Μενού

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

342:ΡΟΥΜΑΝΙΑ : Περιήγηση στην Ρουμανία για να γνωρίσουμε τους Ευρωπαίους εταίρους μας

342:Ρουμανία: Περιήγηση στην Ρουμανία για να γνωρίσουμε τους Ευρωπαίους εταίρους μας
Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη, Κολωνία
-https://www.facebook.com/profile.php?id=100012808098555 – με φωτογραφίες

Το 2017 είχα νωρίς προγραμματίσει μια περιήγηση στη Ρουμανία, όπου στο παρελθόν είχα περάσει δύο φορές, παλαιότερα, μια φορά παράλληλα με τη Σερβία, μέσω Βουλγαρίας και μια φορά από την πόλη Ρούσσε της Βουλγαρία, όπου για να περάσουμε τη Γέφυρα περιμέναμε εννιά ώρες, εκεί που γνωρίζει κάποιος τη διαφθορά στο πετσί του, έτσι μετά μέσω Ρουμανίας και Ουγγαρίας και στη συνέχεια για τη Γερμανία. Ενώ φέτος το καλοκαίρι έκανα διακοπές και περιήγηση στη Δυτική Πελοπόννησο και την Ανατολική Μακεδονία.

Αυτό το ταξίδι μου ήτανε στην 27η χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που γνώρισα μέχρι τώρα πλην της Φινλανδίας. Σχετικά για τη Ρουμανία και ένα κατατοπιστικό ιστορικό και όχι μόνο άρθρο θα ακολουθήσει στην ιστοσελίδα μου: www.kn-megalexandros.gr

Σύντομη ανασκόπηση

Η Ρουμανία με έκταση 238,391 τχλμ. έχει εύκρατο-ηπειρωτικό κλίμα, με 20 εκατομμύρια περίπου κατοίκους της είναι έβδομη πολυπληθέστατη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η πρωτεύουσα είναι το Βουκουρέστι με 2 εκατ. πληθυσμό .
Η Ρουμανία είναι ένα πολιτικό καυτό σημείο όπου τρεις αυτοκρατορικές σφαίρες συναντήθηκαν, ο οθωμανικός Τούρκος, ο Ρώσος και ο ουγγρικός-γερμανικός.
Η σύγχρονη Ρουμανία προέκυψε μέσα από τα εδάφη της Ρωμαϊκής επαρχίας της Δακίας και δημιουργήθηκε το 1859 μέσω μιας προσωπικής ένωσης των πριγκιπάτων Μολδαβίας και Βλαχίας. Το νέο κράτος, ονομαζόμενο επίσημα Ρωμανία από το 1866, κέρδισε την ανεξαρτησία του από την Οθωμανική Αυτοκρατορία το 1877. Με το τέλος του Α΄ παγκοσμίου Πολέμου η Τρανσυλβανία, η Βουκοβίνα και η Βεσσαραβία ενώθηκαν με το κυρίαρχο Βασίλειο της Ρουμανίας.

Παρατήρηση: Οι επισκεπτόμενες πόλεις φέρνουν συνήθως τρεις ή και τέσσερις ονομασίες, Ρουμανική, Γερμανική, Ουγγρική, Λατινική, και όνομα γερμανικής διαλέκτου. Καθ΄ οδό συναντούμε πολλές επιχειρήσεις, εντόπιες και πολλές ξένες και ξένα εργοστάσια. Πολλές γερμανικές εταιρείες έχουν κάνει στρατηγικές και μακροχρόνιες επενδύσεις και θεωρείται 25 χρόνια η Ρουμανία ως τόπος, που βοηθάει τις επιχειρήσεις στο διεθνή ανταγωνισμό και περαιτέρω επενδύσεις αν καταπολεμηθεί επαρκώς η διαφθορά. Ένα κατατοπιστικό άρθρο για τη Ρουμανία θα ετοιμάσω προσεχώς.

Αφετηρία του ταξιδιού μας από τη Γερμανία

1. Ημέρα : Ταξίδι πηγαιμού. Η περιήγησή μας άρχισε από τις 02.10.2017- 10.10.2017 και ξεκινήσαμε με αεροπλάνο από το Ντίσελντορφ της Γερμανίας για το Βουκουρέστι, όπου εκεί μας ανέμενε ένας Γερμανόφωνος Ξεναγός και μας οδήγησε με το λεωφορείο για τη γιορταστική προϋπάντηση στο ξενοδοχείο RAMADA.. Το ταξίδι μας ήτανε με ημιδιατροφή. Όλο το απόγευμα είχαμε ελεύθερο χρόνο για φωτογράφηση και περιπάτους στα ωραία πάρκα, στην λίμνη με τα πολλά εστιατόρια-καφέ για γεύμα και καφέ, και τριγυρίζαμε στους όμορφους δρόμους του Βουκουρεστίου. Μια πραγματική θετική έκπληξη, αλλά επίσης μια πόλη με πολλές αντιθέσεις, που θεωρείται το Παρίσι των Βαλκανίων. Μετά το βραδινό φαγητό διανυκτερεύσαμε στο ξενοδοχείο RAMADA.

2. Ημέρα: Sinaia . Μετά το πρωινό ξεκινήσαμε για το Σιναϊα, ο τόπος που είναι γνωστός και ονομάζεται και «Διαμάντι των Καρπαθίων» και επισκεφθήκαμε εκεί το παλάτι Peles –Schloss, η θερινή έδρα της βασιλικής οικογένειας του Hohenzollern και αποτελούσε και από τους αγαπημένους προορισμούς της υψηλής κοινωνία της Ρουμανίας. Εκεί, ο βασιλιάς Κάρολος Α΄ αποφάσισε να χτίσει την εξοχική κατοικία του, το εκπληκτικό κάστρο Πέλες, ένα νέο-αναγεννησιακό διαμάντι με φανταστικούς και καλό περιποιημένους κήπους, πληθωρικούς χώρους υποδοχής και δωμάτια σε διαφορετικά στυλ-οθωμανικό, γαλλικό. Ήταν το πρώτο κάστρο στην Ευρώπη με κεντρική θέρμανση, ηλεκτρικό και κεντρικό σύστημα καθαριότητας με ηλεκτρική σκούπα και αργότερα τοποθέτησαν και ασανσέρ. Κατόπιν τούτου επισκεφθήκαμε το περίφημο ορθόδοξο μοναστήρι Σιναϊα του Κατακουζηνού. Στη συνέχεια του ταξιδιού μας προς τον τόπο διανυκτέρευσης PREDEAL σταματήσαμε στο βασιλικό Κελάρι Σεκτ στην τοποθεσία AZUGE και δοκιμάσαμε τα διαφορετικά είδη Σεκτ. Μετά συνεχίσαμε προς το Predeal, όπου μετά το φαγητό διανυκτερεύσαμε σε ένα ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων ευρύχωρο και ευχάριστο Στο Predeal μείναμε πέντε βραδιές και από εκεί κάναμε τις περιηγήσεις μας, η πόλη έχει συρρικνωθεί σε 5000 κατοίκους και έχει τουριστικές δραστηριότητες με χειμερινό τουρισμό.

3. Ημέρα: Επίσκεψη στην Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά της UNESCO.
Sighisoara, Schässburg (γερμανικά), Segesvar (Ουγγρικά), Λατινικά: πρώτα Castrum Sex, αργότερα Saxoburgum).
Κατά την ημερήσια επίσκεψη της Sighisoara, Σιγκισουάρα, επισκεφθήκαμε μια από τις ωραιότερες μεσαιωνικές πόλεις της Ρουμανίας και ζήσαμε από κοντά, βήμα, προς βήμα την ιστορική παλιά πόλη με τα έγχρωμα πανέμορφα σπίτια. Πολύ γνωστός είναι στην Sighisoara κυρίως ο τόπος γέννησης του κόμη Δράκουλα, Βλατ Τέπες, όπου επισκεφτήκαμε το σπίτι που γεννήθηκε. Το έμβλημα της πόλης είναι ο κατοικήσιμος Πύργος, από πάνω βγάζει κάποιος θαυμάσιες φωτογραφίες., και είναι το κέντρο της πόλης, μετράει με τα verschachtelten Dächern , ως το επιβλητικότερο Stundturm και την χαρακτηριστική εκκλησία του βουνού στις ωραιότερες μεσαιωνικές κληρονομιές της Ευρώπης..
Sighisoara, Σιγκισουάρα με 28.102 κατοίκους είναι μια μικρή πόλη στο ιστορικό της μέρος της μυθικής Τρανσυλβανίας στη Ρουμανία, είναι με τους πυργίσκους, τα κυρτωμένα σπιτάκια και τα περίπλοκα στενά το μοναδικό ακόμα διατηρούμενο κάστρο της Ευρώπης, και σε καμιά άλλη πόλη δεν είναι οι κληρονομιές από τη γοτθική, αναγέννηση, μπαρόκ και ιστορικότητα σε τέτοια συγκεντρωμένη και γνήσια μορφή, που βρίσκομε εδώ. Το συνολικό ιστορικό κέντρο της Sighisoara χαρακτηρίζεται ως «πύργος» και μετράει ως εξέχων παράδειγμα για μια μεσαιωνική πόλη που από το 1999 είναι Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά της UNESCO.To κάστρο της Sighisoara προέκυψε τον 12ο αιώνα διαμέσου γερμανικής προέλευσης Ρουμάνων Σάξσεν κατ΄ εντολή του Ούγγρου βασιλιά....

4. Ημέρα: Επίσκεψη της πόλης SIBIU, ΣΙΜΠΙΟΥ, Hermannstadt (γερμανικά), Nagyszeben (ουγγρικά), Hermenstatt (siebenbürgisch-sächsisch) είναι μια πόλη με 147.000 κατοίκους και το 2007 μαζί με το Λουξεμβούργο ήτανε Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Σε μια κατατοπιστική περιήγηση της πόλης SIBIU, των πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης του 2007, θαυμάζουμε μια από τις ομορφότερες πόλεις από τις ζιμπενμπούργκισες πόλεις, τα Καφές , εστιατόρια, τα εμπορικά καταστήματα, τα μουσεία. Θέλησαν να την ανακηρύξουν σε Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά της UNESCO, αλλά η προσπάθειά του απέτυχε. Αναπαλαίωση της παλιάς πόλης και σημαντικά οικήματα λαβαίνουν χώρα με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γερμανικά, ομοσπονδιακά κονδύλια προώθησης και κρατικές ρουμανικές επιχορηγήσεις.

5. Ημέρα: Επίσκεψη της γραφικής πόλης BRASOV, KRONSTADT, που βρίσκεται μπροστά στα πόδια του όρος ΤΕΜΠΑ 1000 μέτρων ύψους και ονομάζεται το Ρουμανικό Salzburg, είναι ένα από τα πολιτιστικά και οικονομικά κέντρα της Τρανσυλβανίας. Ήδη τον Μεσαίωνα ήτανε μια σημαντική πόλη βιοτεχνικών επιχειρήσεων και Μητρόπολη του εμπορίου των Ζιμπενμπούργκερ Ζάκσεν., αλλά και πολιτιστικό, οικονομικό και θρησκευτικό κέντρο. Τον 12ο. Ως το 19ο αιώνα αποτελούσαν την πληθυσμιακή πλειοψηφία οι Γερμανοί ακολουθούμενοι από τους Ούγγρους. Το 1944/45 η Φυγή, εκδίωξη και η μετανάστευση του 1970 έχει αλλάξει την πληθυσμιακή σειρά. Η πόλη με την γραφική Πλατεία του Δημαρχείου είναι εκτός τούτου μία καλή κεντρική αφετηρία για τις περιηγήσεις σας και τα αξιοθέατα εντός και εκτός της πόλεως και της γύρω περιοχής.. Δεν πρέπει να παραλείψουμε τις επισκέψεις μας σε πολλαπλές εκκλησίες και επίσης στις πανέμορφες ορθόδοξες εκκλησίες. Το βράδυ απολαύσαμε το γιορταστικό φαγητό μας με φολκλορική μουσική, πρόγραμμα και τραγούδια σε ένα ωραίο τυπικό, ωραίο και ευχάριστο εστιατόριο έξω από την πόλη και ψηλά στο βουνό.

6. Ημέρα: Tartlau, Honigberg und die «Dracula-Burg.
Καθ΄ οδό το πρωινό επισκεφθήκαμε ενδιαφέροντες τόπους της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO – στην περιοχή Honigberg/Harman και επίσης και τόπους Tatlau/Prejmer. Μετά συνεχίσαμε το ταξίδι μας στο Törzburg/Bran στον Πύργο του Δράκουλα που είναι εκθρονισμένος πάνω ψηλά στην κορυφή του βουνού μέσα στα δάση της Τρανσυλβανίας. Η πολυκοσμία ήτανε τόσο μεγάλη που διάρκεσε αρκετά η επίσκεψη στα δωμάτια και τα μουσεία του μύθου, που σχεδόν όλοι γνωρίζουμε την ιστορία του Δράκουλα.
Φανταστικές φωτογραφίες του τοπίου και της περιοχής και αρκετά κάτω ένα σωρό εστιατόρια, Καφέ, σουβενίρ και ότι επιθυμεί η ψυχή.

7. Ημέρα: Μετά το πρόγευμα ξεκινήσαμε για το Βουκουρέστι για να κατευθυνθούμε στο ξενοδοχείο RAMADA. Αντί της απογευματινής ξενάγησης, αποφασίσαμε να αρχίσουμε μόλις φθάσουμε στο Βουκουρέστι, στο Παρίσι των Βαλκανίων. Στην ξενάγηση της πόλης περάσαμε από τους πιο φανταστικούς δρόμους και το ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας που είναι μια γοητευτική πόλη, περάσαμε και από την παλιά πόλη με πολλές αγορές, αντίκες, μικρά και μεγάλα μαγαζιά, διακοσμητικά αντικείμενα και αρκετές εκκλησίες, και η πόλη μας προσκαλεί και πάλι να έρθουμε και είδαμε τις πολλές αντιθέσεις. Επισκεφθήκαμε την Πλατεία της επανάστασης, την πατριαρχική εκκλησία και φωτογραφήσαμε το μεγαλύτερο οικοδόμημα του κόσμου, το ρουμανικό Κοινοβούλιο και γνωρίσαμε πολλά αξιοθέατα της πόλης. Μετά επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και πήραμε τα δωμάτια και κατά τις έξι και μισή μας πήρε το λεωφορείο και με τον ξεναγό πήγαμε σε ένα μεγάλο εστιατόριου του πάρκου και φάγαμε με μουσική, τραγούδια και χορευτική ομάδα.
8. Ημέρα: Επειδή αναχωρούσαμε το απόγευμα δεν κάναμε τον πρωινό περίπατο στην πόλη, αλλά με τους γνωστούς μας πια τουρίστες στο Ξενοδοχείο και στο γύρω πάρκο είχαμε αρκετές συνομιλίες και προσωπικές απόψεις.
Το απόγευμα πήραμε στο λεωφορείο άλλα τέσσερα άτομα, και προτίμησαν να περιμένουν μέχρι το βράδυ στο αεροδρόμιο, παρά στο ξενοδοχείο. Το απόγευμα αναχωρήσαμε από το Βουκουρέστι για το Ντίσελντορφ. Τώρα βέβαια είμαι βέβαιος πως θα ακολουθήσω και ένα εξειδικευμένο άρθρο πολλαπλών πληροφοριών για τη Ρουμανία, που μπορεί κάποιος να το βρει στην ιστοσελίδα μου: www.kn-megalexandros.gr