Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

393: ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΑΙΩΝΙΑ ΩΣ ΕΦΕΔΡΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ;;

393: ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΑΙΩΝΙΑ ΩΣ ΕΦΕΔΡΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ;

Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντης, Konstantinos S. Nalbantis

παρατηρεί:

" Όποιος είναι ανίκανος για την κοινωνία είναι επίσης ανίκανος και στη Φιλία" Πλάτων

- 44 χρόνια μετά το γρκρέμισμα της Δικτατορίας ένα γνήσιο κομμάτι του απόδημου Ελληνισμού που χρησιμοποιείται σε όλα τα επίπεδα της απελευθέρωσης, της ελευθερίας, της οικονομίας και της κοινωνικής ζωής ως εφεδρικός στρατός, ακόμα δεν απέκτησε το ανθρώπινο δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι δια επιστολικής ψηφοφορίας. Ετούτο το φαινόμενο μας κατατάσσει σε άνιση μεταχείριση με άλλους ευρωπαίους εταίρους μας.

- Το αίσθημα της περοφρόνησης και η παραβίαση της μη ψήφισης της επιστολικής ψήφου από τα κόμματα και την ελληνική κυβέρνηση, έχει ως αρνητικό αποτέλεσμα τη δυσθυμία απέναντι στα κόμματα και στην πολιτική.

- Η μη νομική εφαρμογή της επιστολικής ψήφου για τους Ομογενείς που έχουν τις προϋποθέσεις, θεωρείται μεγάλη ασυνέπεια και αθέτηση λόγων και υποσχέσεων.

Σύντομη περιγραφή

Από τα ελληνικά εδάφη εδώ και 28 αιώνες φεύγει το πιο δυναμικό και νεανικό ψυχικό υλικό, χωρίς ποτέ οι πολιτικοί άνδρες να μπορούν να επεξεργαστούν παραγωγικότερες προοπτικές διαμονής του πληθυσμού στα χωριά και τις πόλεις

Ή με την διαπέραση της εμπιστοσύνης, της αξιοπιστίας, του μακροχόνιου προγραμματισμού, και με την γέννηση της εμπιστοσύνης, της αξιοκρατίας, της αλληλεγγύης , αλληλεπίδρασης και της συμμετοχής για διατήρηση όλων των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων ώστε να μπορούν οι νέοι να διαμένουν στον τόπο τους, να δημιουργούν οικογένειες με παιδιά και να μπορούν και πάλι να επαναπατρισθούν Συν-έλληνες από τους πέντε Ηπείρους .

Και ενώ οι πρώτοι γεννιά των μεταναστών του 60 και 70 έχτισε από φιλοπατρία σπίτια και σπιτάκια, και εδωσαν ζωή στις επιχειρήσεις και στα χωριά τους, επιστρέφουν τώρα για να πεθάνουν στην Πατρίδα, οι μεσόκοποι, οι ταλαίπωροι και οι αρρωστημένοι, αλλά και οι απόμαχοι της ζωής. Και ενώ τα παιδιά τους αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν για να μπορέσουν να ζήσουν και να δημιουργήσουν οικογένεια με παιδιά, φεύγουν από την ανέχεια, από τη φτώχεια, από την ανεργία, από την έλλειψη πολιτικής και οικονομικής διορατικότητας,.
Ίσως είμαστε η μοναδική χώρα που δεν μπορούμε να φιλοσοφήσουμε τη ζωή μας και με τις καλύτερες προοπτικές, μακροχρόνιας ανάπτυξης του τόπου σε όλους τους τομείς και επίσης των επιχειρήσεων, αλλά ούτε είμαστε σε θέση να παρακινήσουμε να παλιννοστήσουν χιλιάδες εξειδικευμένοι Έλληνες του εξωτερικού.
Η σταθεροποίηση βασιλίσκων, ημετέρων και φίλων, των κομματικών και πολιτικών θέσεων δεν πρέπει να είναι αιώνια, αλλά με συνεχή αλλαγή εναλλακτικών, αξιοκρατικών προσώπων και εναλλακτικών ιδεών.
Και ενώ υπάρχουν αξιόλογα πρόσωπα στα Πανεπιστήμια και Ανώτατες σχολές με πολλές κριτικές ματιές, παραγωγικές και εναλλακτικές έρευνες και προτάσεις δεν είμαστε ικανοί να τις συμπεριλάβουμε στην ανάπτυξη, απευθυνόμαστε σε ξένους για να μας πουν πάλι τα ίδια.
Αποτέλεσμα αυτής της νοοτροπίας είναι οι Έλληνες να τείνουν να δημοσιεύουν έργα τους στο εξωτερικό για να εισακουστούν στην Ελλάδα.

Η αρχαία Αθήνα έβλεπε την Μεγάλη Ελλάδα με σκοπό την κατάληψη και μόνο, και ενώ οι διαφορετικές προελεύσεις των πόλεων ήτανε σε συνεχή ανταγωνισμό μεταξύ τους, αλλά και με αντιμαχόμενες θέσεις και παράνομες καταλήψεις εδαφικών περιοχών, βλέπε πόλεμο ΙΜΕΡΑ 480 π.Χ., Σελινούντας- Αίγεστα-Συρακούσες-Αθήνα 415 π.Χ., 409 π.Χ. Σελινούτας-Αίγεστα-Καρχιδόνιοι. Επειδή τα χωριά μας προέρχονται από διαφορετικές ράτσες προέλευσης της Μικρασιατικής καταστροφής, υπάρχουν προβλήματα.

Σήμερα βέβαια καταλήψεις εδαφών και περιοχών , γειτονικών διαμερισμάτων, όπως στην Ανατολική Μακεδονία, γίνεται επίσης στα χωριά μας με "δόλιο" και "μαφιόζικο" τρόπο, μια μόνο ματιά στα βιβλία περί μαφίας, τα διαβάζουμε όλα.
Και όταν δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε ειλικρινή διάλογο και τη λεγόμενη διαλλογική συζήτηση μεταξύ μας, για χάρη και λήψη σπουδαίων αποφάσεων για την Πατρίδα, απευθυνόμαστε στους ξένους και οι ξένοι θέτουν απαιτήσεις υποτέλειας που πρέπει να τις αποδεχθούμε. Αρκεί να μελετήσουμε την μακρυνή ιστορία μας.
------
Σύκγριση με τη Μεσαιωνική Μετανάστευση

Ας θυμηθούμε , ότι το αποικιακό κίνημα των Ελλήνων στη Δύση, ήτανε το κίνητρο που τους ώθησε να ριψοκινδυνεύσουν μακριά από τις δικές τους θάλασσες και ακτές και φαίνεται ευδιάκριτα ότι τους ώθησαν λόγοι προπάντων οικονομικοί καθώς και η επιθυμία να επεκτείνουν τις εμπορικές τους δραστηριότητες, οι Έλληνες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους κυρίως εξαιτίας της αλληλοδιαδοχής βασάνων και θλίψεων, της πείνας και της φτώχειας.

Οι συγκρούσεις με διάφορες όμορες Εθνότητες, που περιορίζεται από συμμαχίες με γάμους και ανταλλαγής δώρων, ήτανε ασφαλώς μια ζωή γεμάτη συμφορές, πόνο, καταστροφές και θάνατο, όχι μόνο για τους φτωχούς, δεν ήτανε εύκολη, αλλά ούτε για τις κυρίαρχες τάξεις. Τα ανθρώπινα πλάσματα, ακόμα και όταν είναι ήρωες ή ηγέτες, γίνονται θύματα ιδιότροπων και δεσποτικών θεοτήτων.

Οι Έλληνες άποικοι μεταφέρουν λοιπόν στη Δύση τη δική τους πολιτιστική κληρονομιά.Και με την πρώτη ματιά φαίνεται πως μεταφέρουν εκεί και κάτι πιο ακριβό: τον τόπο της μακρυνής πατρίδας. Στην μεγάλη οργάνωση του 8ου π.Χ. αιώνα στη διάρκεια του οποίου έχουμε τεκμήρια ότι εγκαινιάζονται οι ολυμπιακοί Αγώνες, τα μεγάλα ιερά λειτουργούν και πάλι, οι πόλεις ακμάζουν και αρχίζει ο αποικισμός, ένα μεγαλειώδες μεταναστευτικό φαινόμενο που διέδωσε τον ελληνικό πολιτισμό στην Ιταλία, στη Βόρεια Αφρική, στη Γαλατία και στην Ιβηρική.

Και είναι εκπληκτικό ότι ο ελληνικός πολιτισμός, από τον οποίο γεννήθηκε το μεγαλύτερο αποικιστικό κίνημα της κλασικής αρχαιότητας άνθησε στους τομείς των γραμμάτων και των τεχνών.
Η αξιοσημείωτη έλλειψη καλλιεργήσιμων εδαφών στην κεντρική και νότια Ελλάδα και προπάντων στα νησιά, πρέπει να ώθησε πολλούς στην επιλογή της μετανάστευσης, επίσης καιρικές συνθήκες, επιδημία στα ζώα. Ένα καθοριστικό στοιχείο πρέπει να ήταν, ιδιαίτερα στα νησιά, η αλόγιστη υλοτόμηση, που προκάλεσε διαβρώσεις και ξηρασία του εδάφους, κατέστη η μετανάστευση ως μαγνητικοός τόπος.

Η κοινωνική εικόνα της αρχαϊκής περιόδου καθοριζόταν σε μεγάλο βαθμό από την αγροτική συγκρότηση της οικονομίας. Οι άρχοντες "αλογοτρόφοι", εκτροφείς αλόγων, επιζούσε σχεδόν αναλλοίωτο, ήταν ιδιοκτήτες απέραντων γωκτησιών και είχαν την τάση να επεκτείνουν όλο και περισσότερ τα εδάφη τους σε βάρος των μικρών ιδιοκτητών, που στην αρχή αναγκαζόταν να χρεωθούν και στη συνέχεια να πουλήσουν τα εδάφη τους, για να ξενιτευθούν αναζητώντας ένα κομμάτι γης πέρα από τη θάλασσα.
Από την ποίηση του Ησιόδου προβάλλει μια εικόνα καθαρά αρνητική για την κοινωνική και οικονομική κατάσταση τα χρόνια εκείνα: μια τάξη αριστοκρατών και μεγαλοκτηματιών, που χαρακτηρίζονται ως “δωροφάγους”, κατέχει το μεγαλύτερο μέρος των εύφορων εδαφών ενώ οι κατώτερες τάξεις προσπαθούν να επιβιώσουν καλλιεργώντας εδάφη άγονα ή καταφεύγοντας στο εμπόριο και διακινδυνεύοντας στις θάλασσες.
Ο όρος όμως αποικία στα ελληνικά σημαίνει την υπερπόντια μεταφορά μιας μόνιμης κοινότητας, εμπεριέχει τη θλιβερή έννοια της εγκατάλειψης, από τους αποίκους, των πατρώων εστιών. Την εποχή εκείνη, αλλά ισχύει και σήμερα η παρουσία ενός μεγάλου αριθμού νέων ανθρώπων απογοητευμένων και πιθανόν επιθετικών νέων πρέπει να αποτελούσε αποσταθεροποιητικό παράγοντα για τους θεσμούς (κυρίως ολιγαρχίες αριστοκρατών) και για την ειρηνική κοινωνική συμβίωση, έτσι θεωρούσαν ότι ήτανε προς όφελος ολόκληρης της κοινότητας να τους δοθεί μια δυνατότητα απεγκλωβισμού διαμέσου της μετανάστευσης.

Όπως στην αρχαιότητα οι πόλεις της Μεγάλης Ελλάδας προσκαλούσε κατοίκους από τις Μητροπολιτικές πόλεις, σήμερα γνωστοί, συγγενείς και φίλοι παροτρύνουν τους νέους, "φύγετε για να σωθείτε όσο είναι νωρίς".
Ένα αρνητικό και θλιβερότατο φαινόμενο για τον τόπο μας, για τη δημογραφική εξέλιξη και τις απρόβλεπτες καταστάσεις.
Έτσι εκεί όπου διέμειναν Έλληνες απανταχού των περιοχών σε όλους τους εμφύλιους αλληλοσπαραγμούς, της κρίσης, της ανέχειας, της φτώχειας και των πολέμων μετανάστευσαν στους πέντε Ηπείρους. (Valerio M. Manfredi) Γνωρίζουμε ότι όταν οι νέοι άνθρωποι έφευγαν από την πατρίδα τους με το καράβι δεν μπορούσαν πια να επιστρέψουν στην πατρίδα και τους λιθοβολούσαν συγγενείς και κάτοικοι να μην κατεβούν πίσω από το καράβι προτού περάσουν πέντε χρόνια. Και ενώ οι Έλληνες των αποικιών ελάμβαναν μέρος στους ολυμπιακούς αγώνες και δώριζαν αξιόλογα αριστουργήματα σε αρχαιολογικούς χώρους.
Σήμερα παιδιά, νέοι και εξειδικευμένοι ομογενείς δεν μπορούν και δεν είναι σε θέση να παλιννοστήσουν για πολλούς λόγους, της κρίσης, της ανεργίας, της ανάπτυξης, της φτώχειας της ιδιοσυγκρασίας κλ.
---------------------------------
Επίλογος

Οι περισσότερες διαδικασίες για περισσότερη Δημοκρατία ξεκινάνε από ομάδες πρωτοβουλίας.
Πολιτικά κόμματα παρουσιάζονται μόνο σπάνια ως πρωτοπόρα τέτοιων διαδικασιών. Μόνο η πίεση των πολιτών από κάτω μπορεί να κινήσει το πολιτικό σύστημα για αλλαγή. Από τον εκδημοκρατισμό όμως των κομμάτων, "εξαρτάται το μέλλον της μοντέρνας δημοκρατικής Πολιτείας " και μαζί με αυτή κυρίως η τύχη της Δημοκρατίας.
--------------------------------------------------
Το άρθρο αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί ως αποτελειωμένο - οι επιθυμούντες όμως μπορούν να μελετήσουν για περισσότερους συλλογισμούς τα σχετικά άρθρα στην ιστοσελίδα μου: www.kn-megalexandros.gr.
Μια σειρά επίσης για την Μεγάλη Ελλάδα με φωτογραφίες μπορείτε να βρειτε: http://www.asxetos.gr/author/konstantinos-nalbantis. k-nalbantis@hotmail.de

Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο