Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

>>>ΤΟ "ΔΥΣΒΑΤΟ" ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Το « ΔΥΣΒΑΤΟ» ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη, Κολωνία
Konstantin.nalbantis@t-online.de, www.kn-megalexandros.gr
Πρώτο Μέρος

Από την Κολωνία, ήθελα να επισημάνω, τις τόσες βαρυσήμαντες έρευνες για τις εξελίξεις της κρίσης και περαιτέρω προοπτικές του ελληνικού τουρισμού.
Είναι βέβαια ευνόητο μετά από τα δυσοίωνα σενάρια του περσινού τουρισμού μας να πάρουμε σοβαρά τη δημοσιοποίηση της Ακαδημίας Τουριστικών Μελετών και να επεξεργαστούμε μια νέα τουριστική στρατηγική ανάπτυξης, αφού κάνουμε μια κριτική απογραφή των ουσιωδών διαπιστώσεων και τα τελικά επακόλουθα από τις έρευνες γύρω από την πανέμορφη Πατρίδα μας, που αξίζει ο κόπος να εργασθούμε παραγωγικότερα και να αναλύσουμε τις στοιχειώδεις ικανότητές μας και τις αδυναμίες μας.

Το πλέον αισιόδοξο σενάριο, σύμφωνα με την έρευνα, είναι η πτώση σε 4% σε σχέση με το 2008 και όταν οι αφίξεις σημειώσουν πτώση πάνω από το 10% θα έχουμε περίοδο τουριστικής κρίσης. Στο μοντέλο της έρευνας δεν γίνεται λόγος για το πόσο θα επηρεαστεί το τουριστικό εισόδημα, ούτε επίσης η και οι θέσεις εργασίας στον τουριστικό κλάδο. (Καθημερινή) Η συνολική συμβολή της τουριστικής οικονομίας ΑΕΠ φθάνει το 18,2%, η συνολική απασχόληση στον τουρισμό φτάνει τις 850.000 απασχολουμένων της χώρας.(www.in.gr)

Το ερώτημα που κάθε φορά θέτουμε είναι: τι έχουμε μέχρι τώρα και πως μας κρίνουν οι άλλοι, επίσης τι κατορθώσαμε και τι καλύτερο και αποδοτικότερο επιδιώκουμε για το μέλλον. Με τον μελλοντικό προγραμματισμό μας, ποιες πιθανότητες επιτυχίας μπορούμε να έχουμε και ποια ρίσκα πρέπει να αντιμετωπίσουμε.

Μόνο τότε βέβαια μπορούμε να θέσουμε τους μελλοντικούς στόχους, στον τομέα του τουρισμού και του ελεύθερου χρόνου και για υψηλότερα κέρδη, πιο βελτιωμένη απασχόληση και αναβίβαση των διανυκτερεύσεων, αν κάνουμε κριτική ανάλυση των πεπραγμένων και των λαθών μας και ασφαλώς οραματιζόμαστε τη δημιουργία και την εξασφάλιση ατραξιόν για τον πληθυσμό, δημιουργία και εξασφάλιση θέσεων εργασίας, περαιτέρω βελτίωση καλύτερης ποιότητας ζωής, ανύψωση της αξίας του ελεύθερου χρόνου και του πολιτιστικού επιπέδου μας.

Επίσης λαβαίνουμε υπόψη τους οικονομικούς παράγοντες, τα εισοδήματα του εντόπιου πληθυσμού και των ευρωπαίων εταίρων σε χρόνους κρίσεων και την προσφερόμενη ατραξιόν της περιφέρειας, επίσης αναπτύσσουμε και καθιερώνουμε νέα ποιοτικά συστήματα με πολλαπλές εναλλακτικές λύσεις και εξειδικευμένη απόδειξη για υποδειγματική ποιοτική προσφοράς μόρφωσης και επιμόρφωσης.

Αναγκαίοι στόχοι, μπορεί να είναι: καλυτέρευση της θέσης αγοράς, γνωστοποίηση τουριστικής φήμης και ποιοτικής προσφοράς, ευδιάκριτα τοποθέτηση κέντρου βάρους, επέκταση αγοράς σε νέες χώρες της ΕΕ και εδικές επιχορηγήσεις, επίσης ποιοτική εξέλιξη, θέματα και ανάπτυξη μοντέλων, ανάπτυξη προϊόντων και σύνδεση/ δικτύωση μέσα στον κλάδο και μέσα σε άλλους κλάδους και τομείς.

Εξειδικευμένη ασχολία με στρατηγική τουριστικών πεδίων, όπως Μάνατζμεντ μάρκας, επεξεργασία επιλεγμένων αγορών, αποδοτικότερη διοίκηση της εταιρείας τουρισμού, πολιτική προώθησης, μόρφωση και επιμόρφωση.
ΤΟ ΝΕΟ ΣΕΝΑΡΙΟ μπορεί και πρέπει να είναι:

Υψηλότερη αξία της θέσης του Τουρισμού στην οικονομική ανάπτυξη των χωρών εισδοχής, τουριστικός εξειδικευμένος προγραμματισμός και τοποθέτηση κέντρου βάρους, νέος διαμοιρασμός των μέσων προώθησης της ΕΕ, πολλαπλά τουριστικά προϊόντα ( π .χ. θερμά λουτρά, ιαματικές πηγές, συνεργασία μικρών και μεγάλων πόλεων, κάθε φορά με πολιτιστικές εκδηλώσεις, σε ανάπτυξη Kongress, Schoppingcenter .)

Συνεργασίες και στρατηγικές αδελφοποιημένες μικρές και μεγάλες πόλεις ( Τουρισμός και Γεωργία, και βιομηχανία και επιστήμη και σε γειτονικές πόλεις και χώρες...) καινοτόμα και διαφοροποιημένα τουριστικά προϊόντα (επιχειρήσεις, έργα υποδομής, εκδηλώσεις, και οπωσδήποτε εξασφάλιση, διατήρηση της ποιότητας και της καινοτομίας-νεωτερισμού.

Όλα αυτά μπορούν να γίνουν, αν αναγνωρίσουμε τα λάθη μας και είμαστε πρόθυμοι να καλυτερεύσουμε τη θέση μας, τη θέση των εργαζομένων και αναβιβάσουμε την φήμη της πανέμορφης Πατρίδας μας...

Πηγή: Βλέπε και: 1.Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη: Ανάγκη για μια νέα Τουριστική Πολιτική για την Ελλάδα, www.kn-megalexandros.gr, (περιεχόμενα), ιστοσελίδα για τον απανταχού Ελληνισμό. 2. Βλέπε και :Die Erarbeitung der Tourismusstrategie Steiermark 2010 3. www.in.gr, www.kathimerini.gr

Tέλος του πρώτου Μέρους

Κωνσταντίνος Σ. Ναλμπάντης, κολωνία
Ο Κωνσταντίνος Σ. Ναλμπάντης, γεννήθηκε στα ΚΥΡΓΙΑ Δράμας (αρχαία Κρίφλα) πρώην Δήμος Μεγάλου Αλεξάνδρου, από Μικρασιάτες Γονείς, σπούδασε στη Γερμανία, όπου ζει, διατηρεί μια Χόμπι ιστοσελίδα για τον απανταχού Ελληνισμό και αρθρογραφεί στα ελληνόφωνα ΜΜΕ των τριών Ηπείρων.

www.kn- megalexandros.gr, konstantin.nalbantis@t-online.de

Δεν επιτρέπεται αναδημοσίευση, χωρίς την γραπτή άδεια του αρθρογράφου.

Συνεχίζεται ...

Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο