Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

>>>>>>>>>>>>ΛΙΣΣΑΒΟΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΚΟΥ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥ

βλέπε και ετούτο επίσης: στα Αρθρα με φωτογραφίες
>> Σελίδες (8) : [ 1 ] 2 3 ... Τελευταία >>
ΛΙΣΣΑΒΟΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΚΤΕΣ ΤΗΣ
Nalbantis Portugal


ΛΙΣΣΑΒΟΝΑ ιστορική ανασκόπηση και οι ΑΚΤΕΣ του Ατλαντικού
Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη, Κολωνία
konstantin.nalbantis@t-online.de

Εισαγωγή στην Λισσαβόνα και περιοχή (από προηγούμενη συνέχεια)

Μια μικρή προσφορά για τη γνωριμία της πολυπλισμικής, πολιτιστικής παράδοσης των Ευρωπαίων Εταίρων μας

Αφού γνωρίσουμε τα πολλαπλά αξιοθέατα, Μουσεία και παλάτια της Λισσαβόνας, αφιερώνουμε δυο τρεις βραδιές για να γνωρίσουμε και να ζήσουμε στην περιοχή Baivro Alto ή στην Alfama τις προσπάθειες αυθόρμητων τραγουδιστών ή και καλά εξειδικευμένων οργανωμένων εκδηλώσεων του πορτογαλικού FADO Φάντο.
Είναι ένα τραγούδι των μελαγχολικών μελωδικών δακρύων γεμάτο Λαχτάρα, νοσταλγία: από την απογοητευμένη αγάπη, επιστροφή και γυρισμό από τα μακρινά, γύρω από την περασμένη ευτυχία. Η βαθιά μελαγχολική μουσική, είναι αιτία, κατά ένα μέρος η προκατάληψη των μελαγχολικών πορτογάλων Αυτή η μουσική είναι πιθανόν να δημιουργήθηκε και είναι αναμεμιγμένη με τα τραγούδια των πορτογάλων θαλασσοπόρων με τους ρυθμούς αφρικανικών σκλάβων.

Δεν είναι μόνο ένα μελαγχολικό τραγούδι. Fado θα πει μοίρα, τύχη, πεπρωμένο και εννοείται μια αίσθηση ζωής, που διαπερνά από εκτεταμένη νοσταλγία του αισθήματος της αποτυχίας και της μοναξιάς. Τα τραγούδια αφορούν συνήθως ατυχή αγάπη, κοινωνικά προβλήματα και ατασθαλίες και επίσης για ανίκανους πολιτικούς, τα δάκρυα του μετέπειτα πένθους περασμένων χρόνων και την λαχτάρα, νοσταλγία και οραματισμό για καλύτερους χρόνους.
Η μουσική Fado σήμερα δρα ανανεωμένη, δυναμική, πολλές φορές κομψή, αντανακλά εντελώς νέα και όμως, τόσο κοντά στα δάκρυα και από διάθεση υψηλής λύπης, όπως απαιτεί η κλασική παράδοση...
Η νέα τραγουδίστρια Μισία δίνει στο Fado σήμερα μια ισχυρή φωνή. Και το πράξει παρακινημένη διαμέσου του JAZZ και ανταποκρινόμενη στις προσδοκίες από τη δύναμη
Πορτογαλικής ποίησης. Οι φημισμένοι συγγραφείς της Πορτογαλίας γράφουν τα κείμενα των νέων τραγουδιών της.
Ο 14. αιώνας ήτανε ο χρυσός αιώνας της πορτογαλικής γλυπτικής, των τάφων των βασιλιάδων στην Alcobaca. Oi γλύπτες της αναγέννησης και της εκκλησίας.

Περισσότερα για την Πορτογαλία, όρα τα άρθρα μου:
www.kn-megalexandros.gr/portal/index.php?p=articles&id=85 : Πορτογαλία: Περιήγηση, Νοοτροπία, Μουσική-Επιδιώξεις (3. Μέρος).

ΜΑΤΙΕΣ στις Ακτές του Ατλαντικού και στις θαλάσσιες εμπορικές ανακαλύψεις

Εισαγωγή: Περί Πόλης, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΣ, Ανατολικής Ρώμης και οι κατακτήσεις

Όταν το 1415 άρχισε από το Belém (Βηθλεέμ) της Πορτογαλίας η ιστορία της ανακάλυψης, θαλάσσιων εμπορικών δρόμων, όπου από το Μπελέμ ξεκίνησαν κατ΄ αρχάς τα πλοία για την Βόρεια και Δυτική Αφρική, μετά για την Ασία και αργότερα για την Νότια Αμερική, τότε η Πόλις βρισκότανε σε αναβρασμό.

Η πρώτη έξοδο των Πορτογάλων και κατάκτηση έλαβε χώρα το 1415, όπου πάνω από 240 πορτογαλικά πλοία, απέπλευσαν για τη CEUTA και την Βόρειο-Αφρικανική Ακτή.

ΤΟΤΕ, εμείς, η Πόλη, η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΣ, η Ανατολική Ρώμη, άρχισε να υποφέρει, ο Βόσπορος, άρχισε και ήτανε αποκλεισμένος από τους Μωαμεθανούς , και έπαυσε η πρόσβαση εμπορικών θαλάσσιων δρόμων για τους πληθυσμούς της Μαύρης Θάλασσας,.

Βλέποντας τον επερχόμενο κίνδυνο του αποκλεισμού των θαλάσσιων εμπορικών δρόμων, οι Δυτικοί, τότε αναγκάστηκαν και ήτανε αιτία τότε, οι Δυτικές χώρες να αναζητήσουν νέους θαλάσσιους εμπορικούς δρόμους, χωρίς με κανένα ευνοϊκότερο τρόπο να δυνηθούμε, «εμείς οι άθλιοι» για έναν επιτυχή, συμβιβαστικό όρο, υπεράνω όλων, για τον κοινό αγώνα αλληλεγγύης και σύμπραξης εναντίον του εχθρού.

Υπήρχαν δύο αντίθετες και αντιμαχόμενες τάξεις και απόψεις στην κοινωνία, η άποψη των διανοουμένων, χωρίς αντίκρισμα, που βλέποντας τον κίνδυνο της ασυνεννοησίας, εγκατέλειπαν την Πόλη για τη Βενετία και η άποψη της εκκλησίας που επεκράτησε. Βλέπε: Steven: Die Eroberung Konstantinopels 1453.

BALEM Βηθλεέμ της Πορτογαλίας

Μερικά χιλιόμετρα δυτικότερα της Alcantara κείται προ της εκβολής του Τέγιο-Tejo στον Ατλαντικό το προάστιο της Λισσαβόνας Belém. Εδώ άρχισε η ιστορία τους έθνους των εξερευνητών. Από εδώ ξεκίνησαν τα ιστιοπλοϊκά πλοία κατ΄ αρχάς για τη Βόρεια και Δυτική Αφρική, μετά στην Ασία και αργότερα για τη Νότια Αμερική. Η πρώτη αρμάδα κατάκτησης, έλαβε χώρα το 1415, όταν 240 πορτογαλικά πλοία ρίχτηκαν στη θάλασσα για να κατακτήσουν την CEUTA στην Βόρειο-αφρικανική ακτή.
Ο Jοαο Ι συνοδευόταν από τους τρεις γιους του, από τους οποίους ήτανε και ο 21χρόνος HEINRICH. Αργότερα ο λεγόμενος Heinrich o θαλασσοπόρος, ως μεγάλος μαέστρος του τάγματος του χριστού, άφησε στο τετράγωνο του λιμανιού των θαλασσοπόρων και ψαράδων, στο Tejo Restelo να χτιστεί ένα μικρό εκκλησάκι της Μαρίας. Η πλατεία ονομάστηκε BELEM Βηθλεέμ. Λίγο μετά την ενθρόνισή του προγραμμάτισε ο MANUEL I σε αυτήν τη θέση ένα μεγάλο μοναστήρι για το τάγμα του Αγίου Hieronymos.
Στις αρχές του 1497 προσευχήθηκαν στο εκκλησάκι ο Vasco da Gama και οι καπετάνιοι των δικών του τεσσάρων εξορμήσεων, προτού ξεκινήσουν για την αναζήτηση του θαλάσσιου εμπορικού δρόμου για τις Ινδίες.
Στην ενθουσιώδη επιστροφή τον Ιούλιο του 1499 προϋπαντήθηκαν από τον βασιλιά και την ακολουθία του. Η Πορτογαλία ήτανε τώρα και ανέβηκε τελικά στο πρώτο θαλάσσιο έθνος, αν και κατ΄ αρχάς ήτανε το φορτίο μετριόφρων, αλλά ο VASCO da Gamas, έτσι και αλλιώς έφερε έξι φορές περισσότερα έσοδα των εξόδων, ακόμα και ο εξοπλισμός και ήτανε όλοι υπεύθυνοι, ποιες προοπτικές και δύναμη και πλούτος τώρα πλέον έχουν επιτευχθεί .

Ο Manuel I, άφησε άμεσα μια νέα αποστολή κάτω από τον Pedro Alvares Cabral να αποπλεύσει στη θάλασσα, που καθ΄ οδό για την Ινδία το 1500 ανακάλυψε τη Βραζιλία, στην Ινδία έπεσε με τους αντιμαχόμενους ισλαμιστές εμπόρους σε φιλονικία και επέστρεψε στην Πορτογαλία, παρόμοια με μέτρια απόδοση, όπως και ο Vasco da Gama, που αναφέραμε παραπάνω.
Όταν μετά απ΄ αυτό ο Vasco da Gama 1502-04 εκ νέου τώρα πλέον με μια ολόκληρη αρμάδα ιστιοπλοϊκών πλοίων για την Ινδία, μπλέχθηκε σε αιματώδεις αγώνες και κατακτήσεις και επέστρεψε με πλούσιο φορτίο. Ινδικά μπαχαρικά, καρυκεύματα, χρυσό, υφαντουργικά προϊόντα και άλλα είδη πολυτελείας γέμισαν ως Προϊόντα Ληστείας τα πλοία τους και τοποθέτησαν ως θεμέλιο για τεράστια κρατικά έσοδα και την πλουσιοπάροχη ευημερία του πορτογαλικού ανώτατου κοινωνικού στρώματος.
Το μοναστήρι Ιερώνυμος, άρχισε να αναγείρεται στο τέλος του πρώτου ταξιδιού στις Ινδίες του Vasco da Gamas. Toν Απρίλιο του 1502 είχε τοποθετήσει ο Μάνουελ ι Ι, τα θεμέλια για το μοναστήρι, που ανέβηκε στο αρχιτεκτονικό μνημείο εθνικού μεγαλείου και ανήκει στην κορυφή της πορτογαλικής αρχιτεκτονικής. Η χρονική ανοικοδόμηση διάρκεσε επτά δεκαετίες και πέρασε από τον χρυσό αιώνα της Πορτογαλίας. Πολύ ενδιαφέρον να το επισκεφθεί κάποιος για να μελετήσει την πορτογαλική ιστορία, το μοναστήρι και το μουσείο.

Τι τελικά απέγινε από τον χρυσό αιώνα και τις υπερπόντιες κατακτήσεις, και τη χρεοκοπία της Πορτογαλίας, μπορείτε να μελετήσετε κυκλικά και με κριτικό μάτι τα προηγούμενα άρθρα μου. www.kn-megalexandros.gr , και επίσης άρθρα με φωτογραφίες.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ στις ακτές του Ατλαντικού ESTORIL, CASCAIS

Estoril και Cascais επισκεπτόμαστε με το τραίνο, κάθε 15-30 λεπτά έχει συγκοινωνία από τον σταθμό Cais do Solité και φθάνουμε σε 30-40 λεπτά, το εισιτήριο κοστίζει 1,60 Ευρώ.
Στο Εστορίλ υπάρχει το φημισμένο Καζίνο και δύο κάστρα και επίσκεψη της εκκλησίας, υπάρχει διασκέδαση για κάθε γούστο, θαυμάσια και ασύγκριτη είναι η όμορφη φύση και μας θυμίζει παραδεισένιους κήπους και η περιοχή ανήκει στον υπ΄ αριθμό ένα στόχο της Ευρώπης, όπου κυριαρχούν ακτές, μόδα, κουζίνα για καλοφαγάδες, πολιτισμό και νυχτερινή ζωή. To Cascais κείται πάνω σε έναν λόφο και είναι απαραίτητος ένας περίπατος στην παλιά πόλη, κοντά στην ακτή.

Μεταξύ Εστορίλ και Cascais και σε μια απόσταση 4-5 χιλιομέτρων και κάθε 50-70 μέτρα βρίσκεται ένα τετραγωνικό κιόσκ, που βλέπετε στα άρθρα με φωτογραφίες. Σε κάθε πλευρά του κιοσκ βρίσκονται σε δύο γλώσσες καθοδηγητικές ιατρικές συνταγές, γυμναστικής, εξάσκησης, συμμετοχής, για όλες τις ηλικίες και για όλες τις παθήσεις.
Μια αξιοθαύμαστη πρωτοβουλία για τις χιλιάδες ανθρώπους, εντόπιους και παραθεριστές.

Είθε κάποτε να μπορούσαμε και εμείς και στη δική μας Πατρίδα να μεταφέρουμε, παραγωγικότερα ό, τι καλό, ωφέλιμο και καταπραϋντικό θα μπορούσε να είναι για την υγεία, για τους πόνους, την ανάπαυση, την ευκινησία, και τις αγωνίες και ασφαλώς της ελάττωσης από το ολοήμερο «πληκτικό Καπή για τους ταλαιπωρημένους ανθρώπους των περιφερειών μας, όπου «αργοπεθαίνουν» από το καθισιό, την πλήξη, την απραξία και τις σωματικές τους αδυναμίες.

Πηγή: Προσωπική εμπειρία στη Λισσαβόνα και στις ακτές του Ατλαντικού,
www.kn-megalexandros.gr, προηγούμενα άρθρα για τους Ευρωπαίους εταίρους μας.
Portugal,DuMont Kunst Reiseführer, Koeln 2001,
www.clube-de-fado.com, www.triofado.de, VisiteEstoril.com,
www.portugal.pr


Kωνσταντίνος Σ. Ναλμπάντης, Κολωνία
Konstantin.nalbantis@t-online.de, www.kn-megalexandros.gr



Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο