Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

Nordirland: Πώς εφαρμόζεται η Φιλοσοφία στο εξωτερικό για λύση προβλημάτων Νο. 533

ΠΑΙΔΕΙΑ: Die Schule des Lebens - Το σχολείο της Ζωής
NORDIRLAND - Πώς εφαρμόζεται η Φιλοσοφία στο εξωτερικό για λύση προβλημάτων

Κοινωνία Text: PAULA SCHWEERS

ΠΑΙΔΕΙΑ: 1. Μπορούν τα μαθήματα φιλοσοφίας να προστατεύσουν από συγκρούσεις;

2. Ένας δάσκαλος από τη Βόρεια Ιρλανδία θέλει να σπάσει τη σπείρα της βίας στην πατρίδα του

3. - με μαθήματα από τον Σωκράτη και τον Καντ.

Μπέλφαστ, 2021: Οι ταραχοποιοί πετούν τούβλα στους αστυνομικούς και βόμβες και κροτίδες στα αυτοκίνητα. Η Βόρεια Ιρλανδία βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, οι παλιές συγκρούσεις μεταξύ Προτεσταντών και Καθολικών, που χωρίζουν τη χώρα μέχρι σήμερα, ξεσπούν ξανά.

Βόμβες μολότοφ πετάνε στα λεγόμενα τείχη της ειρήνης που χωρίζουν την προτεσταντική-ενωσιακή κατοικημένη περιοχή και την καθολική-ρεπουμπλικανική περιοχή.
Ο Kevin McArevey, διευθυντής σε ένα καθολικό δημοτικό σχολείο στην κοινωνικά εξαρτώμενη, εργατική συνοικία του Ardoyne, θέλει να εξηγήσει στις κατηγορίες του τη βία που είναι βαθιά ριζωμένη στην κοινωνία.
Με αυτόν τον τρόπο, θέλει να τους οπλίσει ενάντια στον πειρασμό να αφήσουν τον εαυτό τους να παρασυρθεί στη σύγκρουση.
Το έγκλημα και ο εθισμός στα ναρκωτικά είναι ανεξέλεγκτα στη γειτονιά του.
Η γενική απόγνωση αντανακλάται στο ποσοστό αυτοκτονιών μεταξύ των νεαρών ανδρών: το υψηλότερο στην Ευρώπη.
Ο McArevey θέλει να λάβει αντίμετρα. Το όργανό του είναι η φιλοσοφία. Το ντοκιμαντέρ "Plato's Little Pupils" ακολουθεί τον αντισυμβατικό δάσκαλο καθώς αυτός και η ομάδα του διδάσκουν μια ομάδα παιδιών πώς να σκέφτονται φιλοσοφικά.
Υποτίθεται ότι αμφισβητούν τον ευρέως διαδεδομένο εχθρό των βάναυσων Προτεσταντών που θέλουν να καταστρέψουν τον μελλοντικό τους προσανατολισμό . Όπως ο υποδειγματικός και πρότυπο ο φιλόσοφος Σωκράτης.

Ο McArevey προσπαθεί να αμφισβητήσει τα παιδιά μέσω της μεθόδου του σωκρατικού διαλόγου - που ονομάζεται επίσης μαιευτική. ( Επεξήγηση: " Η μαιευτική είναι η κοινή μορφή της αρχαίας ελληνικής μεταφορικής έκφρασης maieutics (από τη μαιευτική [τέχνη] maieutikḗ [téchnē] « μαιευτική τέχνη »).
Η λέξη αναφέρεται σε μια διαδικασία διαλόγου που ανάγεται στον Έλληνα φιλόσοφο Σωκράτη . Ο Σωκράτης, του οποίου η μητέρα είναι μαία, λέγεται ότι συνέκρινε τις δεξιότητές του στη συνομιλία με τη μαιευτική. Αυτό που εννοείται είναι ότι ένα άτομο βοηθείται να αποκτήσει γνώσεις, παρακινώντας το να ανακαλύψει μόνος του τα σχετικά γεγονότα κάνοντας κατάλληλες ερωτήσεις.

Έτσι γεννιέται η διορατικότητα με τη βοήθεια της μαίας – της δασκάλας – ο μαθητής είναι αυτός που γεννά σε αυτήν την εικόνα.)
Σε αντίθεση με αυτό, υπάρχουν μαθήματα στα οποία ο δάσκαλος διδάσκει στους μαθητές το υλικό με διαλέξεις.
Αντί μέσω διδασκαλίας, το άλλο άτομο θα πρέπει να αποκτήσει γνώσεις και να αναγνωρίσει εάν έχουν κάνει λάθη στη σκέψη τους. Στην έννοια που ο McArevey έχει αναπτύξει τη σχολή του, το μάθημα της φιλοσοφίας είναι εξίσου σημαντικά με τα μαθήματα των μαθηματικών ή των αγγλικών." Τι θα έκανε τώρα ο Σενέκας;" ρωτά ο δάσκαλος τους μαθητές όταν έχουν βρίσει ή χτυπήσει και συμπεριφέρθηκαν ασεβώς στην αυλή του σχολείου και παραθέτει το έργο του Ρωμαίου Στωικού για τον θυμό: "Πρέπει να περιμένετε , βρες ειρήνη κερδίσου την και απόσταση».
" Τα παιδιά εξασκούν τη σύγκρουση των συναισθημάτων τους, σε εσωτερική απόσταση από τις συγκρούσεις, στην αναμονή, στη γαλήνη και στην αμφισβήτηση των δεδομένων εξηγήσεων του κόσμου. Αυτό μερικές φορές τα οδηγεί στο να μην μπορούν να κατανοήσουν τις κοινωνικές εντάσεις στη Βόρεια Ιρλανδία, τους καβγάδες και ο σχηματισμός μπλοκ στη γειτονιά τους περισσότερο από ό,τι δίνεται - συχνά προς δυσαρέσκεια των γονιών τους.

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑΣ

Σε μικρότερο βαθμό, οι κοινωνικές συγκρούσεις αντικατοπτρίζονται και στα γερμανικά σχολεία και τα θρησκευτικά σύμβολα γίνονται συχνά μήλον της έριδος. Σκεφτείτε τη διαμάχη για τους σταυρούς στις βαυαρικές τάξεις ή τις ισλαμικές τελετουργίες προσευχής στις αυλές των σχολείων.
Αμφιλεγόμενες παρεμβάσεις, όπως το πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκίνησε τον Ιανουάριο στο Βερολίνο-Neukölln για τη διερεύνηση του «συγκρουόμενου θρησκευτικού εκφοβισμού μεταξύ μαθητών άλλων θρησκειών, έχουν σκοπό να περιορίσουν τις έντονες συζητήσεις.
Για το λόγο αυτό, η δυνατότητα ολοένα και μεγαλύτερης βάσης στη διαθρηματική ηθική ή φιλοσοφία Τα μαθήματα αντί της θρησκευτικής εκπαίδευσης συζητούνται σε εθνικό επίπεδο. Οι υποστηρικτές λένε ότι αυτή θα μπορούσε να είναι μια σύγχρονη εναλλακτική λύση που να αποφεύγει τις συγκρούσεις, ειδικά σε μια κοινωνία που έχει γίνει πιο θρησκευτική και πολιτιστικά ποικιλόμορφη από τη μια και πιο κοσμική από την άλλη.
Μπορεί η φιλοσοφία να παίξει ουσιαστικά διαμεσολαβητικό ρόλο; Αυτή η προσέγγιση λειτουργεί στη σχολή του McArevey, η οποία στοχεύει να διδάξει τους ανθρώπους να σκέφτονται και να μιλούν ανεξάρτητα χωρίς να θέλουν να ασκήσουν καμία ιδεολογική επιρροή.
Αμφισβητήστε όλα όσα ακούτε, λέει ο δάσκαλος στους μαθητές του και με αυτό εννοεί επίσης τις υποτιμήσεις και τις εκκλήσεις για βία εναντίον εκείνων που σκέφτονται διαφορετικά, που έχουν

"Έχετε αντιληφθεί πόσο έχει αλλάξει η σκέψη σας;;
Kevin McArevey, δάσκαλος

μεταδοθεί σε πολλές από τις οικογένειές τους για γενιές. Ειδικά μετά το δημοψήφισμα για το Brexit του 2016 και τις οικονομικές συνέπειες της εξόδου της Βρετανίας από την ΕΕ για τη Βόρεια Ιρλανδία, αναζωπυρώθηκε το αφήγημα μιας εχθρότητας αιώνων.

Σε αυτή την κατάσταση, η διδασκαλία του McArevey δίνει στα παιδιά ελπίδα - κάνοντας ερωτήσεις. Καθοδηγείται από τρεις βασικούς κανόνες που διατύπωσε ο φιλόσοφος του Διαφωτισμού Immanuel Kant: "Σκέψου μόνος σου! Να ευχαριστείς αντί για όλους τους άλλους! Να σκέφτεσαι πάντα από κοινού με τον εαυτό σου!"
---------------------------------------------
ΠΗΓΗ: ARTE Magazin 07/22 S. 19
παλαιότερο άρθρο> Σχολείο, βία και εποικοδομητικός διάλογος, kn-megalexandros.gr

Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο