Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ, Βελτιωμένο άρθρο Νο.513

K U L T U R , U M D E R F R E I H E I T W I L L E N:

ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

Πού και πότε ξεκίνησε η Ευρώπη; Ίσως ήδη με τους Έλληνες; Ποιοι ήταν όμως στην πραγματικότητα;
Και πού είχαν αυτό που τους διέκρινε τότε;
Επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από την αρχαία Ανατολή, αλλά αυτό που παρήγαγαν ήταν εντελώς διαφορετικό, εντελώς νέο:
Για μια φορά στην παγκόσμια ιστορία, ένας πολιτισμός δεν διαμορφώθηκε για χάρη της κυριαρχίας, αλλά από ευρύτερους κύκλους που αντιμετώπισαν τους εαυτούς τους πρόκληση να χρησιμοποιήσουν την ελευθερία τους εναντίον να εξισορροπήσει, να διορθώσει και να ξεδιπλώσει όλες τις επιβολές που προκύπτουν από αυτό. Ελληνικές- αφετηρίες - Αρχή της Ευρώπης;


Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ
Κωνσταντίνος Σ. Ναλμπάντης -Konstantinos S. Nalbantis
Μέρος Δεύτερο
Ελαφρά βελτιωμένο παλαιότερο άρθρο μου

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ το ιστορικό βάθος της διεξεγωγής των Ολυμπιακών αγώνων
K U L T U R , U M D E R F R E I H E I T W I L L E N:

ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
Πού και πότε ξεκίνησε η Ευρώπη; Ίσως ήδη με τους Έλληνες; Ποιοι ήταν όμως στην πραγματικότητα;
Και πού είχαν αυτό που τους διέκρινε τότε; Επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από την αρχαία Ανατολή, αλλά αυτό που παρήγαγαν ήταν εντελώς διαφορετικό, εντελώς νέο: Για μια φορά στην παγκόσμια ιστορία, ένας πολιτισμός δεν διαμορφώθηκε για χάρη της κυριαρχίας, αλλά από ευρύτερους κύκλους που αντιμετώπισαν τους εαυτούς τους πρόκληση να χρησιμοποιήσουν την ελευθερία τους εναντίον να εξισορροπήσει, να διορθώσει και να ξεδιπλώσει όλες τις επιβολές που προκύπτουν από αυτό. Ελληνικές - αφετηρίες - Αρχή της Ευρώπης;

C H R I S T I A N M E I E R KULTUR, UM DER FREIHEIT WILLEN:

Wo und wann nahm Europa seinen Anfang? Vielleicht doch schon bei den Griechen? Aber wer waren die eigentlich?
Und wo hatten sie, was sie dann auszeichnete?

Der alte Orient hat sie stark beeinflusst, aber was sie hervorbrachten, war völlig anders, völlig neu: Ein einziges Mal in der Weltgeschichte wurde eine Kultur nicht um die Herrschaft willen gebildet, sondern von breiteren Kreisen her, die sich herausgefordert sahen, ihre Freiheit gegen alle davon ausgehenden Zumutungen zu balancieren, zu befestigen und zu entfalten. Christian Meier: Kultur um der Freiheit willen - Griechische Anfänge-Anfang Europas? Siedler Verlag, München 2009

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΒΑΘΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ
Ποιο είναι το ιστορικό βάθος της διεξαγωγής των ολυμπιακών αγώνων
Συνεχίζουμε με το δεύτερο μέρος της ιστορικής σειράς καθώς επίσης και των αρχών και του πνεύματος που διέπουν τους Ολυμπιακούς αγώνες από αρχαιότατους χρόνους, που όπως περιέγραψα στο πρώτο μέρος, ότι αναφέρεται, ως πρώτος ολυμπιονίκης ο Ηλείος Κόρυβος, που νίκησε στο αγώνισμα του σταδίου το 776 π.Χ., είναι όμως γενικά αποδεκτό, ότι τα Ολύμπια μέχρι το 776 π.Χ. είχανε ήδη μια ζωή 500 πεντακοσίων ετών.
Διεκόπησαν όμως το 393 μετά Χριστών από την Ανατολική Ρώμη για 1 611 χρόνια, για να αναβιώσουν το 1896 στην Αθήνα.
Όπως αναφέραμε, εμπνευστής της αναβίωσης των διεθνών αγώνων ήτανε ο Γάλλος, Φιλέλληνας ντε Κουμπετέν.
Δεν πρόφτασε όμως να δει πραγματοποιούμενα τα οράματά του και τα ιδανικά του, δηλαδή όλοι οι λαοί της γης να ενωθούν ειρηνικά στην ίδια αγωνιστική θέση με το πνεύμα της Ολυμπιακής Εκεχειρίας.
66 χρόνια μετά το θάνατό του και 1 611 χρόνια μετά από την κατάργηση των αγώνων το 393 μ.Χ. εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το ψήφισμα για την Ολυμπιακή Εκεχειρία και επίσης θα διεξαχθεί το αγώνισμα της σφαιροβολίας στους αγώνες του 2004 στο στάδιο της αρχαίας Ολυμπίας, εκεί που γεννήθηκε ο Ολυμπιάδα.

Η διεξαγωγή, κατάργηση και αναβίωση των αγώνων

Η καθιέρωση του τόπου ως θρησκευτικού κέντρου και τέλεση των Ολυμπιακών αγώνων χρονολογείται από τους προϊστορικούς χρόνους. Οι ολυμπιάδες απέβησαν η σταθερότερη βάση της αρχαίας ελληνικής χρονολογίας, διότι από το 776 π.Χ. άρχισε να καταγράφεται και να φυλάσσεται ακριβώς κατάλογος των Ολυμπιονικών από τους Ηλείους, οι οποίοι άρχισαν τότε να διοικούν την Ολυμπία σε αντικατάσταση των ΠΙΣΑΤΩΝ, όπου υπαγότανε πρώτα η ΟΛΥΜΠΙΑ. Για να διατηρήσουν οι ΠΙΣΑΤΕΣ την εξουσία στην Ολυμπία είχαν έλθει σε πολλές προστριβές με τους Ηλείους, αποτέλεσμα των οποίων ήτανε η καταστροφή της ΠΙΣΗΣ, πιθανόν το 579 π.Χ. από τους Ηλείους με τους Σπαρτιάτες ως συμμάχους τους, για να επικρατήσουν τελικά στην Ολυμπιάδα.
Γύρω βέβαια από το όνομα Ολυμπία τελούμενοι πανελλήνιοι εορτές προς τιμή του Ολυμπίου Διός, και μάλιστα οι διεξαγόμενοι στο πανηγύρι αυτό επίσημα από το 776 π.Χ., Ολυμπιακοί αγώνες, άρχισαν κατ΄ απομίμηση να γιορτάζονται από μεν της 30ης Ολυμπιάδας (το 556 π.Χ.) και καθ΄ όλη την υπόλοιπη Ελλάδα, από δε της 40ης Ολυμπιάδας (το 516 π. Χ) και από όλων των άλλων Ελλήνων της Μικρασίας, της Μεγάλης Ελλάδας και της Σικελίας, όπου θα επανέλθουμε προσεχώς.

Κατά τους κλασσικούς χρόνους τη διεξαγωγή της πανελληνίου εορτής των Ολυμπίων και των συναφών Ολυμπιακών αγώνων είχανε με κοινή συναίνεση των Ελλήνων, οι Ηλείοι, οι οποίοι με μία επιτροπή, που αποτελείτο από τους πλέον διακεκριμένους ευπατρίδες και καλουμένων των σπουδοφόρων, κήρυτταν την Ολυμπιακή εκεχειρία και καλούσαν στην Ολυμπία το πανελλήνιο (εκτός βέβαια γυναικών) – θεατές, αθλητές και τους θεωρούς, επίσης τους εκπροσώπους των ελληνικών πολιτειών όλων των ελληνικών χωρών από την κύρια Ελλάδα, την Μεγάλη Ελλάδα της Ιταλίας και της Σικελίας και τη Μικρά Ασία, για να προσέλθουν στην Ολυμπία για τον εορτασμό της επισημότερης και πανελλήνιας εορτής των «Ολυμπίων», όπου δίνονταν καίρια επικοινωνία του πανελλήνιου κοινού και επιδείκνυαν την πανελλήνια πρόοδο και ανάπτυξη, δηλαδή τη σωματική και πνευματική άθληση δια γυμνικών και ιππικών αγώνων στο στάδιο και στο Ιπποδρόμιο και επίσης ακόμα και εκδηλώσεις καλλιτεχνικών και φιλολογικών διαγωνισμών μεταξύ των καλλιτεχνών και των σοφών ανδρών. Ως πρώτος εξ αυτών αναφέρεται ο Ηρόδοτος, ο οποίος από του οπισθοδόμου του ναού του Ολυμπίου Διός ανέγνωσε μέρος της ιστορίας του παρουσία ενθουσιώδους ακροατηρίου, μεταξύ του οποίου ευρίσκονταν και ο Θουκυδίδης, βέβαια νεαρός τότε.

Οι Ρωμαϊκοί χρόνοι και οι αγώνες

Κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους όμως, αλλεπάλληλες ήτανε οι επεμβάσεις των Ρωμαίων στα πράγματα διοικητικώς και κυριαρχικώς, αν και υπήρχαν αυτοκράτορες που εμφανίσθηκαν ως φίλοι και υποστηρικτές της Ολυμπίας. Ως παράδειγμα αναφέρεται ο ΣΥΛΛΑΣ το 80 π.Χ. που κάλεσε τους αθλητές της Ολυμπίας στη Ρώμη, για να κοσμήσει το θρίαμβό τους.
Ο ΝΕΡΩΝ, για να λάβει μέρος ως αθλητής στους αγώνες διέταξε να εκτελεστούν οι αγώνες κατά το τρίτον έτος της Ολυμπιάδας εκείνης (το 67 μετά Χριστών) και όχι κατά το πρώτο ως ήτανε και απαιτούσε ο καθιερωμένος κανονισμός, επέβαλε μάλιστα ακόμα και την τέλεση μη επιτρεπόμενων μουσικών αγώνων, ο οποίος ανεδείχθη, ως εικός, νικητής ως τραγωδός και κιθαρωδός.
Ο ΤΙΒΕΡΙΟΣ μολαταύτα – νικητής τεθρίππου πρότερο – γενόμενος Αυτοκράτορας ανασυνέστησε τον ιππικό αγώνα. Επίσης επί ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ του Παραβάτου και του Ουάλευτος υποστηρίχθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες, αλλά το 393 μετά Χριστών εορτάσθηκαν για τελευταία φορά στην Ολυμπία, καταλυθέντα για πάντα και για τα επόμενα
1 611 ολόκληρα χρόνια από τον χριστιανό Θεοδόσιο τον Α΄, όπου θα επανέλθουμε προσεχώς.

Επίλογος

Αν και σήμερα ο Απόδημος Ελληνισμός των "επτά εκατομμυρίων Ελλήνων" των πέντε Ηπείρων, είχε και έχει τα ίδια αισθήματα υπερηφάνειας και αγάπης για την Πατρίδα και είναι πλουσιότερος και δυναμικότερος από πριν, αλλά οι εμπειρίες και οι συμβουλές δεν γίνονται αποδεκτές στην Πατρίδα, όμως η γενναιοδωρία του σε σχέση με την Αθήνα 2004 και την ελλιπή σε προγραμματισμό και μελλοντική χρήση των κτιρίων της Ολυμπιάδας ήτανε και είναι αρκετά συγκρατημένη και για αισιόδοξους μελλοντικούς προγραμματισμούς και μάλιστα με την υποστήριξη της απανταχού ομογένειας. .. Ευκαιρία ήτανε αν προ πολλού καιρού μπορούσε να προγραμματιστεί μία αιδιόδοξη εκούσια παγκόσμια ελληνογενής αλληλέγγυα πρωτοβουλία καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδιστών, συγγραφέων, για μία «συγκεντρωτική δωρεά» για ένα κτιριακό οικοδόμημα 1000 χιλίων δωματίων και αιθουσών πολλαπλών χρήσεων και εκδηλώσεων: πνευματικών, κοινωνικών, πολιτιστικών, αθλητικών, περιβαλλοντικών, οικονομικών κλπ. πλησιέστερα της θάλασσας, που θα μπορούσε να διαιωνιστεί μελλοντικά για να χρησιμοποιηθεί για πολλαπλές χρήσεις και των απανταχού Ελλήνων των πέντε Ηπείρων και για την προετοιμασία αθλητών για τις ολυμπιάδες θαλασσίων αθλημάτων κλπ...
kn-megalexandros.gr ..θα συνεχιστεί..
Πηγή: www.kn-megalexandros.gr, > www.asxetos.gr/author/konstantinos-nalbantis
Κωνσταντίνος Σ. Ναλμπάντης, καταγόμενος από τον Νομό της Δράμας και διαμένων στην Κολωνία της Γερμανίας
info@kn-megalexandros.gr

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση και μετάδοση με κάθε τρόπο με την προϋπόθεση να αναφέρεται συγγραφέας και Πηγή

Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο