Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

Νομός Δράμας: Μοντέλο Ενσωμάτωσης των τριών γενεών σε άθληση και πολιτισμό ;

Νομός Δράμας – Μοντέλο της Ενσωμάτωσης των τριών γενιών σε άθληση και πολιτισμό ;

Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη, Κολωνία
www.kn-megalexandros.gr,

Πρώτη δημοσίευση 09.03.2011

Προλεγόμενα: Προτείνεται το πιλοτικό μοντέλο της ΕΕ για παιδιά, νέους και ηλικιωμένους στο Πευκοδάσος Κυργίων ! ;

Αιτιολόγηση:

Αν είναι και η Ελλάδα στο πρόγραμμα για μόρφωση, για νέους, πολιτισμό και σπορ και την προώθηση του εθνικού και την ποικιλία του περιφερειακού πολιτισμού, σας παραθέτω ένα μοντέλο, για τη δική μας αποκέντρωση και περιφερειακή ανάπτυξη.

Και της αναγνώρισης για την αναγκαιότητα και δράση των αντιπροσώπων μας και θεσμικών οργάνων για την ενεργή συμμετοχή στα προγράμματα: Comenius, Erasmus, Leonardo da Vinci, Grundtrig, πολιτισμός και Medienprogramme, τα μέτρα Marie-Curie, που όλα αυτά σχηματίζουν ένα ενσωματωμένο αναπόσπαστο στοιχείο αυτής της στρατηγικής που πρέπει να είναι ισχυρότερα και για τη δική μας χώρα.

Μια ματιά στην αρχαία Ελλάδα

- «Το άνθος των ηλικιωμένων αλλά είναι η σοφία» Δημόκριτος

Ήδη στην αρχαιότητα έχουν ασχοληθεί με την αντιπαράθεση με τους ηλικιωμένους- σε μια εποχή που η προσδοκία ζωής βρισκότανε μεταξύ 20 και 30 ετών. Συγκεκριμένα ασχολήθηκαν ο Αριστοτέλης, ο Δημόκριτος, ο Αριστοφάνης, ο Ευριπίδης και ο Ησίοδος το 700 π.Χ. κ ά

Σήμερα σε χώρες των ευρωπαίων εταίρων μας

-Στη Βαυαρία της Γερμανίας έχτισαν έναν αρχαίο ελληνικό ναό, ως ανάμνηση στην Αρχαία Ελλάδα και τη μάχη του Μαραθώνα μπροστά από 2500 χρόνια και για τους έλληνες και τη φιλοσοφία, που ίσχυε η αυτοτέλεια, ανεξαρτησία και τη δημιουργία του αυτονόητου των δημοκρατιών και ενθυμούμενη την αρχαία Ελλάδα και τους Έλληνες να αντλούν περαιτέρω δύναμη, κουράγιο, αυτοπεποίθηση για τη Δημοκρατία και εναντίον της πολιτικής δυσθυμίας. εφημερίδα του Μονάχου, Sueddeutsche Zeitung, 31.12.2009, s. 6.

-Στην πόλη Castrop- Reuxel, του Ρουρ, η Ελληνική Κοινότητα των μεταναστών μας, στα ορυχεία Zeche Icken ½ δημιούργησε ένα αξιόλογο και αξιοπρόσεκτο προς μίμηση Αμφιθέατρο και ένα πολιτιστικό Καφέ. (www.agora-kulturzentrum.de)

- Στην πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης 2010 του Ρούρ, στην πόλη Gelsenkirchen έστησαν για πάντα τον ανδριάντα του αρχαίου μυθικού ήρωα Ηρακλή, Hercules, όπου στην περιοχή υπήρχαν προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν και οφείλει να υπενθυμίσει ότι η ελληνική ηρωική φιγούρα είναι παρούσα ως εξαφάνιση των προβλημάτων, που στέκεται για τη δύναμη της περιοχής του Ρουρ. (www.derwesten.de)
——————----------------------------
Γιατί εμείς άραγε, στον τόπο μας, ναι και καλά να θέλουμε να μας ονομάζουν ληθαργικούς, τεμπέληδες, αντιπαραγωγικούς, Νάρκισσους ( με υπερβολική αυταρέσκεια, αυτοθαυμασμό και αυτοερωτισμό) και ανίκανους κοινής σύμπραξης και συλλογικής ανταπόκρισης με τα συμπτώματα της «αλεξιθυμίας» (αποπροσωποποίηση, αποπραγματοποίηση), και την άρνηση κάθε παραίνεσης, δημιουργίας και προώθησης έργων που γεννήθηκαν και φιλοσοφήθηκαν αρχικά στην Ελλάδα;
-----------------------------------------
- Πολιτισμός, Ελεύθερος Χρόνος και Σπορ στο προτεινόμενο μοντέλο του Πευκοδάσους Κυργίων-

Αν υποθέσουμε, ότι ο Ελεύθερος χρόνος και η ανάπαυση είναι σπουδαία για όλους τους ανθρώπους και είμαστε της άποψης, ότι με αυτό είναι δυνατόν, να αντλήσουμε νέα δύναμη για το σχολείο και το επάγγελμα, διαπαιδαγώγηση και οικιακή εργασία, τότε οι τοπικές μας κοινωνίες και η οικογένεια προφητεύουν από την συλλογική ενέργεια του ελεύθερου χρόνου και παραλαμβάνει ο καθένας μας για τον σχηματισμό του ελεύθερου χρόνου σπουδαίες λειτουργικότητες, όπως πολιτιστικές προσφορές για τις οικογένειες, που συνδέουν τις γενεές, επιτόπιες προσφορές του ελεύθερου χρόνου, οικογενειακή άθληση και σπορ ως πρόκληση, και αναμένουμε την υλοποίηση από τις τοπικές αυτοδιοικήσεις.

Στο αναπνευστικό Πευκοδάσος Κυργίων Δράμας, που είναι κατάλληλο και εκπληρώνει όλες τις προϋποθέσεις, που προωθεί τη διατήρηση του εντόπιου πολιτισμού – και τον χώρο αναψυχής, βοηθάει την αποκέντρωση και περιφερειακή ανάπτυξη, καθώς επίσης και για την συνεννόηση μεταξύ των γενεών, είναι και ένα μακροπρόθεσμο Projekt στον κοινωνικό τομέα που στοχεύει στις σχέσεις μεταξύ νέων και ηλικιωμένων.

Αν και δημιουργήθηκαν στο Πευκοδάσος, ψησταριές, δυνατότητες πικνίκ και εγκαταστάσεις άθλησης και όμως προτείνεται περαιτέρω ένα ολοκληρωμένο μοντέλο με συμμετοχή, σύμπραξη και δράση όλων των αρμόδιων φορέων, ώστε να επιδιωχθεί ένα πιλοτικό μοντέλο, για την ισχυροποίηση των σχέσεων των γενεών και για την προώθηση του πολιτισμού, του ελεύθερου χρόνου των οικογενειών και για περαιτέρω προώθηση της άθλησης, της περιήγησης και των σπορ και της πολιτιστικής ποικιλίας.

Δηλαδή τη μόρφωση, τους νέους, τον πολιτισμό και το σπορ, που αθλητισμός, και άθληση δεν αφορά μόνο τα παιδιά και τους νέους, αλλά όλες τις γενιές των ανθρώπων, ανεξάρτητης ηλικίας, που εξηγείται για ευεξία, και καλύτερη ποιότητα ζωής, όπου σχετικά προωθούνται με επιδοτήσεις της ΕΕ, όπως προγράμματα για τη μόρφωση, θέατρο, εκπαίδευση, σπορ, επιχορηγήσεις γενεών, όπου, εδώ και τώρα προτείνω στο Πευκοδάσος Κυργίων ένα Αμφιθέατρο για τη Δημοκρατία, όπου στην Ελλάδα κείται η απαρχή στο ελληνικό αρχαίο θέατρο με κομμάτια από τον Αισχύλο, Ευριπίδη, Σοφοκλή και αναπτύσσεται στην κλασική εποχή παντού στην Ευρώπη κλπ. και περαιτέρω απαιτείται βελτίωση εντός του Πευκοδάσους, όπως μικρή αναδάσωση πλατύφυλλων δένδρων, μικρά φράγματα, μικρο-λιμνούλες με νερό για παιδικές χαρές, για την υγεία , την άθληση, σπορ, ανάπαυση για όλες τις ηλικίες και για πολιτιστικές εκδηλώσεις των παιδιών, των νέων και των ηλικιωμένων !

Μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν γονείς σε όλα τα στρώματα της κοινωνίας που συμπεριφέρονται αυταρχικά με την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, με όλες τις πτυχές σε βάρος τόσο απέναντι σε γυναίκες, όπου και απέναντι στα παιδιά τους και δυστυχώς η βία γίνεται αποδεκτή και δεν βλέπουν στα παιδιά τους, ότι η σωματική και ψυχική βία, οδηγεί στην αρνητική τοποθέτηση, όπως τη φτώχεια ως κίνητρα, τάσεις υποχώρησης, δυσπιστία, αρνητικό αίσθημα αυτο-εκτίμησης, ενοχλήσεις στον ύπνο, επιθετικότητα, αντικοινωνική συμπεριφορά, ενοχλήσεις στη μάθηση και επίδοση. Και όταν τα παιδιά πάνε στο σχολείο είναι ήδη από το σπίτι σακατεμένα, όπου ο δάσκαλος πρέπει να αρχίσει την διαπαιδαγώγηση, αλλά πώς;


Στο πνεύμα αυτό, συμβουλεύει o OECD τις βιομηχανικές χώρες, να συντονίσουν τις εκπαιδευτικές προσφορές, έτσι ώστε μικρά παιδιά να οφείλουν να προωθηθούν περισσότερο.

Η έρευνα «Doingbetter for familie» στηρίζεται στα αποτελέσματα από Οικονόμους, Ψυχολόγους και Ερευνητές του εγκεφάλου. Τα πρώτα χρόνια των παιδιών είναι αποφασιστικά για τις μετέπειτα επιδόσεις, έτσι αναφέρει η έκθεση του OECD.

Αν τα παιδιά υποστηριχθούν κατάλληλα ήδη προ της σχολικής αφετηρίας, θα έχουν αργότερα στο σχολείο καλύτερα αποτελέσματα. Sueddeusche Zeitung, 28.04.2011.
Οι στατιστικές αναφέρουν ευδιάκριτα: Παιδιά από φτωχιές και λιγότερο μορφωμένες οικογένειες υποφέρουν ευδιάκριτα συχνότερα κάτω από ασθένειες, από ότι πλουσιότερες συνομήλικους. Έτσι είναι για π.χ. το ρίσκο από την εξάρτηση του παθητικού καπνίσματος , σε αδικημένες οικογένειες τέσσερις φορές περισσότερο απ΄ ότι σε ευνοούμενες. Και όμως η παχυδερμία, οι διατροφικές διαταραχές, οι ψυχικές ξεχωριστές κακές εντυπώσεις και η βιαιότητα παρουσιάζονται σε φτωχά παιδιά κατά πολύ συχνότερα. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν είναι φταίξιμο των παιδιών.

Οι εμπειρογνώμονες βλέπουν τις τάσεις με αυξημένη φροντίδα. – και αξιώνουν από την πολιτική, να θέσει συγκεκριμένους στόχους για την προώθηση αντίθετων κατευθύνσεων.
Και επειδή παιδιά από παραμελημένες οικογένειες καπνίζουν συχνότερα, διατρέφονται χειρότερα και είναι συχνά βίαια, είναι συχνότερα άρρωστα, ζουν σπάνια σε ένα δίκτυο σταθερών σχέσεων και έχουν λιγότερες αυτο-επιβεβαιώσεις, προτείνω το ενσωματωμένο μοντέλο προώθησης. Γιατί μέχρι τώρα τα παιδιά λαβαίνουν λιγότερα ερεθίσματα, αναπτύσσουν λιγότερους δικούς τους στόχους και είναι μετά με χειρότερες αποδόσεις στο σχολείο, όπου οι μελλοντικές προοπτικές είναι καταδικασμένες σε αποτυχία.

Ειδικά στο δημιουργούμενο Θέατρο του Πευκοδάσους, που μπορεί να συνδυάσει την εναρμόνιση διαφορετικών κλάδων τέχνης και τη χρήση της σκηνής ως ειδικός χώρος παιχνιδιού και ασφαλώς το θέατρο παρουσιάζεται ως μεσολαβητής γνώσεων και νέων συσχετισμών, αλλά και με το θέατρο ως βοήθεια για την πολιτιστική ταυτότητα και την αναγνώριση και χρήση του «τρίτου σώματος». www.spielart-berlin.de
Περαιτέρω το παιδικό και νεανικό Θέατρο και οι πολλαπλές εκδηλώσεις θεατρικές, μουσικές, ποίησης, λογοτεχνίας, επιχειρηματολογίας, στο Αμφιθέατρο της Δημοκρατίας του Πευκοδάσους Κυργίων είναι ένα μέρος της πολιτιστικής μόρφωσης και σε άλλες χώρες χαίρει ετούτη η εργασία σε πολλαπλούς τομείς, για τα παιδιά, τους νέους και ηλικιωμένους μεγάλης δημοτικότητας, και επειδή ένα μεγάλο μέρος στην ελεύθερη σκηνή είναι και ένα σπουδαίο συστατικό στοιχείο της πολιτιστικής εκπαίδευσης και ένεκα τούτου τα προγράμματα υποστηρίζονται και προωθούνται από τις τοπικές, περιφερειακές, κρατικές υπηρεσίες και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Με την τέχνη του θεάτρου προωθείται η καλλιέργεια, παραγωγή και διάδοση των Γραμμάτων, της παιδείας και των τεχνών.

Η καλλιέργεια, προαγωγή και διάδοση της Ζωγραφικής, της Γλυπτικής, της Μουσικής, του παραγωγικού Θεάτρου, του Κινηματογράφου, του χορού και των τεχνών γενικότερα. Το σχολείο διαμορφώνει ισορροπημένες και δημιουργικές προσωπικότητες, προωθεί την ελευθερία της σκέψης και έρχεται σε δημιουργική επαφή με την κοινότητα. Συνεχείς επισκέψεις στη φύση, την πόλη, την επαρχία και πάντα με κριτική σκέψη για την προφύλαξη του Περιβάλλοντος.

Το θέατρο από την αρχή κιόλας θα πει μόρφωση, τέχνη και από την νεώτερη παιδική ηλικία. Στη Γαλλία, την Ιταλία και την Νορβηγία είναι η αρχή των μαθητών να ενσωματωθούν στο σχηματισμό της ύλης και με αυτή τη διαδικασία να δημιουργήσουν μια ενεργή σχέση αμοιβαιότητας. Από αυτό το συλλογικό πολιτιστικό κλίμα, μεταξύ μαθητών και δασκάλων και εδώ μεταξύ ηθοποιών και ακροατών, γεννιέται ένας διάλογος, απαλλαγμένος από προκαταλήψεις στο παιδικό Θέατρο.
Σημειώνουμε πως μια μεταρρύθμιση είναι μια διαδικασία συζήτησης μεταξύ γονιών, εκπαιδευτικών, μαθητών , τοπικών αυτοδιοικήσεων, κοινοτικών και δημοτικών συμβούλων, ενεργών πολιτών και υπευθύνων φορέων.

Ένα κοινωνικό και φιλάνθρωπο σχολείο και ένα νέο ολοκληρωμένο, ενσωματωμένο μοντέλο των τριών γενεών στη μόρφωση, άθληση, περιήγηση και σπορ δεν μπορεί να δημιουργηθεί με διατάξεις. Πρέπει να βασιστεί σε μια παρόρμηση. Να γεννηθεί και να δοκιμαστεί στη βάση.

Θα έπρεπε να συμμετέχει ενεργά στη ζωή του δήμου και της Κοινότητας με δικές του ενέργειες από μαθητές, γονείς, φορείς και εκπαιδευτικούς. Τότε μόνο θα μπορέσει να εφαρμοστεί η αρχή της παιδαγωγικής, όταν το κάνει ο ίδιος. Ασφαλώς μια διαπαιδαγώγηση πρέπει να είναι αγωγή για την ελευθερία.

Και μια διαπαιδαγώγηση για την ελευθερία γίνεται μόνο με ελευθερία. Βλέπε περαιτέρω: Κ.Σ. Ναλμπάντης, περιοδικό: ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, Αθήνα, φθινόπωρο 1980, σ.59.

Σε ολόκληρο τον κόσμο η τέχνη του θεάτρου είναι μια δημιουργική δύναμη στην καθημερινότητα των ανθρώπων.
Όλοι χρειαζόμαστε το θέατρο, το χορό, τις εκδηλώσεις και τις τέχνες, που είναι απόρροια της κριτικής σκέψης, της κοινωνικοποίησης, και της καλής φυσικής κατάστασης, που θέλουμε να εκφράσουμε εκείνα που αλλιώς θα έμεναν ανέκφραστα, βλέπουμε τα παιδιά και τους νέους να εμπνέονται από όρεξη και διάθεση της αγάπης για τη γνώση, της λογοτεχνία και της επιχειρηματολογίας.

Όλοι χρειαζόμαστε το θέατρο για να εκφραστούμε εκείνα που αλλιώς θα έμεναν ανέκφραστα. Χρειαζόμαστε προσφορές για τη μεσολάβηση πολιτιστικών αρμοδιοτήτων. Οι οικογένειες μεταδίδουν πολιτιστικές αρμοδιότητες και επίσης διευκολύνουν την είσοδο στην πλατεία πολιτιστική προσφορά. Εδώ, πρέπει και στον δικό μας τόπο να τεθούν οι βάσεις για πολιτιστική αναβίβαση και συμμετοχή. Για τον σχηματισμό του ελεύθερου χρόνου με μόρφωση, άθληση, περιήγηση και σπορ παίζει ένα σπουδαίο η χρήση τέτοιων πολιτιστικών προσφορών. Και εδώ ανήκουν το Θέατρο, όπερα, μουσεία, επίσης βιβλιοθήκες, μουσικές σχολές και επιμέρους τοπικές γιορτές και περιηγήσεις.

Χρειαζόμαστε προσφορές για μεσολάβηση πολιτιστικών αρμοδιοτήτων και επίσης για την μεσολάβηση και προώθηση από αρμοδιότητες, που διευκολύνουν μια ενεργή συμμετοχή των πολιτών στα πολιτιστικά δρώμενα, όπως π.χ. ικανότητα διαβάσματος, μουσικές, θεατρικές, αρμοδιότητες , που ενέργειες των τοπικών κοινοτήτων . Εδώ, χρειαζόμαστε στο προτεινόμενο μοντέλο ενσωμάτωσης, στο αναπνευστικό Πευκοδάσος, σκόπιμους στόχους προσφορών για παιδιά, νέους και γονείς, όπου το διάβασμα, η μόρφωση, η άθληση και το σπορ συνδέει τις γενεές.

Μην ξεχνάμε, ότι η διαπολιτισμική, διαπολιτιστική συνεργατική εργασία, η κοινωνική πολιτιστική, έντονη, μόνιμη, αειφορία, ξεκινά στην κοινωνία μας, από την επιθυμία για σεβασμό, ανεκτικότητα, κοινωνική και πολιτιστική ένταξη και ολοκλήρωση και στην περιοχή μας και με όλα αυτά υλοποιούνται η αποδοχή και οι ισότιμες δυνατότητες ευκαιριών για όλους τους πολίτες και κατοίκους της ευρύτερης περιοχής..

Ιστορική ανασκόπηση των ηλικιωμένων στην αρχαιότητα – το άνθος του ηλικιωμένου είναι η σοφία. Alter in der Antike – Die Blüte des Alters aber ist die Weisheit LVR- Landesmuseum Bonn- 26.02. 07.06.09, άρθρο μου που δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά: 23.03.2009

Αρχαιότητα και ηλικιωμένοι

«Το άνθος των ηλικιωμένων αλλά είναι η σοφία» Δημόκριτος
Οι άνθρωποι ζουν από την αφετηρία της εξέλιξης όλο και περισσότερο ως ηλικιωμένοι, έτσι σήμερα η ηλικία και το γήρας τα ίδια επίκαιρα θέματα υψηλής και καυτής επικαιρότητας.

Όχι μόνο η παράταση της ζωής αναπτύσσεται διαμέσου των δυνατοτήτων της ιατρικής, παρά η σχέση των ηλικιωμένων και νεότερων ανθρώπων αλλάζει σε παγκόσμια μορφή και εξαιτίας της μείωσης των ποσοστών γεννήσεως και της αυξανόμενης χρονικής ζωής των ηλικιωμένων..

Μολαταύτα το ερώτημα που τίθεται όλο και περισσότερο γύρω από το γήρας και είναι ένα θέμα που από την αρχή περιγράφεται και διαδίδεται στις διαφορετικές εποχές και πολιτισμούς, όπου αυτό το θέμα ήτανε πάντοτε συνδεδεμένο με τη γενική πολιτιστική ταυτότητα.

Ήδη στην αρχαιότητα έχουν ασχοληθεί με την αντιπαράθεση με τους ηλικιωμένους- σε μια εποχή που η προσδοκία ζωής βρισκότανε μεταξύ 20 και 30 ετών.
Συγκεκριμένα ασχολήθηκαν ο Αριστοτέλης, ο Δημόκριτος, ο Αριστοφάνης, ο Ευριπίδης και ο Ησίοδος το 700 π.Χ. κ ά Συγχρόνως ήτανε η κοινωνική θέση στη Ρώμη, μία εντελώς άλλη, απ΄ ότι στην Αθήνα και πάλι άλλη στη Σπάρτη. Το άνθος όμως των ηλικιωμένων, αλλά είναι η σοφία και δεν ασχολούνταν μόνο με τη σκιερή πλευρά της γήρανσης, αλλά εμπειρογνώμονες διαφορετικών κλάδων περιγράφουν, π. χ. γύρω από ηλικιωμένους ανθρώπους και Θεούς στο μύθο και την λογοτεχνία γύρω από βετεράνους του ρωμαϊκού στρατού, γύρω από το γέρο ως στερεότυπο στην ελληνική κωμωδία ή γύρω από την αρχαία Γηριατρική και φιλοσοφικές απόψεις για τους ενηλικιωμένους και φυσικά επίσης για το φαινόμενο της παρακμής.

Σε πορτραίτα φιλοσόφων, σε θεραπευτικά και θαυματουργά μέσα εναντίον της γήρανσης και την συγκάλυψη των ρυτίδων ηλικιωμένων διαμέσου μακιγιάζ και μαγείας καθρεπτίζει η πρότερη διαμάχη με ένα τμήμα της ζωής. Η έκθεση στη Βόννη έδειξε ηλικιωμένους ανθρώπους στην τέχνη, μύθο, λογοτεχνία, φιλοσοφία, ιατρική και στην καθημερινότητα, πάντα όμως επίσης πάνω σε ένα βλέμμα, πώς, εμείς, σήμερα αντιλαμβανόμαστε το γήρας και τη γήρανση.

Η Τρίτη γενιά στην αρχαιότητα και την κλασσική Ελλάδα, (που το άνθος της ηλικίας είναι ωστόσο η σοφία, έκθεση στη Βόννη, LVR-Landesmuseum Bonn, που έχει διαρκέσει ως τον Ιούνιο του 2009).
Ακριβώς από την αρχή της εισόδου στην έκθεση, αντικρίζουμε και ερχόμαστε αντιμέτωποι με την Σφίγγα, όπως άλλωστε ο ελληνικός θρύλος, σχήμα Οιδίπους : «Τι είναι αυτό που το πρωί πηγαίνει σε τέσσερα πόδια, με δύο το μεσημέρι και το βράδυ σε τρία». Ο Οιδίπους ήξερε την απάντηση: ο άνθρωπος.
Όπως και ένα βρέφος, που ανιχνεύει και με τα τέσσερα, ως ενήλικος που περπατάει σε δύο πόδια σε όρθια θέση, στην Τρίτη ηλικία χρειάζεται ένα ραβδί»
Αυτή η εισαγωγή προετοιμάζει τους επισκέπτες του μουσείου στις πολλές πτυχές της οποίας, όπως αναφέρεται στη λαϊκή γλώσσα, «λακωνικά» θα φθάσουμε όλοι σε αυτήν την ηλικία, αν και ίσως όχι τόσο ηλικιωμένοι, όπως το θρυλικό Ermelanus στο Andernach, που σύμφωνα με την ταφόπετρα έφτασε σε υψηλή ηλικία 200 ετών.

Η Τρίτη ηλικία ήτανε ήδη στην αρχαιότητα ένα πολύπλοκο θέμα. Σε σύγκριση με πολλαπλά παραδοσιακά αθλητικά πορτρέτα των νέων ανδρών και γυναικών, κάνουν οι παρόμοιες γυναίκες ως Αφροδίτες, παρουσιάζονται ηλικιωμένοι άνθρωποι στην ελληνική και ρωμαϊκή αρχαιότητα με εξαίρεση. Αντιμετωπίζει και πτυχώσεις των παρωχημένων κορμιών δεν σήμαιναν όμως για τους άνδρες και γυναίκες το ίδιο. Υπάρχουν επίσης και πολιτιστικές διαφορές στην εκτίμηση της ηλικίας τους .

Για παράδειγμα, οι απεικονίσεις στον ελληνικό πολιτισμό είχαν μια περισσότερη αρνητική σημασία, απ΄ ότι στον ρωμαϊκό πολιτισμό. Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις. Η ελληνίδα ποιήτρια Σαπφώ υπεύθυνη για τη διαχείριση της ηλικίας είχε κερδίσει αρκετές θετικές πλευρές.

Παρέκβαση για υπενθύμιση:

„Και ας αναφέρουμε και για την Σαπφώ, όπου τριακόσια ογδόντα χρόνια προ της Άλωσης το 1453 της Κωνσταντινούπολης και 1534 χρόνια μετά τη γέννηση της ποιήτριας Σαπφώς, ακριβώς το 1073, έκαψαν το συνολικό έργο της Σαπφώς, που γεννήθηκε το 612 π.Χ. ( και εξεδιώχθη αργότερα ως πολιτικός εξόριστος στις Συρακούσες της Μεγάλης Ελλάδας, στη Σικελία) και μάλιστα οι χριστιανικές αρχές της Κωνσταντινούπολης και της Ρώμης και αυτό μάλιστα συνέβη ακόμα και μετά το σχίσμα των εκκλησιών. Βλέπε: Frank Ruhla: Als die Griechen noch nicht Griechen hießen, Roseheim 1970,S.55.,“
Τέλος της παρέκβασης.

Στις αρχαίες πόλεις, κράτη αξιολογούσαν τους γέροντες διαφορετικά.

Στη Σπάρτη κυριαρχούσε η Γερουσία ως βασικό όργανο σε όλα τα βασικά θέματα της διακυβέρνησης και σε όλα τα θέματα είχε τον τελευταίο καθοδηγητικό λόγο.
Στην Αθήνα τουναντίον ηλικιωμένους ανθρώπους παρ΄ ότι διέθεταν όλες τις εμπειρίες δεν τους παραχωρούσαν κανενός είδους πολιτικά προνόμια. Η Αθήνα έθεταν στην κλασική εποχή στην πολιτική τάξη και στον πολιτικό προσανατολισμό ολότελα στην νεανική δυναμική, προτιμούσαν ενθουσιώδεις αποφάσεις και δυναμικό λόγο συμπεριφοράς στην εξωτερική πολιτική.

Οι ηλικιωμένοι άνθρωποι δεν μπορούσαν ούτε στο σπίτι, ούτε στην πολιτική θέση να λάβουν μέρος, αλλά ούτε και σε σπουδαία αξιώματα για τους εαυτούς τους. ώστε να υποβάλλουν προτάσεις, εναλλακτικές λύσεις και παράπονα και ένεκα τούτου τους πρόσεχαν κοινωνικά πολύ λίγο.

Στη Ρώμη είχε την εποπτεία της ηλικίας μια υψηλή εκτίμηση. Μολαταύτα θρηνούσαν επίσης οι Ρωμαίοι ποιητές τα προβλήματα και τις ελλείψεις της προχωρημένης ηλικίας.
Ξανά και ξανά βρίσκονται στην έκθεση στενές συνδέσεις με τη σημερινή εποχή, τίθενται ερωτήματα, που είναι σημερινά ζητήματα από την συνεχή μείωση γεννήσεων και αύξηση του πληθυσμού των ηλικιωμένων, που είναι ιδιαίτερα επίκαιρο και σημαντικό θέμα.
Για τις προόδους της ιατρικής, γνωστότερες προσωπικότητες είναι ο περίφημος γιατρός, φιλόσοφος και μεταφραστής του Αριστοτέλη, Averroes που περιέγραψε τον κανόνα της ιατρικής. Όρα άρθρα περί Ανδαλουσίας και εξάπλωση του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού καθώς επίσης και φωτογραφίες στον Ατλαντικό της Πορτογαλίας

Ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο,191 σελίδων συνοδεύει την ενδιαφέρουσα έκθεση με φωτογραφίες και κείμενα όλων των εποχών και τομέων της αρχαιότητας.

Πηγή: www.kn-megalexandros.gr; www.rlmb.Ivr.de,
LVR –Landesmuseum, Bonn- Alter in der Antike, die Blüte des Alters aber ist die
Weisheit, Katalog, 25.2.2009 – 7. 6. 2009
Μία από της καταλληλότερες περιοχές για την εφαρμογή του πιλοτικού μοντέλου της ΕΕ είναι το απέραντο Πευκοδάσος Κυργίων !

Συμπεριλαμβάνει ένα απέραντο, αναπνευστικό πνεύμονα του Πευκοδάσος, με αναγκαίες μικρές βελτιώσεις και με τις προοπτικές της αποκέντρωσης και περιφερειακής ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής, μαζί με τις ξερές συνθήκες του κλίματος της περιοχής, είναι ιδανικός χώρος ενσωμάτωσης των τριών γενεών με άθληση και πολιτισμό.

Η δημιουργία του Αμφιθεάτρου με τις πολλαπλές εκδηλώσεις, που προωθούν στο Πευκοδάσος την συλλογική προώθηση του οικογενειακού πολιτισμού, του ελεύθερου χρόνου και των σπορ και περαιτέρω τα σχολεία της ευρύτερης περιοχής και επίσης τα εκδρομικά σχολεία και με τη σκέψη, το ότι θέατρο και η Δημοκρατία από τη γένεσή τους είναι συνδεδεμένα αδιάσπαστα μεταξύ τους και η απασχόληση με το θέατρο αποτελεί μεγάλο κατόρθωμα και η ερμηνεία των τεχνών, θέατρο, χορός, όπερα, μουσική, μαριονέτες, κλπ. , πάντα είναι ο καθρέπτης της κοινωνίας. ( βλέπε άρθρο 151 της ΕΕ)

Το προτεινόμενο ως ολοκληρωμένο πιλοτικό μοντέλο, είθε να είναι αρμόδιο για την σύμπτυξη όλων των γενεών για την αναβίβαση του πολιτιστικού και κοινωνικού επιπέδου, της προώθησης του πολιτισμού, του ελεύθερου χρόνου, μαζί με την συλλογική δραστηριοποίηση του οικογενειακού πολιτισμού, και της ουσιαστικής βελτίωσης της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών της ευρύτερης περιοχής, που προωθεί την αποκέντρωση και την περιφερειακή ανάπτυξη και είναι βασικό για την υγεία, άθληση, ισορροπημένης υγιεινής και διατροφής, και φρονώ και υποστηρίζω, και είναι κατά την άποψή μου το απέραντο Πευκοδάσος Κυργίων, ως ο πιο κατάλληλος χώρος του πιλοτικού μοντέλου με συμμετοχή των εντόπιων κοινωνιών και επιχορήγηση της ΕΕ !!!

Μια απέραντη αναπνευστική περιοχή Πευκοδάσους με προ- υπάρχοντες προϋποθέσεις άθλησης, που μπορούν περαιτέρω να βελτιωθούν περισσότερο για την εξάσκηση διαφορετικών σπορ όλων των ηλικιών, παιδιών, νέων, ενήλικων και της τρίτης γενιάς και γενικά πολιτιστικών εκδηλώσεων για όλη την ευρύτερη περιοχή.

Σχετικά για το αναπνευστικό Πευκοδάσος Κυργίων έχουν γραφεί πάρα πολλά, όρα το διεθνή ιστό. Πάνω από όλα προέχει όμως μια επιτόπια κατατοπιστική ενημέρωση εξειδικευμένων ομάδων, και αρμόδιων φορέων, αλλά με επιφύλαξη και λόγω και του πατροπαράδοτου πνεύματος άρνησης και αντιλογίας, όπου πρέπει να δράσουμε με Λόγο και Αντίλογο, με ένα μίνιμουμ πρόγραμμα αλληλεγγύης όλων των δημοκρατικά σκεπτόμενων πολιτών και με τη σχετική επιχειρηματολογία, αφού συμπεριληφθούν επιτόπιες προσεγγίσεις, προτάσεις και εναλλακτικές λύσεις και συμπεριληφθούν οι τυχών αντιμαχόμενες θέσεις μεταξύ μας. http://www.kn-megalexandros.gr/portal/index.php?p=images: Το Πευκοδάσος Κυργίων επίκαιρο θέμα βελτίωσης και ανάπτυξης.

Οι ηλικιωμένοι, ενήλικοι, παιδιά και νέοι στην Πατρίδα μας

Στην σημερινή εποχή βρίσκονται οι ηλικιωμένοι με τόνωση, υπο-πίεση, καρδιακές ανωμαλίες και το υπέρβαρος, ενώ καταλληλότερα μέτρα αποφυγής είναι γυμναστική, περίπατοι και κίνηση ,σε εμάς όμως, δυστυχώς, αργοπεθαίνουν με την ακινησία, απραξία στα ΚΑΠΗ με μειωμένη πνευματική και πλατειά κοινωνική αλληλεπίδραση και αλληλοκατανόηση με τους νεότερους και ευδιάκριτα η ελλιπή πνευματική τροφή και κινητικότητα με σπορ, έτσι χάνονται οι μυϊκές δυνάμεις και επέρχεται η κατάπτωση.
Ενώ για τους ηλικιωμένους ευνοούν όλα τα είδη σπορ, όπως κολύμβηση, γυμναστική, περίπατοι, θεραπεία σπορ, χορός, αεροθεραπεία.

Σπορ για ηλικιωμένους και σωματική Fitness εμποδίσει τραυματισμούς. Παντοτινά να είσαι στο πόδι, θα πει, βρίσκεσαι σωματικά σε καλή φυσική κατάσταση – καθένας ονειρεύεται από αυτά, επίσης και στο βαθύ γήρας να απολαμβάνει τη ζωή. Όποιος όμως θέλει να παραμείνει σε καλή φυσική κατάσταση, τότε πρέπει βέβαια να εξασκείται τη δύναμη και τη διάρκεια. .

Για την σωματική υγεία παίζουν ένα σπουδαίο ρόλο, μια υγιεινή διατροφή, η παραίτηση από την νικοτίνη, την κατά μέτρο απόλαυση του αλκοόλ, αλλά κυρίως συνεχή ευκινησία παίζει έναν σπουδαίο ρόλο.
Πολλά είδη σπορ είναι επίσης κατάλληλα για ηλικιωμένους ανθρώπους, π.χ. κολύμπι, ποδήλατο, πεζοπορία, walken, σκι επιπέδου, γυμναστική, χορός, Yoga, pilates,καρδιοεξάσκηση, εύκολη εξάσκηση δύναμης, Tai Chi, και πολλά άλλα αθλήματα.

Αν θέλουμε όμως να παραδειγματιστούμε ποιες από τις παραπάνω δυνατότητες άθλησης και πολλές άλλες που υπάρχουν, τότε αρκεί να επισκεφτούμε μια περιοχή πάρκων, πράσινης περιοχής, ανάπαυσης σε πλησιέστερες κατοικημένες περιοχές, ευρωπαϊκών πόλεων και επαρχιών, για να απορέσουμε ποιες πρακτικές δυνατότητες προσφέρονται μέσα σε δασώδεις περιοχές περιηγήσεων και πάρκα, για άθληση, σπορ όλων των παθήσεων και όλων των ηλικιών.

Ακόμα και σε ένα ταξίδι μου στον Ατλαντικό της Πορτογαλίας και συγκεκριμένα, μεταξύ Εστορίλ και Cascais και σε μια απόσταση 4-5 χιλιομέτρων και κάθε 50-70 μέτρα βρίσκεται ένα τετραγωνικό κιόσκι, που βλέπετε στα άρθρα με φωτογραφίες.
Σε κάθε πλευρά του κιόσκι βρίσκονται σε δύο γλώσσες καθοδηγητικές ιατρικές συνταγές, γυμναστικής, εξάσκησης, συμμετοχής, για όλες τις ηλικίες και για όλες τις σωματικές παθήσεις των ανθρώπων.

Μια αξιοθαύμαστη πρωτοβουλία για τις χιλιάδες ανθρώπους, εντόπιους, περιπατητές και παραθεριστές.
Είθε κάποτε να μπορούσαμε να παραδειγματιστούμε και εμείς και στη δική μας Πατρίδα και να μεταφέρουμε, παραγωγικότερα ό, τι καλό, ωφέλιμο και καταπραϋντικό θα μπορούσε να είναι για την υγεία, για τους πόνους, την ανάπαυση, την ευκινησία, και τις αγωνίες και ασφαλώς της ελάττωσης από το ολοήμερο «πληκτικό», «ληθαργικό» πνευματική υποβάθμιση, με μειωμένο Λόγο και Αντίλογο, των Καπή για τους ταλαιπωρημένους ανθρώπους των περιφερειών μας, όπου «αργοπεθαίνουν» από το καθισιό, την πλήξη, την απραξία και τις σωματικές τους αδυναμίες.

Αιτιολόγηση της αναγκαιότητας του πιλοτικού μοντέλου στο αναπνευστικό Πευκοδάσος Κυργίων

Τι θα πει όμως για τους ηλικιωμένους ανθρώπους το σπορ: ο άνθρωπος κρατιέται μακρύτερα σε ανεξαρτησία, αυτοτέλεια: Δεν δημιουργεί κάποιος μόνο μυς, αλλά όλο το σώμα γίνεται πιο ευκίνητο.
Αν για αρκετό χρονικό διάστημα δεν ασκηθούμε με άθληση, είναι άσχημα για τα πόδια και ένα πέσιμο οδηγεί γρήγορα σε βαριά σπασίματα.

Το σπορ αναβιβάζει την ποιότητα ζωής. Όποιος κινείται πολύ, έχει γενικά καλύτερη όρεξη, πίνει περισσότερα νερά , πρωτεϊνη, και βιταμίνες.
Η χωρητικότητα του πνεύμονα μειώνεται αποδοτικά, αν γηράσκει κάποιος: η κυρία αιτία είναι όμως το πάρα πολύ λίγο σπορ. Αν κάποιος κινείται επαρκώς, παραμένει η αντοχή.
Η χωρητικότητα του πνεύμονα γίνεται μεγαλύτερη, και η ευαισθησία του φιλάσθενου του αναπνευστικού πνεύμονα ελαττώνεται.
Το σπορ καλυτερεύει τη διάθεση, το μνημονικό και το λίμπιντο. Σε λίγο ήδη διαπιστώνει κάποιος : ότι το σπορ τον κάνει πιο ευτυχισμένο. Κάποιος αισθάνεται καλύτερα μέσα στο δέρμα του, έχει περισσότερη ενέργεια και μια πολύ καλύτερη θετική τοποθέτηση για τη ζωή. Όποιος εξασκείται σε Fitness Club, συνάπτει ευκολότερα κοινωνικές επικοινωνίες και ετούτο είναι μεταδοτικό.

Το σπορ είναι η καλύτερη προφύλαξη και η καλύτερη ιατρική εναντίον πολλών ασθενειών. Υψηλή πίεση, κατάγματα, καρδιακές ασθένειες, διαβήτης, υπέρβαρο, ενοχλήσεις στην πλάτη: όλες οι αναφερόμενες ασθένειες, έχουν σχέση και συνδέονται, με την έλλειψη και ανεπάρκεια της ευκινησίας.

Επίλογος

Αν εννοούμε, ότι ο ελεύθερος χρόνος και η ανάπαυση είναι σπουδαία για τους ανθρώπους, και συγχρόνως αποσκοπούν στην ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των γενεών, τότε πρέπει να τους προσφέρουμε πολιτιστικές εκδηλώσεις για οικογένειες στον τόπο μας, αυτό θα πει σπορ ως πρόκληση και ως αφετηρία για τις τοπικές Αυτοδιοικήσεις.

Αν εννοούμε και πιστεύουμε, ότι η έμφαση της πολιτικής της ΕΕ, που αφορά τους τομείς του Αθλητισμού και υγεία, Αθλητισμός και κοινωνική ένταξη στο φάσμα επίσης του δικού μας πληθυσμού και πιστεύουμε, ότι ο Αθλητισμός και γενικότερα η Άθληση είναι κυρίαρχος παράγοντας βελτίωσης της υγείας και μοχλός κοινωνικής ένταξης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, τότε ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα εφαρμογής του προτεινόμενου ολοκληρωμένου πιλοτικού μοντέλου ενσωμάτωσης των τριών γενεών, στο αναπνευστικό πνεύμονα του Πευκοδάσους Κυργίων.

Αν είμαστε της άποψης, ότι τις αναπτυσσόμενες γενεές πρέπει να τις δώσουμε τις κατάλληλες ικανότητες και τα προσόντα, για να αποφύγουν την κυκλική επανάληψη της φτώχειας , της μειωμένης μόρφωσης, άθλησης και τα υψηλά ρίσκα επιβάρυνσης της υγείας, τότε μαζί με την συζήτηση για τα αίτια των κοινωνικών διαφορών , πρέπει να προωθηθούν τα κατάλληλα μέτρα, ώστε να παύσουμε να λέμε φταίνε τα ίδια τα παιδιά ή η κοινωνία, αλλά πρέπει να αξιώσουμε από την πολιτική να βάλλει τους κατάλληλους στόχους και για τις τοπικές μας κοινωνίες.

Αν αντιπροσωπεύουμε την άποψη, το θέατρο ως βοήθεια σημαίνει την πολιτιστική ταυτότητα και με τις θεατρικές παραστάσεις μεταφέρει ισχυρά μηνύματα διαμέσου της γλώσσας, ρυθμούς, χορούς, ιστορίες, εικόνες και μουσική, διότι δημιουργικότητα αναπτύσσεται με δημιουργικά πεδία δράσης και επίσης σε κάθε πολιτισμό, τότε είναι καιρός να αναπτύξουμε τον νέο κόσμο και με την επικοινωνία να συνδέσουμε μεταξύ τους πολιτισμό και ελεύθερο χρόνο.

Αν νομίζουμε, ότι το Projekt, επιθυμία του Αμφιθεάτρου, ως εσωτερική ορμή μιας πρωτοβουλίας, θα αποβεί και σε μια προώθηση και συνεργασία σχολείων και Θεάτρου στο πνεύμα της συλλογικής, κοινής εντολής, προώθησης και εμβάθυνσης της πολιτιστικής μόρφωσης και συγχρόνως σπορ, περιήγησης και ανάπαυσης στο Πευκοδάσος για όλες τις γενεές, τότε επιμένουμε να παρθεί με την παρουσία των αρμοδίων φορέων, μια κατεπείγουσα απόφαση.

Αν πιστεύουμε , ότι η ποικιλία και η διατήρηση και φύλαξη πολιτιστικών παραδόσεων, είναι ένας απαραίτητος όρος της Δημοκρατίας, του δικαίου και του κοινωνικού κράτους και η προώθηση του πολιτισμού είναι με αυτά τα άρθρα του συντάγματος ευδιάκριτα, τότε είναι αρκετό ένα δικαίωμα κρατικού στόχου.

Αν ταυτιζόμαστε και θέλουμε να πιστεύουμε στο άρθρο 151 εδάφιο 4 της συμφωνίας του Μάαστριχτ , περαιτέρω διαμέσου της συμφωνίας της Λισσαβόνας και της υποστήριξης του Τσέχου προέδρου, στον τομέα των Σπορ, αλλά και για την συμμετοχή του πολιτισμού, ώστε να συμπεριληφθεί σε άλλους τομείς της ευρωπαϊκής πολιτικής, στα πλαίσια σχηματισμού της συνολικής πολιτικής, τότε μπορούμε να περάσουμε και στον τόπο μας στην υλοποίηση από τον πομπό της θεωρίας στην ενεργή πράξη.
———————————
Πηγή: www.kn-megalexandros.gr, www.asxetos.gr, http://www.kn-megalexandros.gr/portal/index.php?p=images:
http://ec.europa.eu/ Bildung und Sport - www.hcsc.eu
www.europcocutts.eu / Πολίτες, νέους, σπορ
www.webforum-jugend.de -
http://translate.googleusercontent.com/ Μόρφωση, Νέοι, Πολιτισμός, Σπορ
www.auswaertiges-amt.de / Μουσική, Θέατρο, Χορός
www.eu-info.de/ europa-punkt /Προγράμματα γιε ηλικιωμένους
www.staerken-vor-ort.de – www.jugend-in-aktion.de / Το πρόγραμμα της ΕΕ Νέοι σε ενέργεια
www.berlin.de ( Μέσα προώθησης της ΕΕ για ηλικιωμένους )
Sueddeutsche Zeitung, 26.4., und 28.04.2011

ΥΓ. Εν αναμονή της «θετικής» απαντήσεως των αρμόδιων φορέων του Καλλικράτειου Δήμου Δοξάτου, στο Καλαμπάκι, www.doxato.gr, την «Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης,» καθώς και την «Αναπτυξιακή Δράμας». www.aned.gr, και Δημάρχων, όπου τυχών αρνητική απάντηση θα απευθυνθούμε πολλαπλάσια και περαιτέρω, όπου δη και απανταχού για υπερκομματική αλληλεγγύη, και συμπαράσταση όλων των δημοκρατικά σκεπτόμενων πολιτών σε σύμπραξη στον κοινό στόχων προώθησης του προτεινόμενου μοντέλου ενσωμάτωσης όλων των γενεών.
————
Ευπρόσδεκτος σε κάθε Αντίλογο και εποικοδομητική συμπαράσταση και πρόταση
Κωνσταντίνος Σ. Ναλμπάντης, Κολωνία
k-nalbantis@hotmail.de

ΠΗΓΗ: www.kn-megalexandros.gr , www.asxetos.gr, http://www.kn-megalexandros.gr/portal/index.php?p=images:
info@kn-megalexandros.gr

Ο Κωνσταντίνος Σ. Ναλμπάντης, κατάγεται από τον Ν Δράμς,διαμένει στη Γερμανία και αρθρογραφεί στα ΜΜΕ απανταχού του Ελληνισμού.
konstantin.nalbantis@t-online.de,
k-nalbantis@hotmail.de,
www.kn-megalexandros.gr.
-βλέπε και άρθρα με φωτογραφίες-

Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο