Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

THEMA 392: Η ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ-25.11.> ΅ WELTTAG FÜR DIE BESEITIGUNG VON GEWALT GEGEN FRAUEN

Thema392: Η ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
25.11.- WELTTAG FÜR DIE BESEITIGUNG VON GEWALT GEGEN FRAUEN -(IN DEUTSCHLAND) - 25.11.- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΞΑΛΕΙΨΗΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη, Konstantinos S. Nalbantis, Κολωνία
-Στη Γερμανια τον περασμένο χρόνο δολοφονήθηκαν 147 γυναίκες από τους συντρόφους τους.
- 138. 893 άτομα έχουν κακοποιηθεί ή απειληθεί από τον ίδιο τους τον άνδρα.
- 82%, δηαλαδή 113.965 αφορούσε γυναίκες που παρέμειναν με το βασανιστή στο ίδιο νοικοκυριό.
Το 80% των συνολικά 116,043 ύποπτων δραστών ήτανε άνδρες.
Η πιο διαδεδομένη και συχνή μορφή της βίας έναντι γυναικών είναι η φυσική βία διαμέσου ενός έμπιστου συντρόφου. Οι γυναίκες ξυλοκοπούνται, υποχρεώνονται σε σεξ, ή με άλλον τρόπο κακοποιούνται. Με τις έρευνες διαπιστώνεται ότι , οι μισές όλων των δολοφονημένων γυναικών, έχουν πεθάνει από τον τωρινό ή τον πρώην σύντροφο ή των συζύγων.

Προλεγόμενα

Απανταχού της γης είναι κορίτσια και γυναίκες θύματα από σωματικές, ψυχικές ή σεξουαλικές βίαιες πράξεις. Περίπου 70 τοις εκατό όλων των γυναικών έχουν τουλάχιστον μια φορά σε όλη τους τη ζωή πληροφορηθεί από σωματική ή σεξουαλική βία, και μάλιστα ακόμα αφορά και έγκυες γυναίκες που έχουν υποστεί τη βία. Αυτά τα τρομερά στοιχεία ήτανε αφορμή στη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών , να καθιερώσουν μια Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών, από το έτος 2000 για πρώτη φορά.

Σε τι αφορά αυτή η Ημέρα

Γνωρίζουμε από την ιστορία μας και από τους πολέμους του ξεριζωμού από τις αλησμόνητες Πατρίδες, και των εμφυλίων αλληλοσπαραγμών τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τους βιασμούς και τις εξοντώσεις κοριτσιών και γυναικών. Μια γυναίκα, που έπεσε θύμα σωματικών ή σεξουαλικών βιασμών, τρομάζει από αυτά, να μιλήσει και να εξομολογηθεί περί των συμβάντων. Διαμέσου αυτής της σιωπής αυξάνεται η πίεση του πόνου και της ενοχής και πολλά θύματα αναλαμβάνουν τα αίτια της ενοχής των περιστατικών. Η Αστυνομία ενεργοποιείται μόνο σε λίγες περιπτώσεις και πολλοί δράστες φεύγουν ατιμώρητοι. Οι κοινωνικές και πολιτικές δομές πολλών χωρών προσκαλούν σε αυτήν την προβληματική, τις βίαιες πράξεις να τις λάβουν υπόψη και να ενεργοποιηθούν. Παράγοντες όπως φτώχεια και ο περιορισμός σε μορφωτικές δραστηριότητες ή πολεμικές και εμφύλιες αλληλοσπαραγμοί προωθούν ένα κλίμα των βίαιων ενεργειών απέναντι σε τέτοιες αξιόποινες πράξεις.
Τα Ηνωμένα Έθνη προσπαθούν διαμέσου αμέτρητων εκστρατειών καμπάνιας και σε συνεργασία με διάφορες κυβερνήσεις και οργανώσεις να εξαλείψουν αυτές τις αβάστακτες περιστάσεις. Η κοινή γνώμη θα πρέπει να ευαισθητοποιηθεί για αυτήν την φανερή παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και θα πρέπει συγχρόνως τα δικαιώματα των γυναικείων μελών της κοινωνίας οπωσδήποτε να ισχυροποιηθούν. Ασφαλώς και πρωταρχικά πρέπει ιδιαίτερα η νεολαία, οι νέοι άνδρες να συνδεθούν με αυτήν τη δραστηριότητα, ώστε να αναπτυχθεί μια νέα διαφωτισμένη γενιά ανδρών.

Για ποιο λόγο είναι αυτή η Παγκόσμια Ημέρα τόσο σπουδαία;

Δεν πρέπει κατ΄ ουδένα τρόπο να ανεχθούμε, ότι μια γυναίκα να έχει ζήσει ... ήδη σωματική ή σεξουαλική βία . Ιδιαίτερα ενοχλητικό σε αυτούς τους αριθμούς είναι, ότι οι περισσότερες παραβιάσεις -επιθέσεις έλαβαν χώρα στον κατ΄ ευθεία περίγυρο των θυμάτων. Ανεξάρτητα σε ποια χώρα ζει κάποιος και αν είναι ένας άνδρας ή μία γυναίκα, αυτές οι φανερές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν επιτρέπεται και δεν πρέπει να τις αποδεχόμαστε. Ξεσηκωθείτε με την Φωνή σας έναντι της βίας σε βάρος των γυναικών.

ΟΤΑΝ ΜΕΙΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΜΕ ΤΗ ΒΙΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
Ένα παράδειγμα από τη Γερμανία
Δεύτερο Μέρος

Προλεγόμενα

Στη Γερμανία τον περασμένο χρόνο δολοφονήθηκαν 147 γυναίκες από τους συντρόφους τους, επίσης τον περασμένο χρόνο και σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Αστυνομίας, όπως ανέφερε η ομοσπονδιακή Υπουργός Οικογένειας, 138 893 άτομα στη Γερμανία έχουν από τον ίδιο τους τον σύντροφο ή τον πρώην κακοποιηθεί, ή απειληθεί. 82%, δηλαδή 113 965 αφορούσε γυναίκες σχεδόν οι μισές από αυτές 49,1% έμειναν σε έναν νοικοκυριό με τον βασανιστή και συμπληρώνει η υπουργός, ότι κατά τα φαινόμενα μόνο 20% από αυτούς ζήτησαν βοήθεια. Κάθε πέμπτο άτομο απευθύνεται στις υπηρεσίες, πολλά θύματα σιωπούν από φόβο ή από ντροπή. Η βία είναι μεγαλύτερη, αν παίζει ένα ρόλο το αλκοόλ, φροντίδα χρημάτων και ψυχικά προβλήματα.
Τα 80,65% των συνολικά 116 043 των ύποπτων δραστών ήτανε άνδρες. Ο μαύρος αριθμός θα είναι πολύ μεγαλύτερος. 147 γυναίκες το 2017 σύμφωνα με τα στοιχεία δολοφονήθηκαν, κατά μέσον όρο πέθαινε κάθε δεύτερη ως τρίτη μέρα μια γυναίκα διαμέσου της χείρας του συντρόφου ή του πρώην συντρόφου. Οι περισσότεροι των δραστών 94,3% ήτανε ενήλικοι και μεταξύ 30 ως 39 ετών. Δύο από τους τρεις του περασμένου χρόνου είχανε ένα γερμανικό διαβατήριο.
Το πρόβλημα βρίσκεται σε όλα τα κοινωνικά στρώματα και σύμφωνα με τα στοιχεία το 68% των δραστών ήτανε βιολογικά Γερμανοί. Το έτος 2016 ήτανε τα κρούσματα βίας από τους συντρόφους σε περίπου 109 000 γυναίκες . Η αύξηση το 2017 φαίνεται από το γεγονός ότι συμπεριελήφθηκαν νέες κατηγορίες στην στατιστική, όπως π.χ. παράνομη παρακράτηση,υποχρεωτική πορνεία και μαστροπεία. Ειδικά δικηγόροι των θυμάτων περιγράφουν τις χαμηλές τιμωρίες των δραστών. Kölner Stadt-Anzeiger, 21.11.2018.

Η Die Zeit, 22.11.2018 παρατηρεί: Σε αυτήν τη χώρα πεθαίνουν γυναίκες, γιατί αυτές είναι γυναίκες. Οι ποσοστιαία συμμετοχή των δραστών κάτω από τους Αλλοδαπούς ( ακριβώς των Τούρκων,πολωνών, Σύρων, Ρουμάνων σε σύγκριση με την Γερμανία ελαφρά ανεβεί. Κυρίως όμως θα πρέπει για τον μεγάλο αριθμό των θυμάτων να είναι συγκλονισμένος και γύρω από την απλή αλήθεια: Σε αυτήν την χώρα πεθαίνουν γυναίκες, γιατί αυτές είναι γυναίκες. Συγχρόνως δεν πρέπει όμως να τα ατενίζουμε άπρακτοι. Δεν είναι πεπρωμένο της ανθρωπότητας ή κάπως νορμάλ, το ότι άνδρες κάποτε σκοτώνουν την σύντροφό τους. Αν δολοφωνήσει αλλοδαπός μία γυναίκα, είναι εξοργισμένη δικαίως η κοινή γνώμη. Το δομικό πρόβλημα αφορά όλους. Εδώ πιστεύει ένας άνδρας, ότι μπορεί να κάνει με τη γυναίκα του ό, τι θέλει. Είναι όμως ο δράστης Γερμανός θα εννοηθεί η πράξη του ως ιδιωτικό πρόβλημα... Είναι καρός να αλάξει ο ποινικός Νόμος. Θα μπορούσε να είναι ζήλια, το συνήθες μοτίβο η ενόχληση χωρισμού - όπως πλεονεξία στα χαμηλότερα αίτια δράσης και έτσι μετριιώνται τα χαρακτηριστικά της δολοφονίας. Έτσι ακολουθεί η δικαιοσύνη την δολοφονία τιμής.΄Οποιος δολοφονεί τη γυναίκα του κάτω από επίκληση τιμή, θα τιμωρηθεί ως εγκληματίας με ισόβια φυλάκιση. Δολοφονεί ένας Γερμανός τη γυναίκα του από ζήλεια,θα τιμωρηθεί κατά το μεγαλύτερο μέρος με ανθρωποκτονία, η τιμωρία είναι χαμηλότερη. τέλος, DieZeit,
Η υπουργός οικογένειας Giffey υπόσχεται να πιέσει στο θέμα προφύλαξης των γυναικών και ότι 6000 θέσεις σε οικήματα "καταφύγια" γυναικών είναι λίγες σε ένα χρονιαίο μέσο όρο από 30.000 γυναίκες με παιδιά. Γύρω από την αξίωση του δίκαιου γύρω από την προφύλαξη από τη βία πρέπει να συζητηθεί σε όλους τους τομείς των πολιτικών ευθυνών και γι΄ αυτό χρειαζόμαστε μια κοινωνική συναίνεση.

Συμπλήρωση της περιγραφής

Κάθε βδομάδα πεθαίνουν στατιστικά, σχεδόν τρεις γυναίκες στη Γερμανία με την χείρα του συντρόφου: 147 γυναίκες μόνο τον περασμένο χρόνο. Και παρόλα της μεγάλης ορμής αυτού του αριθμού μεταχειρίζεται η Κοινωνία τη Βία έναντι των γυναικών, έτσι σαν να ήτανε ιδιωτική υπόθεση. Süddeutsche Zeitung,21.11.2018. Ήδη και μόνο ο ορισμός "Οικογενειακό Δράμα"- ένα σύνηθες σλογκάν σε πολλά ΜΜΕ- μεταδίδει την εντύπωση, ότι αφορά σπασμένα πιάτα και σπιτικό καυγά. Μια μεγάλη συζήτηση υπάρχει κυρίως τότε, όταν άνθρωποι με μεταναστευτικές ρίζες είναι οι δράστες. Συγχρόνως η βία έναντι των γυναικών δεν είναι εισαγόμενο πρόβλημα. Περισσότεροι από Δύο Τρίτα των ύποπτων δραστών σε περιπτώσεις οικιακής βίας είναι Γερμανοί. Εδώ δεν αφορά την προέλευση των δραστών, παρά το ότι είναι άνδρες. Βία έναντι γυναικών είναι πολύ συχνά τα επακόλουθα μιας βλαβερής κατανοητής ανδρότητας, μιας κοινωνικής κοινωνικοποίησης, που βλέπει τη βία ως κεντρικό σημείο της ανδρικής ύπαρξης.
Για πολλές γυναίκες είναι το σπίτι ένας επικίνδυνος τόπος
Η Πολιτική και η Πολιτεία πρέπει επιτέλους να αναλάβουν περισσότερη ευθύνη. Εδώ απαιτούνται περισσότερα χρήματα για οικήματα "καταφύγια" γυναικών. Πάρα πολλά οικήματα είναι υπερφορτωμένα και από έλλειψη θέσεων πρέπει να αρνηθούν γυναίκες που βρίσκονται σε κίνδυνο. Χρειάζεται επίσης και καθοδηγητική εργασία. Όχι γιατί όλοι οι άνδρες θα ήτανε δράστες, παρά γιατί επίσης και αυτοί σηκώνουν την ευθύνη για την ειρηνική συμβίωση των φύλλων. Julian Dörr
Βία σε βάρος των γυναικών και των παιδιών τους πρέπει να καταπολεμηθεί δυναμικά. Η ενδοοικογενειακή βία δεν είναι καμιά ιδιωτική υπόθεση. Πρέπει να σταματήσει η βία κατά των γυναικών και κοριτσιών για την εξάλειψη της βίας των Γυναικών και κοριτσιών που εμφανίζεται παντού : στο σπίτι, στην εργασία, στο σχολείο, στα πανεπιστήμια, στο δρόμο, στα δημόσια μέσα μεταφοράς, στα θαλάσια μπάνια, στο διαδίκτυο με καυστικά βρομόλογα. Ολόκληρη η Κοινωνία καλείται να παρατηρεί και να επεμβαίνει διαπραγματευτικά . Επίσης τα παιδιά υποφέρουν κάτω σπό τη βία εναντίον της μητέρας.
Περαιτέρω τα γενικά ερωτήματα: Έχει κάνει η κάθε θρησκεία την πρέπουσα αξιολόγηση και τις σχετικές προσπάθειες που όλοι μας προσμένουμε, ώστε να συμβαδίζουν με τις εξελίξεις της Κοινωνίας μας;

(Όπως είναι όμως γνωστό οι μεγάλες θρησκείες, όπως π.χ. Ινδουισμός, χριστιανισμός, Ιουδαϊσμός και το Ισλάμ είναι τοποθετημένες εχθρικά απέναντι στις γυναίκες).
Πολλά γυναικεία θύματα στη Γερμανία και αλλού προέρχονται από ανθρώπους με μια φουνταμελιστική ιδέα και οικογένεια με τη σκέψη για τη δολοφονία τιμής.

Μην ξεχνάμε, ότι η γένεση και η νομοθετική αφετηρία των απάνρωπων μεσαιωνικών βασανιστηρίων, και η πετρίδα υπήρξε η Ανατολική Ρώμη, όπου όλες οι μετέπειτα απαγορεύσεις, καταδιώξεις αντιφρονούντων αλλόθρησκων, αλλιώς σκεπτόμενων, δημεύσεις περιουσιών, εφάρμοσαν και όλοι οι μετέπειτα χριστιανικές και δικτατορικές ηγέτες και στηρίχθηκαν στη Νομοθεσία του Ιουστινιανού: Kaiser Justinian I, 528 μ.Χ. mit dem Corpus juris civilis die sog. INQUISITIONSMAXIME, Amtsermittlungsgrundsatz). Kirchliche Inquisitionsverfahren. Όπως αναφέρει το εγκυρο περιοδικό Der Spiegel: Η καθολική ιεροεξέταση του μεσαιωνικού δικαστηρίου είναι ως πρόδρομος της Γκεστάπο, ΚαΓκεμπε και Στάζι. Μια εκπληκτική ομολογία.

Η ποιήτρια Σαπφώ είχε αναφερθεί στην αρχαία Ελλάδα και από τον ΄0μηρο. Σε εννιά βιβλία είχαν συγκεντρωθεί πάνω από δώδεκα χιλιάδες στίχοι, στίχοι γεμάτοι εκπλήρωση και αγάπη, από την άνοιξη, ευτυχία και πικρό πόνο.
Σήμερα υπάρχουν περίπου εξακόσιοι στίχοι και αυτοί σώθηκαν εντελώς τυχαία.
Αυτοί οι στίχοι βρέθηκαν τον περασμένο αιώνα στην Fayum της Αιγύπτου.
΄Οπως αναφέραμε παραπάνω το συνολικό έργο της Σαπφώ το 1073 το έκαψαν οι εκκλησιαστικές αρχές της Κωνσταντινούπολης και της Ρώμης. Για να απομακρυνθούμε από αυτόν τον σκοτεινό και μαύρο μεσαίωνα, σας παρουσιάζουμε ένα φιλικό και γνήσιο ποίημα της Σαπφώ στη γερμανική γλώσσα, σε μετάφραση Bethe, που ευτυχώς βρέθηκε στα φέρετρα της Fayum και σώθηκαν από την καταδίωξη της χριστιανικής θύελλας, και θα τα βρείτε στην ιστοσελίδα μου: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ.

Όποιος επιθυμει να διαβάσει το θέμα: INQUISITION: Τα απάνθρωπα μεσαιωνικά βασανιστήρια στο όνομα του Θεού- Το Βατικανό ανοίγει το Μυστικό Αρχείο, μπορεί να αποσύρει το άρθρο μου από την ιστοσελίδα μου: http://www.kn-megalexandros.gr/portal/index.php?p=articles&id=105

Παρατήρηση: Το άρθρο αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί ως πλήρες αποτελειωμένο και ασφαλώς επιδέχεται ευπρόσθεκτα διαλογητικές αντιμαχόμενες θέσεις στο facebook:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100012808098555

Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο