων για τις ευρωπαϊκές κοινωνίες ,επίσης τα φροντιστήρια ,και για τις ελλιπείς παιδαγωγικές εναλλακτικές προσφορές και μάλιστα πολύ περισσότερη χρονοβόρα και πανάκριβη, απ΄ ότι αν ίδρυαν οι γονείς ένα ιδιωτικό σχολείο, ή και μετά από τις απολυτήριες εξετάσεις ενός δίγλωσσου, ολοήμερου ή πολυδύναμου σχολείου, επισκεπτόταν τα παιδιά εννιά μήνες ένα εντατικό τμήμα Νέων ελληνικών σε ελληνικό Πανεπιστήμιο. …

Η ροπή πρέπει να αλλάξει προς το καλύτερο και για χάρη της εξέλιξης, ευημερίας, συμμετοχής, αυτοεκπλήρωσης και αυτοδιάθεσης των Ελλήνων συμπολιτών μας στις χώρες της Ευρωπαϊκής ΄Ένωσης.

Αν βέβαια θελήσουμε να ρίξουμε μια κριτική ματιά στις υποβαθμισμένες ελληνικές υπηρεσίες του εσωτερικού και του εξωτερικού θα διαπιστώσουμε με αγανάκτηση και τρόμο σε ποια τιποτένια ποσοστιαία αντιπροσώπευση βρίσκονται στις υπηρεσίες παιδιά του "γνήσιου εργατικού" απόδημου Ελληνισμού...

Ακόμα και παιδιά του γνήσιου εργατικού δυναμικού που σπούδασαν σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια περιμένουν πολλά χρόνια, ενώ πάλι στη χώρα που σπούδασαν και ζουν και οι γονείς τους δεν έχουν καμιά δυνατότητα να διοριστούν σε ελληνόγλωσσα και δίγλωσσα σχολεία, γιατί προτιμούν να στέλνουν Έλληνες, ακατατόπιστους δάσκαλους από την Πατρίδα, με ελλιπή ξένη γλώσσα, μειωμένη πανεπιστημιακή μόρφωση, με αναχρονιστικά αναλυτικά προγράμματα και με την εξαγωγή από την Πατρίδα πολλαπλών και ανεξήγητων προκαταλήψεων για τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, από την άλλη μεριά όμως επιστρέφοντες στην Πατρίδα αναμένουν ( ως 15 χρόνια) ώσπου να αναγνωριστεί το πτυχίο τους, που απέκτησαν από άλλες ευρωπαϊκές χώρες σπουδών, ενώ έπρεπε να εφαρμοστεί αμέσως, σύμφωνα με την οδηγία 89/48, (βλέπε και υπόθεση C 197/98 Ευρωπαϊκό δικαστήριο) για τα διπλώματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ασφαλώς οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να προσφύγουν στη δικαιοσύνη ( στα ελληνικά δικαστήρια) και να ζητήσουν αποζημίωση.

Αποζημίωση για όσα έχασαν εξαιτίας της παράλειψης του κράτους, για όσα ζημιώθηκαν. Αποζημίωση που θα καλύπτει όλη τη ζημιά τους και σύμφωνα με την περίφημη πια απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, την απόφαση Francovich...

Αν το κράτος αδρανεί και δεν μεταφέρει το περιεχόμενο της οδηγίας στη δική του έννομη τάξη, η Επιτροπή προσφεύγει, το κάνει συνέχεια, στο- βλέπε: Βήμα της Κυριακής, 19.03.2000). Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και προκαλεί απόφαση καταδίκης. Ετούτη όμως η αναχρονιστική νοοτροπία σκέψεων και διαπραγμάτευσης των διορισμών ελλήνων δασκάλων είχε ως αποτέλεσμα τις τελευταίες δεκαετίες για τα παιδιά του γνήσιου εργατικού δυναμικού σε ευρωπαϊκές χώρες, να χαρακτηρίζουν οι ίδιοι οι γονείς τα εσωστρεφή εθνικά μας σχολεία στις χώρες της ΕΕ ως «πάρκινγκ παιδιών» με αμοιβαία βέβαια ανταπόκριση και αυτοεξυπηρέτηση.

Διότι ο μαθητής θέλει δεν θέλει θα προβιβαστεί και θα πάρει το απολυτήριό του, ενώ ο δάσκαλος μόνο με την πλήρη τάξη θα του εγγυάται την μακρόχρονη διαμονή του και τη διπλομισθία, ενώ το μέλλον των παιδιών και οι προοπτικές αυτοεξέλιξης είναι μαύρες….

Ας αναφέρω όμως μόνο ορισμένα βασικά μειονεκτήματα: δεν υπάρχουν στα αμιγή σχολεία και δεν υπολογίζονται οι διαφοροποιήσεις των κλίσεων, δηλαδή οι κλίσεις των παιδιών και οι διαφορετικές επιδόσεις. Δεν υπάρχουν τμήματα επίδοσης σε ειδικότητες και τμήματα βασικά και επέκτασης και δεν υπάρχει ειδική συμβουλευτική προώθηση σύμφωνα με τις κλίσεις των μαθητών, δεν υπάρχουν τμήματα διαφοροποίησης και δεν υπάρχουν εβδομάδες «σχεδίου». Το βασικότερο όμως, ότι δε υπάρχουν επιλογές και συμβουλευτική κατάλληλης προώθησης και επίσκεψη κατάλληλων σχολείων και κλίσεων και επίσης δεν υπάρχουν τμήματα και ώρες εξάσκησης και ελεύθερης δράσης. Απουσιάζει η επιστημονική κατευθυνόμενη διδασκαλία….και τόσα άλλα…

Περαιτέρω θα καταργηθούν αυτόματα τόσο τα ειδικά φροντιστήρια στη Γερμανία, όσο και τα φροντιστήρια στην Ελλάδα που ονειρεύονται και προφητεύουν από τα αποτυχημένα παιδιά του ταλαιπωρημένου απόδημου Ελληνισμού .
 

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΠΑIΔΕΙΑ

Προλεγόμενα

Ασφαλώς και η Ελλάδα από τις αρχές του 2003 επιδιώκει νέες υποχρεωτικές μεταρρυθμίσεις και το χαιρετίζουμε ιδιαίτερα αυτό, να λάβει επιτέλους τις συνέπειες από τα άσχημα αποτελέσματα της παραπάνω αναφερόμενης έρευνας. Κατά πόσον όμως είναι δυνατόν να επεκταθούν τα ολοήμερα σχολεία σε όλη την ελληνική επικράτεια με καταρτισμένο προσωπικό για να επιδιωχθεί η συνταγματική ισότητα μεταξύ όλων των πολιτών της ελληνικής επικράτειας και Ελλήνων του εσωτερικού και του εξωτερικού θα μας το δείξουν οι μελλοντικές εξελίξεις. Μια δημοκρατική, κοινωνική και αλληλέγγυα κοινωνία έχει όμως την υποχρέωση να δώσει τα ίδια δικαιώματα συμμετοχής, συναπόφασης και αυτοεξέλιξης σε όλους τους νέους ανθρώπους της επικράτειας.

Από την μια μεριά όμως και στην Πατρίδα μας για την Παιδεία ανακοινώνονται μεγάλες επιδιώξεις συνταγματικής ισοτιμίας και από την άλλη μεριά προωθούν με τη σιωπή τις προκαταλήψεις και το σχετικό διαιτολόγιο, που χειροτερεύει δραστικά τους όρους εργασίας των εργαζομένων στο συνολικό μορφωτικό τομέα.
Προς το παρόν λαμβάνουν χώρα για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ραγδαίες εξελίξεις , και είναι εύλογο, όμως ότι δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα να προβεί στην άνιση συμμετοχή, σύμπραξη και αντισυνταγματική μεταχείριση και διάκριση νέων ανθρώπων και ιδιαίτερα δεν θέλω να πιστεύω, ότι θέλει να διατηρήσει για τα Ελληνόπαιδα της Γερμανίας την κακή φήμη και την κακή δημόσια εικόνα, αυτή των 35 ολόκληρων χρόνων, της μη συμμετοχής, σύμπραξης, αυτοδιάθεσης, αυτοεξέλιξης εντός του ευρωπαϊκού γίγνεσθαι.

Μήπως το θέλουμε αυτό ;;

Προοπτικές εξελίξεων

Το Υπουργείο παιδείας έκανε γνωστό ότι σχεδίαζε μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα: Στην πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια – Τεχνολογική εκπαίδευση: Θα δημιουργηθούν 800 νέα ολοήμερα ( 300 νηπιαγωγεία - 500 δημοτικά) σχολεία. Η κυβερνητική πολιτική θέλει να εφαρμόσει ένα νέο πρόγραμμα σπουδών για το δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο. Στόχος της είναι η καλύτερη κατανομή της διδακτέας ύλης ανά τάξη, και η πολυπρισματική προσέγγιση των μαθημάτων. Επιθυμεί να επεκταθεί σε όλα τα σχολεία το δοκιμαστικό πιλοτικό / έως σήμερα/ πρόγραμμα της " ευέλικτης ζώνης διαθεματικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων " ( όπως π.χ. ονομάζεται η ενασχόληση των μαθητών με το θέατρο, τα εικαστικά, το περιβάλλον, κ.ά. που εφαρμόζεται στο δημοτικό, και της " ζώνης καινοτόμων δράσεων " στο γυμνάσιο.

- Υπολογίζεται, ότι θα άνοιγαν 500 νέες βιβλιοθήκες σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια μέσα στην περασμένη χρονιά, δηλαδή του 2003. Επίσης αναφερότανε στο τέλος του 2002, ότι για το 2003 θα λειτουργούσαν άλλα 300 νέα γραφεία συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού σε όλη την Ελλάδα. - Θα άρχιζε η αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών και των βιβλίων των Τεχνολογικών επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων (ΤΕΕ).

Για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση προγραμματίστηκε, ότι μέσα στο 2003 θα έπρεπε να θεσμοθετηθεί το εθνικό σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας της ανώτατης εκπαίδευσης, επίσης, θα δημιουργηθούν τα οποία Ινστιτούτα Δια βίου Εκπαίδευσης, τα οποία με το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, αυτό θα πει στη γερμανική ορολογία Λαϊκή Επιμορφωτική Σχολή - Λαϊκό Πανεπιστήμιο για τους ενήλικους άνω των 15 ετών μέχρι το βαθύ γήρας και λειτουργεί στη Γερμανία αμέτρητες δεκαετίες και που στόχος του και στην Ελλάδα θα είναι να ολοκληρώσει το εθνικό σύστημα δια βίου εκπαίδευσης .

Μία άλλη καινοτομία θα είναι το μοντέλο που εφαρμόζεται από χρόνια σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, δηλαδή θα αρχίσουν τα πρώτα κοινά προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών μεταξύ ελληνικών και γαλλικών πανεπιστημίων, ενώ πάλι θα επιδιωχθεί να υπάρξουν και ανάλογες συνεργασίες με πανεπιστήμια άλλων χωρών, όπως είναι και η Γερμανία και όπου διαμένει το μεγαλύτερο και γνήσιο "Ελληνικό εργατικό δυναμικό "σε ευρωπαϊκή χώρα

Επίσης προβλέπεται να ιδρυθεί το Ελληνικό Διεθνές Πανεπιστήμιο με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Προβλέπεται επίσης να ενεργοποιηθεί το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, που έχει ως βασική αρμοδιότητα τον σχεδιασμό της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης.

Σε ό,τι την πληροφορική: - Είχε προβλεφθεί τα μέσα του 2003 να ολοκληρωθεί το εξοπλιστικό πρόγραμμα των σχολείων με υπολογιστές, έτσι ώστε όλα τα δημοτικά σχολεία να διαθέτουν υπολογιστή και σύνδεση με το σχολικό δίχτυο.


- Είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα επιμόρφωσης των 75.000 καθηγητών στην Πληροφορική.
- Προγραμματίστηκε να δοθούν 26.412.325 ευρώ στα τμήματα πληροφορικής ΑΕΙ και ΤΕΙ με στόχο, όσο το δυνατόν περισσότεροι φοιτητές από όλα τα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες στην πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες.
- Επίσης είχε προβλεφθεί, να δημιουργηθούν 105 εργαστήρια πληροφορικής με 2.658 θέσεις εργασίας.
- Θα δημιουργηθούν 30 αίθουσες τηλεπληροφορικής σε όλη τη χώρα.
- Θα επεκταθούν τα προγράμματα εξειδικευμένης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε θέματα εφαρμογής των Τεχνολογιών και της Πληροφορικής στη διδακτική πρακτική σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
- Επίσης με υπολογιστές θα αρχίζουν να εξοπλίζονται και τα σχολεία ειδικής αγωγής.
- Ακόμα είχε προγραμματιστεί μέσα στο 2003 να προχωρήσουν σημαντικά οι διαδικασίες συγκρότησης του Ευρωπαϊκού Ανώτατης Εκπαίδευσης, που ήδη άρχισαν στη Σύνοδο των Ευρωπαίων υπουργών Παιδείας στη Μπολόνια, συνεχίστηκαν στη Σύνοδο της Πράγας και είχαν τον επόμενο κρίσιμο σταθμό του Βερολίνου τον Σεπτέμβριο του 2003.
- Επίσης έχουν γίνει πολλές και σχετικές διαδικασίες και στην ελληνική προεδρία της ΕΕ το πρώτο εξάμηνο του 2003. "
 

Επίλογος και συμπεράσματα

Μόνο τότε θα επιδιωχθεί επιτυχώς η συνταγματική ισότητα μεταξύ των πολιτών της ελληνικής επικράτειας, όταν τροφοδοτηθούν με ολοήμερα σχολεία όλες οι περιοχές της Ελληνικής περιφέρειας και προσανατολίζονται στις τοπικές αναγκαιότητες, ασφαλώς και των Ελληνοπαίδων της Γερμανίας σε παρόμοια πολύγλωσσα ολοήμερα ή και πολυδύναμα ολοήμερα σχολεία της Γερμανίας, και επίσης και της εισαγωγής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, που στερήθηκαν τα ελληνόπουλα εξαιτίας της κοντόφθαλμης και καταστροφικής πολιτικής των ελληνικών κυβερνήσεων των τελευταίων 35 ετών και δεν μπορέσαμε να εισχωρήσουμε δυναμικότερα στις κοινωνίες των ευρωπαίων εταίρων μας.

Τα αποτελέσματα της διεθνούς έρευνας έδειξαν, ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της Πατρίδας μας βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση και απαιτείται αλλαγή πορείας στην εκπαιδευτική πολιτική. Στο ολοήμερο σχολείο πρέπει να βρίσκεται περισσότερο και το κέντρο βάρους η προσωπική προϋπόθεση του κάθε παιδιού. Ετούτη η απαίτηση αλλαγής της πορείας στη σχολική πολιτική, είναι επιδίωξη και επιθυμία του πληθυσμού για ολοήμερα σχολεία.

Ουσιώδης σημασίας είναι η συμμετοχή, συνδιαλλαγή, σύμπραξη και συναπόφασης των μαθητών στο προγραμματισμό του μαθήματος, ώστε να προσφερθεί στους μαθητές, ελεύθερος χρόνος για αυτενέργεια στις διαδικασίες μάθησης. Διότι όπως ξέρουμε δημοκρατικές κυβερνήσεις και κοινωνικές μορφές λειτουργούν μόνο τότε, σε κρίσιμες περιόδους, όταν οι πολίτες κατά τη διάρκεια της παιδικής και νεανικής τους ηλικίας, έχουν αφομοιώσει ασφαλείς δημοκρατικές και κοινωνικές μορφές συμπεριφοράς.

Ασφαλώς και για τα νέα παιδιά της ελληνικής επικράτειας και ειδικά για τα ελληνόπουλα της Γερμανίας, που χρόνια στερήθηκαν από απραξία της Πατρίδας μας, την συμμετοχή, την αυτοεξέλιξη, την σύμπραξη, την συναπόφαση και την αλληλεπίδραση, σημαντικής σημασίας είναι μια αποφασιστική αλλαγή του κοινωνικού κλίματος στα σχολεία, που αποτελεί παράλληλα με την οικογένεια και την κοινωνία, το αποφασιστικότερο περιβάλλον για τους αναπτυσσόμενους ανθρώπους και μου φαίνεται στην παρούσα στιγμή και είναι και θα είναι πάντα η ουσιωδέστερη απαίτηση για καλυτέρευση του κοινωνικού κλίματος και της κοινωνικής μορφής συμπεριφοράς στο λαό και ως μία από τις καλύτερες εγγυήσεις, για γεγονότα που συνδέονται με την αυταρχικότητα, τη δικτατορία και τον φασισμό του παρελθόντος, ώστε να μην επαναληφθούν ποτέ πια.

Ευπρόσδεκτος σε κάθε Αντίλογο

14/1/2004  - konstantinnalbantis@t-online.de


Πηγή:
NDS, GEW, Das Magazin der Bildungsgewerkschaft,No.9, No.10,No. 11.2003
Erziehung und Wissenschaft, No.9, No. 10, 2003
Καθημερινή εφημερίδα, ΗΧΏ της Δράμας, 30.12.2002
Κ.Σ. Ναλμπάντη, Ομαδική εργασία, στο περιοδικό: ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ,
Αθήνα, φθινόπωρο 1976
Κ. Ν. Ναλμπάντη: Τα πολλαπλά εκπαιδευτικά θέματα στην ιστοσελίδα μου και αλλού.
Κ.Σ. Ναλμπάντη: Τα ολοήμερα πολυδύναμα σχολεία στην ΟΔΓ, στο περιοδικό:
ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, Αθήνα, Νο. 15, φθινόπωρο 1980.
K. Σ. Ναλμπάντη : Πορεία και εξέλιξη των αναλυτικών προγραμμάτων, στο περιοδικό:
ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, Αθήνα, Νο. 24, Χειμώνας 1983.
Κ.Σ. Ναλμπάντη: Τρόποι διαπαιδαγώγησης, στο περιοδικό:
Οικογένεια και Σχολείο, Τεύχος Νο.70 και Νο. 71, Λευκωσία Κύπρος 1984
Κ.Σ. Ναλμπάντη: Επιμόρφωση Μετεκπαίδευση των Εκπαιδευτικών, στο: ερευνητικό, κοινωνικό, ψυχολογικό, πολιτιστικό περιοδικό ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, τεύχος 15ο – 16ο, Θεσσαλονίκη, Απρίλιος - Μάϊος 1985


Aπαγορεύεται η χρησιμοποίηση ή αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο του περιεχομένου των άρθρων χωρίς τη γραπτή άδεια του συντάκτη.

 

Ευπρόσδεκτος σε κάθε Αντίλογο info@kn-megalexandros.gr

www.kn-megalexandros.gr

- AΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ SITE  - ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ TOY FRAMEΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ - ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟ - Ο ΟΡΚΟΣ ΤΟΥ Μ.Α

 Την ενημέρωση της ιστοσελίδας  μου έχει αναλάβει αφιλοκερδώς ο φίλος και συνεργάτης  μου  "asxetos" από το asxetos.gr . Τον ευχαριστώ Κωνσταντίνος  Σ. Ναλμπάντης