Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ

Τροποποίηση από τον/την megalos την 03-Apr-2006 17:54

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ - ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΟΝΑ

ΤΟ ΑΝΤΙΚΑΠΝΙΣΜΑ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΜΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;

Το κάπνισμα είναι αιτία για περίπου 80 ως 90 τοις εκατό των υποθέσεων καρκίνου του πνεύμονα , και το μερίδιο συμμετοχής του πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης κυμαίνεται μεταξύ 44 της Ελλάδας και 22 τοις εκατό της Σουηδίας.

Και ενώ τα δραστικά μέτρα είναι ο τερματισμός του καπνίσματος (επίσης του παθητικού καπνίσματος)συνεχίζουμε να είμαστε πρωταθλητές καπνιστές και παραβάτες σε κλειστούς χώρους.

Ήδη αυστηρά τιμωρείται σε ευρωπαϊκές χώρες το κάπνισμα σε κλειστούς χώρους, στην Ιρλανδία ισχύει ολοκληρωτική απαγόρευση του καπνίσματος και ακόμα και στον τόπο εργασίας, μπαρ και εστιατόρια και ακόμα και για τους ίδιους βουλευτές απαγορεύτηκαν οι γωνιές καπνιστών, ενώ και στην Ιταλία τιμωρείται ο πελάτης με 275 Ευρώ και με 2200 Ευρώ ο ιδιοκτήτης …

Ενώ οι επιχειρήσεις που διαμορφώνουν για τους εργατοϋπαλλήλους χώρους καπνίσματος, επαναφέρουν το σύστημα κάρτας και οι ώρες του καπνίσματος αφαιρούνται από τις ώρες εργασίας. Εμείς, όμως τι πράττουμε για την υγεία του λαού μας; Διαβάστε
το άρθρο του Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη από την Κολωνία,
k-nalbantis@hotmail.de , www.kn-megalexandros.gr





ΟΙ ΘΛΙΒΕΡΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΘΗΤΙΚΟΥ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ

Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη, Κολωνία
Βλέπε και: www.kn-megalexandros.gr


Μία κοινωνιολογική τάξη που υλοποιεί ιδεώδεις ιδανικά, αξίζει ακόμα μεγαλύτερη αξιοσύνη-επιτηδειότητα να αφυπνίσει ιδανικά. Werner Ehrenforth


Προλεγόμενα

Εκεί, όπου υπάρχουν στενοί χώροι καπνίζουν σαν φουγάρα, εκεί, όπου υπάρχουν απαγορευτικές πινακίδες, «απαγορεύεται το κάπνισμα», καπνίζουν,
ή δημιουργούν δικούς τους κανονισμούς με το έχετε αντίρρηση αν καπνίσω, ακόμα και σε κλειστούς χώρους διαλέξεων, εκεί που δεν καπνίζει το ακροατήριο, πρώτοι καπνίζουν στο τραπέζι των εισηγητών, εισηγητές, σύμβουλοι, προεδρείο κλπ.

Ετούτο το φαινόμενο παρατηρείται συχνά στην «πρωταθλήτρια καπνιστών» Ελλάδα και αποτελεί μια απαίσια εικόνα σε σύγκριση με τους ευρωπαίους εταίρους μας.

Σε πολλές υπηρεσίες της νομαρχιακής και τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά και στις τράπεζες και υπηρεσίες εξυπηρέτησης βλέπουμε το σλόγκαν: «Απαγορεύεται το κάπνισμα» Και υποθέτουμε ότι όλοι οι Έλληνες είναι προ του Νόμου ίσοι και έχουν τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις.

Και ενώ γνωρίζουμε ότι κατά 80 ως 90 τοις εκατό τα αίτια των υποθέσεων καρκίνου του πνεύμονα είναι το κάπνισμα και το παθητικό κάπνισμα και ενώ αυξάνει διάφορους δείκτες φλεγμονής, που κάνουν να ισοδυναμεί με το ενεργητικό κάπνισμα, καπνίζουν σε κλειστούς χώρους σαν φουγάρα, και οι περισσότεροι από αυτούς ανήκουν στην πιο παραγωγική ηλικία της ζωής τους, δηλαδή είναι από 30 ως 50 ετών.

Και ενώ το κάπνισμα είναι η πιο σοβαρή αιτία νοσηρότητας και θνησιμότητας και επιβαρύνει τον πνεύμονα, τον φάρυγγα, τον λάρυγγα, την σωματική κοιλότητα, το στομάχι, το πάγκρεας, την ουροδόχο κύστη και τον μαστό και ειδικά στις γυναίκες ευθύνεται για την σεξουαλική δισλειτουργία και επίσης γνωστό για την γήρανση στις γυναίκες, που καπνίζουν σαν φουγάρα.

Με 44% συμμετοχής καπνιστών είμαστε οι Έλληνες πρωταθλητές στην Ευρωπαϊκή Ένωση με 22% τη Σουηδία στο τέλος. Παγκόσμια παρουσιάζονται περίπου 1,2 εκατομμύρια νέες υποθέσεις κάθε χρόνο.

Και ενώ 20.000 Έλληνες πεθαίνουν κάθε χρόνο από νοσήματα που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με το κάπνισμα, καπνίζουν ακόμα και σε κλειστούς χώρους και υποπτευόμαστε «δολοφονούν» ή αφήνουν να υποφέρουν ισότιμα και αυτούς τους αναίτιους παθητικούς καπνιστές.

Σχεδόν σε καμιά άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν παραβιάζεται η σωματική ακεραιότητα των παθητικών καπνιστών, επίσης Συνταγματική ισοτιμία και ισονομία τόσο κατάφορα, και σε καμιά άλλη χώρα δεν καπνίζουν σε Νομαρχιακές και τοπικές Αυτοδιοικήσεις, που "βρομωκοπούν οι χώροι τσιγαρίλα, ενώ έπρεπε να είναι το συνταγματικό υπόδειγμα της πολιτικής τήρησης των Νόμων, επίσης το ίδιο και σε τράπεζες, υπηρεσίες εξυπηρετήσεως, εστιατόρια, καφετέριες, τόσο, όσο στην Ελλάδα.

Και ενώ υπάρχει η επιγραφή «το κάπνισμα απαγορεύεται». Ποια αξιόπιστη πολιτική και πρότυπα εκπέμπουν και προωθούν, εγώ κάνω ο, τι θέλω, εδώ Ελλάδα είναι, απέναντι στα ανήλικα παιδιά, στους νέους και ξένους;
Προϊστάμενοι και υπάλληλοι υπηρεσιών και τραπεζών υποπτεύομαι δίνουν την αθλιότερη και χειρότερη εξευτελιστική εικόνα της Πατρίδας μας, ενώ μη καπνιστές και ξένοι Τουρίστες αποφεύγουν τράπεζες και εστιατόρια και καφετέριες που καπνίζουν σε κλειστούς χώρους.
Πολλά γραφεία βρωμοκοπούν ανυπόφορη τσιγαρίλα.

Στην ημερησία διάταξη είναι επίσης το υπερβολικό και ενοχλητικό κάπνισμα σε κλειστούς χώρους των ελληνικών συλλόγων κοινής ωφελείας και στη Γερμανία.

Εμείς, οι Έλληνες δυστυχώς φαίνεται να έχουμε σε μεγάλο βαθμό αναπτυγμένο το «εγώ» και τον τσαμπουκά και δεν σηκώνουν καν παρατηρήσεις οι μικροί
«δικτατορίσκοι» και οι αντιδράσεις τους είναι κεραυνοβόλες και προκλητικές σε σύγκριση με άλλες χώρες, γιατί η απάντησή τους θα είναι, τότε γιατί δεν πας να ζήσεις σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.

Ποια συνταγματική αξίωση δημοκρατικών και αλληλέγγυων ανταποκρίσεων μπορεί να έχει ένας προϊστάμενος μιας Τράπεζας, όταν σε κλειστούς χώρους καπνίζει ή όλοι σχεδόν οι υπάλληλοί του μπροστά του καπνίζουν, αλλά απαντά ότι έχει πολλή εργασία και δεν μπορεί να δει αν καπνίζουν, αλλά συνεχίζει να λεει, καπνίζουν αλλά συγχρόνως εξυπηρετούν τους «παθητικούς» πελάτες !!!

Είναι όμως και άλλοι καπνιστές υπάλληλοι που αξιώνουν από τον εργοδότη ακόμα και ειδικά προνόμια, δηλαδή να τους δίνει ο εργοδότης ενδιάμεσα ώρες διακοπής για κάπνισμα για να μην καπνίζουνε σε κλειστό χώρο. Αλλά σε άλλες χώρες επανέφεραν την κάρτα και τα διαλείμματα για τσιγάρο αφαιρείται από τις ώρες εργασίας.

Ποιος Έλληνας παθητικός καπνιστής όμως θα τολμήσει να διαμαρτυρηθεί, να κάνει παρατήρηση, να αρνηθεί να αναπνέει τον καπνό, χωρίς να υποστεί τις αρνητικές επιπτώσεις και συνέπειες;

ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΙΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΑΞΟΥΜΕ;

Πάνω από όλα φαίνεται να φταιει η παιδαγωγική μας αγωγή και διαπαιδαγώγηση από τα νεανικά μας χρόνια μέσα στο σχολείο, στην οικογένεια και στην κοινωνία και κυρίως στις ενδιάμεσες ανθρώπινες σχέσεις μας.

Αλλά επίσης και η Πολιτεία με τα ελλιπή καθοδηγητικά μέτρα και την ελλιπή γνώση και θετική αλληλεπίδραση όλων μας γύρω από τα μοντέλα της κοινωνικής ολοκλήρωσης.

Υπάρχουν τρεις τρόποι αγωγής και διαπαιδαγώγησης, ο δημοκρατικός ή κοινωνική ολοκλήρωση.( ο αυταρχικός ή αυθεντικός και ο LAISSEZ-FAIRE τρόπος χειρισμού διαπαιδαγώγησης.
Ο δημοκρατικός τρόπος χειρισμού της διαπαιδαγώγησης ή αλλιώς κοινωνική ολοκλήρωση χαρακτηρίζεται με τη συνεργασία, συναίνεση ανάμεσα στους μαθητές και δασκάλους ως ισότιμα μέλη της συγκεκριμένης ομάδας. Αλλά επίσης και στην οικογένεια και σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής στην κοινωνία.

Εδώ βλέπουμε πως διαφέρει απ΄ τον αυταρχικό τρόπο χειρισμού διαπαιδαγώγησης, όπου εκεί υπάρχει η ανυπομονησία, οι απειλές, οι τιμωρίες, η μεγάλη επικράτηση του μιλώ και ρωτώ, του ορίζω και καθορίζω και το θα και το πρέπει και το πατριαρχικό σύστημα του Αγά στο σπίτι.
"Εγώ θα κάνω ό,τι θέλω αγαπητέ μου θα κανπίσω, εδώ Ελλάδα είναι, σου απαντά".

΄0που εκεί υπάρχει περιορισμένη εκτίμηση των επιθυμιών και αναγκών των λεγομένων εξαρτημένων προσώπων, τα βασικά δικαιώματα άνισα μεταξύ των μελών της οικογένειας και του διευθυντή της ομάδας στο σχολείο , έτσι όπως του καπνιστή και του παθητικού καπνιστή σε κλειστούς χώρους υπηρεσιών εξυπηρέτησης. κτλ.

Συχνά όμως παρατηρούμε στην καθημερινή μας ζωή, την αυταρχική συμπεριφορά απέναντι στα παιδιά μας και στους συνανθρώπους μας, παραβιάζοντας τους καθοδηγητικούς κανόνες μιας δημοκρατικής και κοινωνικής αλληλέγγυας ανταπόκρισης, και ανάπτυξης της αλληλεπίδρασης και εξέλιξης της προσωπικότητας του ανθρώπου.

Η τρίτη παιδαγωγική αρχή είναι η LAISSEZ-FAIRE, η αρχή άφησέ τους να κάνουν ο, τι θέλουν, αυτό που βλέπουμε σήμερα στην Πατρίδα μας, μικροί, μεγάλοι και ολίγοι δικτατορίσκοι να κάνουν ο, τι θέλουν.

Ετούτα τα ύποπτα παιδαγωγικά μοντέλα και συστήματα της αυταρχικής αγωγής και διαπαιδαγώγησης και επίσης της LAISSEZ-FAIRE αγωγής και διαπαιδαγώγησης, έλλειψη κατανόησης και αλληλοσεβασμού για τους άλλους, και το άφησέ τους να κάνουν ο, τι θέλουν, έχουν όμως τα ίδια τραγικά αποτελέσματα, μιας αυταρχικής αγωγής, διότι και τα δύο μοντέλα παραβιάζουν τα συνταγματικά δικαιώματα των άλλων και εδώ πρέπει να επέμβουμε καθοδηγητικά και ν΄ αρχίσουμε να ανοικοδομούμε μια Ελλάδα της δημοκρατικής ανταπόκρισης, αλληλεπίδρασης και αλληλεγγύης για την ευημερία του τόπου μας.

Για περισσότερα γύρω από τους τρεις τρόπους αγωγής και διαπαιδαγώγησης, σύγκρινε το μακροσκελές άρθρο μου στην ιστοσελίδα μου: Κωνσταντίνος Σ. Ναλμπάντης, Κολωνία
www.kn-megalexandros.gr, k-nalbantis@hotmail.de

Παρατήρηση: Το άρθρο μου επιτρέπεται να αναδημοσιευτεί και γενικά η αναπαραγωγή του, με οποιοδήποτε τρόπο, αρκεί να αναφερθεί η πηγή και LINK www.kn-megalexandros.gr . Κωνσταντίνος . Σ. Ναλμπάντης

Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο