Μενού

Konstantin S. Nalbantis

www.kn-megalexandros.gr

Προλεγόμενα:

Περίπου 6,38 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν πάνω στο πράσινο Νησί της Ιρλανδίας, όπου τα δύο τρίτα από αυτούς κατοικούν στη Δημοκρατία της Ιρλανδίας, από τις πιο αραιοκατοικημένες περιοχές της Ευρώπης, όπου η κρατική περιοχή αποτελεί τα 83% της έκτασης. 4.58 στη Δημοκρατία της Ιρλανδίας και 1,80 στη Βόρεια Ιρλανδία.
Στις αρχές του 19. αιώνα ήτανε από τις πιο μεγάλες πληθυσμιακές κατοικημένες περιοχές. Η πρωτεύουσα του Δουβλίνου με πληθυσμό 1,10 εκατ. κατοίκους και η ευρύτερη περιοχή 1,81 εκατ. Κατ. Και το Belfast 267 500 εκατ. κατοίκους και με την ευρύτερη περιοχή 641 638 εκ. Κατοίκους.
Το δεύτερο ήμισυ άρχισε μια κίνηση αποδήμησης, όπου κατά την περίοδο της μεγάλης πείνας 1845-1855 όταν ξέσπασε η μεγάλη πείνα, που προήλθε διαμέσου της σάπιας πατάτας και την παραποίηση της έλλειψης τροφίμων διατροφής, έφυγαν από την Πατρίδα τους, πάνω από δύο εκατομμύρια και προσπάθησαν να δημιουργήσουν την ύπαρξή τους στις ΗΠΑ και την Μεγάλη Βρετανία και τον Καναδά.
Ο πληθυσμός μειώθηκε από 8,5 εκατομμύρια το έτος 1845 κάτω από 5 εκατομμύρια την επόμενη εκατονταετία. Μία άλλη αποδημία άρχισε μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όπου μεταξύ 1951 και 1961 σχεδόν κάθε χρόνο αποδημούσαν πάνω από 40 000 Ιρλανδοί.
Το 1961 ζούσαν μόλις 3 εκατομμύρια άνθρωποι στην Ιρλανδία και 1,5 εκατομμύρια άνθρωποι στο Βόρειο Μέρος της Ιρλανδίας.
Αρχικά και μετά την βελτίωση των οικονομικών όρων, παρακινήθηκαν πολλοί Ιρλανδοί να μείνουν στην Πατρίδα τους, μάλιστα μερικοί επέστρεψαν από το εξωτερικό πίσω και αύξησαν μεταξύ 1970 και 1980 τον πληθυσμό κατά 15,6% και στη Βόρεια Ιρλανδία μόνο 1,7%.
Η υψηλή όμως ανεργία την επόμενη δεκαετία χτύπησε ξανά και ξανάρχισε και πάλι με την αποδημία. Μετά τα παχιά χρόνια του «κέλτικου Τίγρη, που οδήγησε η κρίση των τραπεζών ξαναζωντάνεψε και πάλι η έξοδος. Τα έτη 2010 και 2011 αποχώρησαν από το πράσινο νησί κάθε φορά πάνω από 50.000 καλά εκπαιδευμένοι Ιρλανδοί.
Εκθέσεις αποδήμησης στο Δουβλίνο θέρμαιναν ακόμα περισσότερο τη διαδικασία εξόδου από τη χώρα: Το 2012 υπολογίστηκαν 75.0000 που αποδήμησαν. Αγαπημένοι στόχοι: εκτός από την ΕΕ, Νέα Ζηλανδία, Καναδά, ΗΠΑ. Το μικτό εσωτερικό προϊόν 2011, κατά κεφαλή στη Δημοκρατία της Ιρλανδίας 30 368 Ευρώ και στη Βόρεια Ιρλανδία 24 020 αγγλ. Λίρες, (29 670 Ευρώ)

Βλέπε άρθρο με φωτογραφίες: www.kn-megalexandros.gr/portal/modules/images/view.php?id=109 – βλέπε και Φωτογραφίες: www.panoramio.com/user/7620537 klik all photos

Το Επταήμερο ταξίδι στη Δημοκρατία της Ιρλανδίας και γνωριμία με τους Ευρωπαίους Εταίρους μας

Εισαγωγή
Από το Ντίσελντορφ διαρκεί η αεροπορική διαδρομή δύο ώρες. Την πρώτη ημέρα φθάσαμε με το αεροπλάνο και μας υποδέχτηκε η Γερμανόγλωσση Ξεναγός στο αεροδρόμιο, όπου και παραμείναμε στο ξενοδοχείο στο Δουβλίνο, με απαντήσεις στα ερωτήματά μας, γιατί έπρεπε να συγκεντρωθούν και άλλες ομάδες ταξιδιωτών από άλλες πόλεις.

Τη δεύτερη ημέρα μετά το πρωινό κάναμε την λεωφορειακή μας περιήγηση με ξεναγό της ενδιαφέρουσας πρωτεύουσας, όπου επισκεφθήκαμε πολλά αξιοθέατα Dublin Castle, St. Patrick´s Cathedral, Trinity College και ακόμα περισσότερα, και είχαμε και μια ελεύθερη ώρα για να επισκεφθούμε και να θαυμάσουμε τις επιμέρους επιλογές μας.

Μετά αναχωρήσαμε με 37 άτομα για τη Δυτική Θάλασσα και εκεί επισκεφθήκαμε τις μυθικές Burren and Cliffs of Moher Geopark με τις πανέμορφες και φανταστικές όψεις. Στην έκθεση και το κέντρο „Cliffs of Moher Visitor Experience“ επεξεργάζεται τα θέματα του Ωκεανού, τα πετρώματα, τη Φύση και των άνθρωπο και με ένα φιλμ, που ασχολείται με τον Ατλαντικό με ματιές κάτω από τη θάλασσα και τα βράχια. Το βράδυ διανυχτερεύσαμε στο ξενοδοχείο Superior White´s Associated Hotel, Lisdoonvarna, όπου το βράδυ ακούσαμε τυπική ιρλανδική μουσική με μουσικούς και δυο χορεύτριες με γνήσια Folk Music και αυθεντικό κέφι.

Την Τρίτη ημέρα είχαμε την ελεύθερο στην Lisdoonvarna,αλλά εγώ επέλεξα και προτίμησα να κάνω μια ολοήμερη εκδρομή στην περιοχή Connemara Nationalpark, όπου στο βόρειο ευρισκόμενο ψαροχώρι Cleggan ζουν από το ψάρεμα αστακού, όπου από ψηλά έχει κάποιος αφάνταστες και ποικίλες όμορφες, θεαματικές όψεις.
Το κέντρο επισκεπτών έχει αξιόλογες γνώσεις για τη χλωρίδα και πανίδα και την ιστορία της εποίκησης . Συναντάμε πολυπληθή κοπάδια προβάτων και πηγαίνουμε για το μοναστήρι Kylemore Abbey.
Ένα αξιοθαύμαστο πάρκο με δένδρα και λουλούδια, που είναι απαραίτητη σε κάθε επίσκεψη της Ιρλανδίας. Όταν επιστρέψαμε το βράδυ και μετά το φαγητό επισκεφτήκαμε και ζήσαμε από κοντά ένα τυπικό ιρλανδικό „Singing Pub“, όπου κυριαρχούσε μια ανδροκρατούμενη ιρλανδική διασκέδαση, μουσική, τραγούδια, χορός και άφθονο ποτό.
Την Τετάρτη ημέρα και μετά το πρωινό ξεκινήσαμε από το Lisdoonvarna με προορισμό προς τη Δυτική κατεύθυνση. Η πρώτη μας διακοπή έλαβε χώρα, στην μικρή και όμορφη πόλη Ennis, που φημίζεται ότι είναι το κέντρο της ιρλανδικής μουσικής Folk Music. Μετά την επίσκεψη, διανυκτερεύσαμε το βράδυ στην περιοχή Kerry Limerick.

Την πέμπτη ημέρα είχε λάβει μια ημερήσια εκδρομή στην φημισμένη περιοχή Ring of Kerry, όπου βρίσκεται ένας από τους ομορφότερους παραλιακούς δρόμους και μπορεί κάποιος να ατενίζει για ώρα την άγρια περιοχή της ατλαντικής ακτής και το όμορφο τοπίο.
Εκτός τούτου επισκεφθήκαμε το Muckross House, ένα λαμπρό οικοδόμημα, που ανήκει στο εθνικό πάρκο του Kyllarney –Nationalpark και διανυχτερεύσαμε για δεύτερη βραδιά στο χώρο του Kerrry-Limerick.

Την 6. ημέρα επισκεφθήκαμε την πόλη Cork Kilkenny και το Δουβλίνο. Μετά τ πρωινό ταξιδέψαμε με το τουριστικό μας Λεωφορείο και κάναμε το περίπατό μας στο ΚΟΡΚ, διαμέσου της πολιτιστικής πρωτεύσας της Ευρώπης του 2005. Συνεχίσαμε την περιήγησή μας με την επόμενη στάση στην πόλη Kilkenny.
Σε ένα κυκλικό περίπατο πληροφορηθήκαμε εκτός των άλλων για την περίφημη μπύρα της πόλης. Το βράδυ φθάσαμε στο Δουβλίνο και όπου αργά το βράδυ διανυκτερεύσαμε στο ίδιο ξενοδοχείο Bewleys κατά την ημέρα της άφιξής μας. Το βράδυ είχε καθένας τη δυνατότητα να ξεκινήσει για το Δουβλίνο και την επίσκεψη σε ένα από τα 850 Pubs της πρωτεύουσας.

Την 7. ημέρα, κάθε ομάδα είχε τη δική της ώρα αναχώρησης, για το Βερολίνο, Μόναχο κλπ. Και επειδή αναχωρούσα στις επτά το απόγευμα για το Ντίσελντορφ , επισκεφτήκαμε μετά το πρωινό με έναν συνταξιδιώτη το Δουβλίνο με την λεωφορειακή γραμμή που διαρκεί 40 λεπτά, και όταν φθάσαμε στην πόλη, αποφασίσαμε αυθόρμητα για μιάμιση ώρα οργανωμένη περιήγηση της πρωτεύουσας με Τουριστικό Λεωφορείο και Ξεναγό της πόλης. Οι δεκάδες και εκατοντάδες φωτογραφήσεις μας, δυστυχώς δεν μπορούν από τεχνικούς λόγους να παρουσιαστούν στην ιστοσελίδα μου, αλλά όμως μερικές στο: www.panoramio.com/user/7620537 klik all photos.
Τα άρθρα για την Ιρλανδία θα συνεχιστούν ...

Πηγή: www.kn-megalexandros.gr, konstantin.nalbantis@t-online.de,

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση και μετάδοση με κάθε τρόπο, με την προϋπόθεση να αναφέρεται Πηγή και συγγραφέας.