Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ - ΤΡΟΜΑΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΜΑΥΡΑ ΣΥΝΕΦΑ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΗΜΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΕΥΡΩΠΑΊΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ OLAF
ΜΑΥΡΑ ΣΥΝΕΦΑ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;

Ανταπόκριση από την Κολωνία
kn-megalexandros.gr,
ο Έλλην απανταχού της γης

Για τον απανταχού Ελληνισμό από τον
Κωνσταντίνο Σ. Ναλμπάντη,
konstantin.nalbantis@t-online.de

ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ

Η Ελλάδα καλείται να εφαρμόσει το κοινοτικό δίκαιο, αλλιώς απειλείται με διακοπή των κοινοτικών κονδυλίων και επίσης νέα παραπομπή στο Ευρωδικαστήριο, διότι η Αθήνα επιχειρεί να επαναφέρει τον «βασικό νόμο» που δεν συμβιβάζεται με το κοινοτικό δίκαιο.

Επίσης το δεύτερο πρόβλημα είναι, ότι η Κομισιόν αξιώνει να επιστραφούν 161 εκατομμύρια Ευρώ από παράνομες επιδοτήσεις προς την Ολυμπιακή, όπου σύμφωνα με το δίκαιο ανταγωνισμού της ΕΕ δεν είναι επιτρεπτό.
Ο μεγάλος αριθμός προσωπικού, η χαμηλή παραγωγικότητα, η άσχημη εξυπηρέτηση, οι απεργίες, οι συχνές ακυρώσεις πτήσεων και συνεχείς καθυστερήσεις έχουν καταστρέψει την λαμπερή φήμη της εταιρείας.

Αν σε δυο μήνες δεν επιστραφούν οι παράνομες επιδοτήσεις, τότε θα απευθυνθεί η Κομισιόν στο Ευρωδικαστήριο, αλλά επίσης και το ρίσκο των νέων επενδυτών είναι ανυπολόγιστο, γιατί εκκρεμούν τριψήφια εκατομμύρια Ευρώ απαιτήσεων της ΕΕ, όπου θα κρατείται από τα ταμεία των Βρυξελών κάθε επιταγή βοήθειας υποδομών προς την Ελλάδα.

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για την καταπολέμηση της διαφθοράς οφείλει τη σημασία της και αποτελεσματικότητά της για τα μέτρα που λαβαίνει για την καταπολέμηση αδικημάτων απάτης και λοιπών σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων που απευθύνονται με μειονεκτήματα και οικονομικά συμφέροντα της Κοινωνίας με παράνομες πράξεις...
Η Κομισιόν απεφάσισε τη δημιουργία της παραπάνω υπηρεσίας OLAF με βάση το άρθρο 280 της συμφωνίας της ΕΚ.
Μια εκτεταμένη πληροφόρηση, βλέπε και: www.kn-megalexandros.gr, LINK:Ευρωπαϊκά θέματα.

ΓΙΑΤΙ ΠΑΛΙ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ Η ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΥΡΩΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ

Οι Βρυξέλλες προειδοποιούν την Αθήνα για τη διακοπή των κοινοτικών κονδυλίων, αν δεν συμμορφωθεί με τις υποδείξεις. Στην προκειμένη περίπτωση οι συνέπειες είναι η διακοπή των κονδυλίων και παραπομπή στο Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Η κύρια κατηγορία είναι, ότι η Αθήνα επιχειρεί να επαναφέρει τον «βασικό μέτοχο» και με υπουργική απόφαση επιβάλλει περιορισμούς σε επιχειρήσεις οι οποίες διεκδικούν δημόσιες συμβάσεις.

Οι υπηρεσίες της Επιτροπής θεωρούν ότι η αναφερόμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση δεν είναι σύμφωνη με το κοινοτικό δίκαιο.

Η Κομισιόν έδωσε προθεσμία δύο εβδομάδων και καλεί την κυβέρνηση να ανασκευάσει την απόφαση επαναφοράς του περιβόητου νόμου και απειλεί με διακοπή των κοινοτικών κονδυλίων και νέα παραπομπή στο Ευρωδικαστήριο.

Συμπληρωματικά τονίζεται, ότι η Επιτροπή δέχεται μόνο τον αποκλεισμό από τις δημόσιες συμβάσεις και μόνο προσώπων που έχουν τελεσιδίκως καταδικαστεί για διαφθορά.

Αν περάσει η αναφερόμενη τεθείσα ημερομηνία άπρακτη οι αρμόδιες υπηρεσίες προτίθενται να προτείνουν στο Κολέγιο την έναρξη διαδικασίας παραβιάσεως με όλες τις προβλεπόμενες συνέπειες τις οποίες θα έχει μια τέτοια διαδικασία όσον αφορά την κοινοτική συν-χρηματοδότηση των σχετικών μέτρων. Βλέπε δισέλιδη ειδησεογραφία, ΤΟ ΒΗΜΑ, 11.04.2006.

ΓΙΑΤΙ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΤΩΝ ΒΡΥΞΕΛΩΝ ΑΠΑΙΤΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΑΦΟΥΝ 161 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ:

Ο ανταποκριτής από την Αθήνα της Κολωνέζικης εφημερίδας KOELNER STADT-ANZEIGER, 11.04.2006 , μεταδίδει για την ταραχώδη Ολυμπιακή και ότι η ελληνική αεροπορική εταιρεία βρίσκεται προ της διάλυσης, διότι η Ευρωπαϊκή Κομισιόν αξιώνει να επιστραφούν 161 εκατομμύρια Ευρώ για παράνομες επιδοτήσεις.
Η τύχη της εδώ και χρόνια ελλειμματικής κρατικής ελληνικής αεροπορικής Ολυμπιακής εταιρείας φαίνεται να έχει επισφραγιστεί.
Η επιχείρηση βρίσκεται προ του τέλους, ακόμα και αν η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να ησυχάσει τους επιβάτες, ότι η Ολυμπιακή αερογραμμή θα συνεχίσει να πετά και τις πρόσφατες πασχαλιάτικες γιορτές και το καλοκαίρι.
Έγκυρες πηγές τονίζουν, ότι μετά το καλοκαίρι θα πρέπει να βρεθεί μια σύντομη λύση και θα πρέπει η εταιρεία να διαλυθεί και να αναζητηθούν επενδυτές για επακόλουθη εταιρεία.


Η αρχική εταιρεία ήταν η υπερηφάνεια των Ελλήνων με πρώτης τάξης εξυπηρέτηση. Στην κρίση του πετρελαίου το 1974 έπεσε η εταιρεία σε κόκκινους αριθμούς. Το 1975 πωλήθηκε η Εταιρεία στο ελληνικό κράτος και από τότε δεν έχει κανένα κέρδος.
Η κρατική εταιρεία έχει πολύ πάρα πολύ προσωπικό,
( 7.000 προσωπικό) λένε οι γνώστες της αγοράς.
Η παραγωγικότητα είναι χαμηλή, η εξυπηρέτηση άσχημη. Απεργίες, συχνές ακυρώσεις πτήσεων και συνεχείς καθυστερήσεις έχουν καταστρέψει την λαμπερή φήμη της εταιρείας.

Τέσσερις προσπάθειες, να εξυγιάνουν και να ιδιωτικοποιήσουν την εταιρεία από το 1993 την κρατική εταιρεία απέτυχαν . Αν και το Δεκέμβριο του 2003 είχε κέρδη, αλλά από τότε και πάλι 200 εκατομμύρια ζημία.

Το ότι η εταιρεία ακόμα πετάει, είναι αποτέλεσμα καλυμμένης κρατικής βοήθειας. Και όμως σύμφωνα με το δίκαιο ανταγωνισμού της ΕΕ δεν είναι επιτρεπτό.

Τώρα έφτασε η υπομονή της Κομμισιόν στο τέλος και απαίτησε από την Ολυμπιακή τελεσιγραφικά μέσα σε δύο μήνες να επιστρέψει στο κράτος παράνομες επιδοτήσεις από 161 εκατομμύρια Ευρώ.
Αν δεν ανταποκριθεί η Εταιρεία στις αξιώσεις της ΕΕ, θέλει τότε η Κομισιόν να απευθυνθεί στο Ευρωδικαστήριο.
Το δικαστήριο θα μπορούσε να αποφασίσει τα πληρωτέα χρήματα συν συμπλήρωση αργοπορημένων κατ΄ ευθείαν να κρατηθούν από κάθε επιταγή από τα ταμεία των Βρυξελών για βοήθειες υποδομών που ρέουν προς την Ελλάδα.

Για την ελληνική κυβέρνηση θα μπορούσε να είναι ακριβά, διότι αφορά περισσότερα από 161 εκατομμύρια Ευρώ.
Ήδη τον περασμένο χρόνο διαπίστωσε η Ευρωπαϊκή Κομισιόν, ότι η Ολυμπιακή τα έτη 200 ως το 2004 έλαβε παράνομες ανταγωνισμού επιδοτήσεις στο ύψος των 540 εκατομμυρίων Ευρώ.
Μόνο 350 εκατομμύρια από αυτά αφορούν μη καταβλημένοι φόροι, τέλη και κοινωνικές εισφορές.

Οι δυνατότητες επενδυτών είναι με τα σκοτεινά οικονομικά της εταιρείας και τα εκκρεμεί τριψήφιων εκατομμυρίων απαιτήσεις της ΕΕ ένα ανυπολόγιστο ρίσκο και ποιοι επενδυτές αντέχουν τις νέες αξιώσεις της ΕΕ;
Αν όμως η μόνη λύση είναι η διάλυση και στη νέα εταιρεία συμπεριληφθεί η συμμετοχή του κράτους, ήδη από τώρα είναι καταδικασμένη σε αποτυχία , δηλώνουν οι γνώστες του κλάδου, όπου πρέπει να παραληφτεί το μεγαλύτερο μέρος του σημερινού προσωπικού της Ολυμπιακής και ο ηλικιωμένος στόλος της κρατικής εταιρείας...

Πηγή: - ΤΟ ΒΗΜΑ, 11.04.2006, σ. 1,15-16
- www.kn-megalexandros.gr, LINK: Ευρωπαϊκά
Θέματα.
- Koelner Stadt-Anzeiger, 11.04.2006, s. 10.

Ευπρόσδεκτος σε κάθε Αντίλογο
Κωνσταντίνος Σ. Ναλμπάντης,
konstantin.nalbantis@t-online.de,

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, αναμετάδοση του άρθρου μόνο με το ρητό όρο να αναφέρεται πηγή και LINK: www.kn-megalexandros.gr,

Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο