Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

" S.O.S. - ΠΑΡΑΦΡΟΣΥΝΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ; -ΟΙ ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΠΛΕΥΡΕΣ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΕΜΕΝΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ " ! " S.O.S - Wahnsinn Kreuzfahrt ?- die dunkle Seite des Traumurlaubs" !

S.O.S. -ΠΑΡΑΦΡΟΣΥΝΗ Κρουαζιέρα ; - Οι σκοτεινές πλευρές του ονειρεμένου ταξιδιού

Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη, Κολωνία - Konstantin S. Nalbantis, Köln

Προλεγόμενα-Πρώτο Μέρος:www.kn-megalexandros.gr- No. 417

Δεύτερο Μέρος - www.kn-megalexandros.gr, No.418

Οι κρουαζιέρες είναι σε άνοδική πορεία. Όλο και περισσότεροι επιβάτες ταξιδεύουν στα ολοένα και μεγαλύτερα πλοία.

Αλλά ποιος ωφελείται από την επιθυμία να ταξιδέψει; Και υπάρχουν άραγε και χαμένοι;

-Στο τέλος του Ιουνίου στην Τεργέστη φόρτωσε 9,5 τόνους νωπού κρέατος, 5,3 τόνους ψαριών και οστρακοειδών, 14,4 τόνους λαχανικών, 11,6 τόνους φρούτων, 28,000 αυγά,
7100 κρουασάν. Σχεδόν 14.000 λίτρα μπύρας, κρασιού και Prosecco. Κάπου στην επίπεδη κοιλιά του πλοίου αποθηκεύονται επίσης 32 κιλά χαβιαριού και μερικές εκατοντάδες φιάλες σαμπάνια, τροφή για τρεις και μισή χιλιάδες ψυχές, που πηγαίνουν στη θάλασσα για επτά ημέρες: περίπου χίλιες άνδρες και 2534 Σταυροφόροι των αρχών του 21ου αιώνα.
"ΜΑΖΙΚΟΣ τουρισμός. Η κρουαζιέρα ανθεί και δείχνει πάντα και συχνότερα την απαίσια πλευρά της : Τα Πλοία μολύνουν τον αέρα και τους Ωκεανούς, οι επιβάτες θέλουν στο κατάστρωμα, φαγοπότι , διασκέδαση, ανάπαυση και ανακούφιση, όπως στο σπίτι και κατεβαίνουν για δυο ώρες στο λιμάνι σαν μπουλούκι.
Ακόμα και απομακρυσμένες ακτές πόλεων δεν είναι απαλλαγμένες από τα κρουαζιερόπλοια: Ποιος πληρώνει την τιμή της παραφροσύνης; ". Der Spiegel, 10.08.2019

Κατά κανόνα, τα πλοία δεν χρησιμοποιούν καμία τεχνολογία καυσαερίων, έτσι ώστε οι τεράστιες ποσότητες επιβλαβών ατμοσφαιρικών ρύπων, όπως η λεπτή σκόνη, η αιθάλη ντίζελ ή τα οξείδια του αζώτου, να φτάσουν στον αναπνευστικό αέρα χωρίς να φιλτραριστούν.

Ούτε οι εφοπλιστές ούτε οι λιμενικές αρχές λαμβάνουν επί του παρόντος επαρκώς αποτελεσματικά μέτρα για την προστασία των κατοίκων από τις τοξικές αναθυμιάσεις. Η μετάβαση σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και η χρήση φίλτρων σωματιδίων και καταλυτών οξειδίων του αζώτου θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές ρυπογόνων αερίων κατά 99,9%.
----
Οι εταιρείες των Κρουαζιεροπλοίων όλο και περισσότερο διαφημίζουν με τα ταξίδια σε διαφορετικές πόλεις και χώρες και όλο και περισσότερο με χαμηλότερες τιμές και με διαφορετικές μορφές inglusiv -Reisen.

Οι κρουαζιέρες ανεβαίνουν και αγωνίζονται με την κακή περιβαλλοντική τους εικόνα. Οι ναυτιλιακές εταιρείες θέλουν μόνο να αναβαθμίσουν παλιά πλοία. Αλλά το πραγματικό πρόβλημα δεν αλλάζει τόσο πολύ.

Είναι πάνω απ όλα οι κοινωνικές επιπτώσεις του κρουαζιερόπλοιου που επιβαρύνουν τους πολίτες στις υπερχείλιες λιμενικές πόλεις όπως η Βαρκελώνη, το Άμστερνταμ ή το Ντουμπρόβνικ και τους οδηγούν στο δρόμο.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ:

Τα Κρουαζιερόπλοια κινούνται κυρίως με βαρύ λάδι και καταναλώνει καθένα 150 τόνους ημερησίως. Το βαρύ πετρέλαιο είναι ιδιαίτερα ρυπογόνο και επιβλαβές για το περιβάλλον και ως εκ τούτου απαγορεύεται στη στεριά που περιέχουν το τοξικό απόβλητο των πετροχημικών και που περιέχει 3.500 φορές περισσότερο θείο από ό, τι στους δρόμους της Ευρώπης με αυτοκίνητα.

Τα κρουαζιερόπλοια κινούνται συνήθως με κακό, βαρύ πετρέλαιο, επειδή είναι ιδιαίτερα φθηνό, και επειδή είναι τελικά πλωτές πόλεις, παράγουν επίσης πολλά καυσαέρια.
Η πλωτή βρωμιά από ανθρώπινη εισβολή στα λιμάνια ως μπουλούκι αλλάζει τον χαρακτήρα των λιμενικών πόλεων και τη ζωή των ντόπιων. Εκτός από τον όγκο των πλοίων, τα καυσαέρια των πλοίων επιβαρύνουν επίσης τους οικοδεσπότες.
Στο λιμάνι, οι μηχανές συνεχίζουν να τρέχουν για να διατηρήσουν τις λειτουργίες του ξενοδοχείου με τροφοδοσία μέρα και νύχτα.

Η παραδειγματική έμπνευση μας δείχνει τη ζημιά που προκαλείται επιπρόσθετα από τις κινήσεις των κυμάτων των πλοίων για την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά της Βενετίας.

Όλοι γνωρίζουμε τώρα ότι, Η κριτική του βαρύ πετρελαίου είναι εύκολη. Επειδή το βαρύ πετρέλαιο αποτελεί επιβάρυνση για το περιβάλλον. Η ενοχή μόνο για την απόδοση της κρουαζιέρας, ωστόσο, είναι για πολλούς λόγους υπερβολική, λένε οι πλοιοκτήτες.

Το βαρύ μαζούτ χρησιμοποιείται επίσης από τουλάχιστον 50.000 πλοία Fracht- und Containerschiffen και παγκοσμίως ( περίπου 400 κρουαζιερόπλοια) .
Χρησιμοποιείται από όλα τα πλοία που μεταφέρουν εμπορεύματα με αυτόν τον τρόπο κάθε μέρα, έτσι επωφελούμαστε επίσης άμεσα από τη χρήση του βαρέως πετρελαίου χαμηλού κόστους, λένε οι εταιρείες.
Η παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά -η πόλη Dubrovnik βρίσκεται κάτω από βαριά πίεση, και απειλείται από τα κρουαζιερόπλοια και την UNESCO, η οποία απειλούσε με την απόσυρση του τίτλου εάν το πλήθος δεν σταματήσει.
Η Ναμπού NABU * Ένωση προστασίας της φύσης, ζητά απαγόρευση εισόδου στο λιμάνι για βρώμικα πλοία. Εδώ και τώρα είναι απαραίτητη στην Ελλάδα να εξιολογηθούν λιμάνια και περιοχές που έχουν ανάγκη προφύλαξης, ώστε να ανακοινωθούν απαγορεύσεις εισόδου σε βρώμικα Κρουαζερόπλοια, στην Νορβηγία έχει ήδη συμβεί.
---------------
H Ελλάδα, και προορισμοί όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος,κ.α, βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των χωρών της Ευρώπης που επιβαρύνονται σημαντικά από τις εκπομπές ρύπων των κρουαζιερόπλοιων.
Ειδικά στην Ελλάδα οι εκπομπές διοξειδίου του θείου από τα κρουαζιερόπλοια είναι 120 φορές μεγαλύτερες από τις αντίστοιχες των μικρών οχημάτων και άλλων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα.
--------
"ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ οι τιμές των ατμοσφαιρικών ρύπων από δίκτυο σταθμών, διαπίστωσε ότι οι ρύποι για τους οποίους υπαρχουν μετρήσεις είναι το μονοξείδιο του άνθρακα, τα οξείδια του αζώτου, το όζον, το διοξείδιο του θείου, τααιωρούμενα μικροσωματίδια καθώς και τα βενζύλιο-τουλουόλιο, αιθυλοβενζύλιο.

Για τα περισσότερα έχουμε υπέρβαση των ορίων σε διάφορα σημεία της πόλης κάποις μέρες το χρόνο. Αν προσθέσουμε και τις εκπομπές από τα κρουαζιερόπλοια, τότε έχουμε περισσότερες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές εξαιτίας της κακής ποιότητας του αέρα και είναι μεγαλύτερες από αυτές που προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα, πράγμα που καθιστά η ποιότητα του αέρα την πρώτη περιβαλλοντική αιτία πρόωρων θανάτων στην ΕΕ.
- Η ατμοσφαιρική ρύπανση στην Πατρίδα μας, επηρεάζει επίσης την ποιότητα ζωής των πολιτών λόγω του άσθματος ή των αναπνευστικών προβλημάτων.
- Η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει επίσης ως συνέπεια να χάνονται ημέρες εργασίας και να αυξάνονται οι δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης, ενώ πάλι ευάλωτες ομάδες, όπως τα παιδιά, οι ασθματικοί και ηλικιωμένοι αντιμετωπίζουν τα σοβαρότερα προβλήματα. Η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί επίσης βλάβες στα οικοσυστήματα λόγω του πλεονάζοντος αζώτου, το οποίο προκαλεί το φαινόμενο του ευτροφισμού, και της όξυνης βροχής"
---------
Επίσης έχει εμφανιστεί στη ζωή μας και η αιθαλομίλλη, το φαινόμενο δηλαδή της υπερσυγκέντρωσης ρύπων και αιωρούμενων σωματιδίων και του εγκλωβισμού τους σε αέριες μάζες κοντά στην επιφάνεια της γης, ιδιαίτερα υπό συνθήκες άπνοιας. (όρα Κ. Ζαχαριάδης).
---------------
Ενώ η ΑΘΗΝΑ κατέχει την τρίτη χειρότερη θέση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε σύνολο 25 ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων.

Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ σαφώς έχει μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση από την Αθήνα. Και οχι μόνο από την Αθήνα ή από τις άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, αλλά από όλες τις ευρωπαϊκές . Η πόλη είναι σταθερά πρώτη για πάνω από μια δεκαετία ως η ευρωπαϊκή πρωταθλήτρια της μόλυνσης. Η συγκέντρωση των αιωρουμένων σωματιδίων ξεπερνά το όριο των 50 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο, που έχει θεσπιστεί από την ΕΕ, 208 μέρες τον χρόνο, όταν η ΕΕ υποδεικνύει ότι το όριο αυτό.
ΔΕΝ πρέπει να ξεπερνιέται για περισσότερες από 35 μέρες τον χρόνο. Τα αιρούμενα σωματίδια είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία και μπορεί να προκαλέσουν ακόμα και τον θάνατο. Βασικές πηγές ρύπανσης και επιβάρυνσης της ατμόσφαιρας είναι τα ΙΧ αυτοκίνητα, τα βαρέα πετρελαιοκίνητα οχήματα, οι κακο-συντηρημένοι καυστήρες των πολυκατοικιών και οι βιομηχανίες που λειτουργούν κοντά στην πόλη και ακόμα περισσότερο χειροτευρεύει τώρα η κατάσταση με τα κρουαζιερόπλοια

Το ΥΦΑ εξακολουθεί να είναι ένα ορυκτό καύσιμο. Συνεπώς, όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες συνεχίζουν να αναπτύσσουν δυναμικά συστήματα προώθησης και καύσιμα

Η μαζική θύελλα δεν σταματά Η μη κυβερνητική Ένωση προστασίας της φύσης -οργάνωση NABU περιγράφει ότι ένα κρουαζιερόπλοιο την ημέρα θα εκπέμπει τόσο CO2 όσο σχεδόν 84.000 αυτοκίνητα, τόσο πολύ διοξείδιο του θείου, όπως περίπου 421.000 αυτοκίνητα, τόσο πολύ σωματιδιακό όσο περίπου 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα και και.

H NABU Ένωση για την προστασία της Φύσης- αξιώνει απαγόρευση στα λιμάνια βρωμερών πλοίων. Στην Βενετία οι οικολόγοι ζητούν να απαγορευτούν τα κρουαζιερόπλοια, θέλει να αξιώσει εισιτήριο εισόδου,και νοσταλγούν την εποχή των ερωτευμένων με τις γόνδολες και τις βαρκαρόλες, η Mallorca , θέλει να λάβει τα τέλη εισόδου, η Μαγιόρκα επιβάλλει κυρώσεις στους τουρίστες ποτών, το Άμστερνταμ περιορίζει τους ξεναγούς της πόλης, το Ντουμπρόβνικ κλειδώνει τα κρουαζιερόπλοια, οι κάτοικοι της Βαρκελώνης ζητούν να μπει ένας κεφαλικός φόρος σε κάθε επιβάτη κρουαζιερόπλοιου.

Από το Αμβούργο αναφέρει ότι η βρωμιά έχει γίνει χειρότερη τα τελευταία 20 χρόνια. Όλο και περισσότερα σωματίδια αιθάλης θα βρεθούν σε τραπέζια στο σπίτι ή στο μπαλκόνι. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτός και άλλοι κάτοικοι έχουν δημιουργήσει τους δικούς τους σταθμούς μέτρησης μαζί με τη Γερμανική Ένωση Διατήρησης της Φύσης Nabu

Τα πρώτα αποτελέσματα - Ευθεία κατά μήκος του Έλβα είναι στην πραγματικότητα πάντα υψηλότερα τα επίπεδα ρύπανσης για να δείτε από ό, τι στις πίσω αστικές περιοχές. Ειδικά όταν τα πλοία περάσουν.: Ο τουρίστας γίνεται ανεπιθύμητος από τον πολυπόθητο οικονομικό παράγοντα; Στην πραγματικότητα, πρόκειται για την ουσία του τουρισμού, δηλαδή για τη φιλοξενία και τη σχέση μεταξύ φιλοξενούμενου και οικοδεσπότη.
Ο επισκέπτης θεωρήθηκε συχνά μόνο ως παράγοντας προστιθέμενης αξίας. Αλλά πρέπει επίσης να είναι παράγοντας εκτίμησης. Οι χώροι, που ήδη υποφέρουν από τα πλήθη τουριστών, ενώ πρέπει να προσφέρουν στους επισκέπτες μεγαλύτερη εκτίμηση; (SD) .

Ο επισκέπτης υποχρεούται επίσης να ασχοληθεί περισσότερο με τον επιθυμητό προορισμό, για παράδειγμα, για να μάθει πότε είναι ιδιαίτερα ο προορισμός πλήρης και συνεπώς όχι τόσο χρήσιμο για να ταξιδέψει εκεί.Το επιχειρηματικό μοντέλο της βιομηχανίας κρουαζιέρας βασίζεται σε φθηνά καύσιμα και φθηνό εργατικό δυναμικό. Πρόκειται για σεβασμό και ευθύνη που προσπαθούμε να γνωρίσουμε τον προορισμό διακοπών μας.
Οι σύλλογοι και οι γιατροί καταγγέλλουν τα κρουαζιερόπλοια κυρίως για τα καύσιμα τους: βαρύ μαζούτ.

Είναι εξαιρετικά τοξικό και εξαιρετικά φθηνό προϊόν αποβλήτων, το οποίο λαμβάνεται από απόσταξη αργού πετρελαίου. Η αποτέφρωση προκαλεί παθογόνους, μερικώς καρκινογόνους ρύπους θείου, οξείδια του αζώτου και σωματίδια.Ο NABU, Γερμανική ΜΗ κυβερνητική Ένωση προστασίας της Φύσης- οργάνωση, δεν είναι μόνη στην κριτική της : η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας WHO και οι επιστήμονες κατατάσσουν το βαρύ πετρέλαιο ως καρκινογόνο.
Ακόμη και η άνοια και η πρόωρη γέννηση θα μπορούσε να το προκαλέσει.
Οι ερευνητές του ινστιτούτου Helmholtz * στο Μόναχο διαπίστωσαν ότι τα νανοσωματίδια του πετρελαίου διάτμησης και του πετρελαίου ντίζελ βλάπτουν τους πνεύμονες και το ανοσοποιητικό σύστημα; και όχι μόνο στην ακτή. Nabu τη χρήση του βαρέως πετρελαίου, ως εκ τούτου, ο σημαντικότερος από τους τρεις τομείς στους οποίους το cruiser διακοπών θα πρέπει να καλυτερεύσει. Τα άλλα δύο είναι η κατανάλωση και η διάθεση του νερού καθώς και η διαχείριση αποβλήτων.
Επιπλέον, η αποκαλούμενη επισήμανση και καταχώρηση σε φθηνές χώρες όπως οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων της Μάλτας, των Μπαχάμες ή της Λιβερίας εξοικονομεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως σε φόρους.
---------- Σηματοδοτώντας την εγγραφή του πλοίου σε χώρα που δεν είναι ταυτόχρονα η πραγματική χώρα του πλοιοκτήτη. Με την οδήγηση κάτω από τη θέση χαμηλού κόστους, οι εταιρείες μπορούν να καθοδηγούνται από τα χαμηλά πρότυπα εργασίας και ασφάλειας των φτηνών πολιτειών - τα ωράρια εργασίας και οι χαμηλοί μισθοί του προσωπικού είναι το αρνητικό αποτέλεσμα.

-MΟΝΟ ΤΟ Aida Nova είναι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο που λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Αυτό μειώνει σημαντικά τη ρύπανση των καυσαερίων και ως εκ τούτου δημιουργεί μια πραγματική βελτίωση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα, ειδικά για τους πληγέντες κατοίκους στις λιμενικές πόλεις και κοντά στις ακτές, αλλά το LPG είναι ένα ορυκτό καύσιμο - με όλα τα μειονεκτήματά του.
------------
Ο τουρισμός των κρουαζιερόπλοιων είναι για το περιβάλλον κάτω από διαφορετικές απόψεις προβληματικός. Ορισμένα παραδείγματα, τα Λύματα, επίσης βρώμικο νερό, 32 λίτρα για κάθε πρόσωπο και για κάθε μέρα, επίσης ως γκρίζο νερό, 350 λίτρα για κάθε πρόσωπο και για κάθε μέρα, στερεά απορρίματα (2,5 - 3 κιλά για κάθε ημέρα, καθίζησης λυμάτων και λiπαρά νερά υδροσυλλεκτών ( κάθε φορά 28.000 Λίτρα για κάθε πλοίο και για κάθε ημέρα καθώς επίσης και εκπομπές που εκτοξεύουν από τους κινητήρες στον αέρα, κάθε φορά και κάθε ημέρα, αντιστοιχούν σε 350.000 αυτοκίνητα.
- Επίσης υπάρχουν και καυσαέρια της μονάδας αποτέφρωσης αποβλήτων. Κάθε ένα από τα είδη αποβλήτων έχει αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον. Ως μικρές πόλεις, τα κρουαζιερόπλοια προκαλούν τεράστιες ποσότητες ρύπων και πολλά από αυτά απορρίπτονται στον ωκεανό ή ανατινάζονται στον αέρα. Όμως, όσον αφορά τα στερεά απόβλητα, τα κρουαζιερόπλοια αντιπροσωπεύουν το 24% της συνολικής θαλάσσιας ναυτιλίας
-Οι εκπομπές που σχετίζονται με την κυκλοφορία είναι επίσης ένα πρόβλημα. Καύσιμο με περιεκτικότητα σε θείο 3%. Αυτοί οι υδατάνθρακες είναι ουσιώδεις επιβλαβείς για το περιβάλλον από ό, τι τα καύσιμα αυτοκινήτων σε σύγχρονα λεωφορεία ή άλλα οχήματα.

ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΪΤΗΣ ΚΑΙ αποφυγής παρόμοιων τουριστικών εγκαταστάσεων-
-Τα οφέλη του τουριστικού ταξιδιού για την Αϊτή είναι περιορισμένα. Χωρίς υποδομές ή τουριστικά αξιοθέατα, η χώρα είναι απίθανο να φτάσει καλύτερα από τον τόπο που μισθώθηκε στην Ryal Cribbean Cruises Limited. Η εταιρεία χρησιμοποιεί την καλύτερη τοποθεσία στην παραλία με φράκτες ασφαλείας για να κρατήσει τους ντόπιους μακριά. Ένα ιδιωτικό νησί είναι μια σημαντική πηγή χρημάτων για εταιρείες κρουαζιέρας, καθώς όλα τα έξοδα των επιβατών φτάνουν στην εταιρία (ή διαμέσου). Τα οικονομικά οφέλη για την οικονομία της Αϊτής είναι περιορισμένα.(Ross Klein)- Το ίδιο πρόβλημα έχουν οι αφρικανικές χώρες που επνδύουν κινέζοι και φέρνουν δικό τους εργατικό προσωπικό ή φθηνότερο προσωπικό από τρίτες χώρες.

-Το ίδιο θα συμβεί στην Ελλάδα αν πουληθεί λιμάνι ή νησί σε εταιρεία κρουαζιέρας.
Το πρόβλημα για τις υπο-αναπτυσσόμενες χώρες γενικά είναι ακόμη μεγαλύτερο. Τα κρουαζιερόπλοια είναι εταιρείες που βρίσκονται σε κίνηση για κέρδος. Το κάνουν αυτό στις πλάτες των λιμανιών.
Στα τερματικά, οι λιμενικές εγκαταστάσεις και η υποδομή για κρουαζιερόπλοια είναι χτισμένα, τα οποία συνήθως φέρνουν μόνο ένα μικροσκοπικό ποσό επένδυσης.
Επιπλέον, οι ντόπιοι έμποροι λαμβάνουν μόνο ένα κλάσμα από αυτό που ξοδεύουν οι επιβάτες.
- Σε αντίθεση με όσα ξοδεύουν οι επιβάτες στις ακτοπλοϊκές εκδρομές, τα κρουαζιερόπλοια διατηρούν 50 τοις εκατό και περισσότερα ως προμήθεια.
Επιπλέον, συλλέγουν υψηλές αμοιβές για επιχειρήσεις που προωθούνται στο πλοίο ως προτιμώμενα μέσα αγοράς και μπορεί επίσης να αναμένουν προμήθειες πληρωμές από άλλους που δεν διαφημίζονται.
Μια μελέτη στη Μπελίζ έδειξε ότι ενώ οι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων αποτελούν το 75-80% των ξένων προσκεκλημένων, μόνο το 10% των θέσεων εργασίας στον κλάδο της φιλοξενίας βρίσκονται σε αυτόν τον τομέα. www.foe.org/getting-grip-cruise-sphip-pollution. www.cruisejunkie.com.
----------
Υπάρχουν πολλές αναλύσεις και πολλά αρνητικά επιχειρήματα, αρνητικές περιβαλλοντικές επιδράσεις, που υπερβαίνουν τα ωφέλη από τα οικονομικά αποτελέσματα, και είναι απαραίτητο και ανάγκη για την ασφυκτική, κλιματική αλλαγή για την Πατρίδα μας να αναλυθούν, να εκτιμηθούν από όλες τις πλευρές και να αξιολογηθούν πριν είναι αργά.

Η Ισπανία, η Ιταλία και η Ελλάδα είναι οι τρεις ευρωπαϊκές χώρες που δέχονται τις μεγαλύτερες επιπτωσεις από τις εκπομπές διοξειδίου του θείου και αερίων από τα κρουαζιερόπλοια. Εκτός τούτου οι τουρίστες των πλοίων δεν αφήνουν χρήματα και ανεβάζουν τις τιμές για τον εγχώριο πληθυσμό. Επίσης ο απολογισμός έξοδα - ωφέλη είναι αρνητικός. Ακόμα τραγικότερη θα είναι για την Πατρίδα μας, αν κατά λάθος και ανεπανόρθωτα πωληθούν λιμάνια για προσάραξη κρουαζιερόπλοιων.

Εντελώς επίκαιρο είναι που επιχειρήσεις κρουαζιερόπλοιων αγοράζουν λιμάνια και τα κατασκευάζουν κατάλληλα, όρα τα τραγικά της Αϊτής. Το προτέρημα είναι, ότι τα κρουζιερόπλοια και οι ταξιδιώτες λαβαίνουν μοντέρνες εγκαταστάσεις. Το μειονέκτημα είναι όμως, ότι η οικονομική ωφέλεια για την εντόπια Οικονομία μειώνεται, επειδή τα εισοδήματα από αυτά τα λιμάνια μεταφέρονται στο εξωτερικό που είναι καταχωρημένα "Offshore- επιχειρήσεις με ξένες σημαίες στα πλοία και σε τρίτες χώρες. Εντόπιοι έμποροι, που θέλουν να πωλήσουν τα εμπορεύματά τους, πρέπει να καταβάλλουν ενοίκιο για τον χώρο στις επιχειρήσεις των κρουαζιερόπλοιων, αν θέλουν είσοδο και πρόσβαση από κατάστρωμα σε κατάστρωμα στους επιβάτες του πλοίου.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ των αναφερόμενων κριτικών αναλύσεων
---
Τα Κρουαζιερόπλοια: Ονειρεμένα πλοία ή σύμπλεγμα Εφιάλτη και προβλημάτων;
Τα κρουαζιερόπλοια μετρούν αύξηση σε παγκόσμια μεγάλη τάση. Και όμως κανείς δεν ξέρει και δεν θέλει να ασχοληθεί τι συμβαίνει και τι κρύβεται πραγματικά πίσω από τα παρασκήνια αυτής της επιτυχημένης επιχείρησης, με τις υποτειθέμενες μαύρες σελίδες της βιμηχανίας των κρουαζιερών. Εδώ χρειάζεται να αποκαλυφθούν οι μηχανισμοί, τα ρίσκα και οι οικονομικές σχέσεις π.χ. ελλείψεις ασφάλειας στο κατάστρωμα, κρίσιμοι όροι εργασίας για το προσωπικό, ελλιπή και δίκαια φορολόγηση και παραμένοντας στα λιμάνια επιβαρύνουν το περιβάλλον.
---
ΠΥΚΝΟΣ ΑΕΡΑΣ - Εκπομπές διοξειδίου του θείου από κρουαζιερόπλοια σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές χώρες με λιμάνια το 2017, σε κιλογραμμάρια.
α. Βαρκελώνη: διαμέσου των Αυτοκινήτων 6812, διαμέσου των Κρουαζιερόπλοιων 32 838
β. Palma de Mallorca: διαμέσου των Αυτοκινήτων 2986, διαμέσου των Κρουαζιερόπλοιων 28011
γ. Βενετία: διαμέσου των Αυτοκινήτων 1362, διαμέσου των Κρουαζιερόπλοιων 27 520.
-----------
Η βιομηχανία των Κρουαζιερόπλοιων αναπτύσσεται τόσο ισχυρά, διότι στη θάλασσα, συγκριτικά κερδίζουν χρήματα ατακτοποίητα. Κατά τα άλλα βασίζεται το επαγγελματικό μοντέλο, να εκμεταλλεύεται πάντα τους λιγότερους κανόνες.
Τα πλοία καταχωρούνται σε φορολογικές ευνοϊκές χώρες με θέση και βάση των εταιρειών και με σημαία Λιβερίας, του Παναμά ή της Μάλτας.
-Κατ΄ αυτόν τόν τρόπο αποδεσμεύονται στην καταβολή φόρων στο ύψος των δισεκατομμυρίων και επίσης το προσωπικό και οι υπάλληλοι μπορούν να εργαστούν με εργατικούς όρους "Sweatshops", κάτεργα ως σκάφος φυλακής. Όλα λειτουργούν κάτω από το νόημα της απόδοσης.
--------
Επίσης και στην ελάττωση στις ναυαγοσωστικές βάρκες οικονομούν για να δημιουργήσουν περισσότερες καμπίνες με μπαλκόνια. Τα 13 ναυαγοσωστικά πλοιάρια του "Mein Schiff 6" μπορούν να εξυπηρετήσουν μόνο τους 2534 επιβάτες. Και όμως το προσωπικό;; Το "Mein Schiff 6" είναι ένα από τα επτά πλοία της εταιρείας TUI CRUISES, με μια γενική αύξηση της αγοράς, 28,5 εκατομμύρια και οι ταξιδιώτες ήτανε το 2018 κατά 11 εκατομμύρια περισσότεροι από το 2009. Η βιομηχανία των Κρουαζιερόπλοιων κατέχει ολιγοπωλιακή θέση - Oligopolist και κυριαρχεί πάνω από 90% της Αγοράς. Ένεκα τούτου "ανεξέλεγκτα" κερδίζουν υπέρογκες αποδόσεις κέρδους, που σε άλλες επιχειρήσεις ονειρεύονται γι΄αυτό.
---------------
ΤΟ ΕΓΚΥΡΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ " Der Spiegel" , 10.08.2019 περιγράφει τη βασική τιμή για μια εβδομάδα και την αμοιβή του προσωπικού
- Κρουαζιέρα σε όλο τον κόσμο ανά άτομο είναι κατά μέσο όρο 1300 δολάρια, στη Γερμανία περίπου 1500 ευρώ.
Επιπλέον, ένας επισκέπτης δαπανά κατά μέσο όρο 200 έως 300 ευρώ σε μπαρ και καφέ, περίπου 100 ευρώ για ταξίδια στη χώρα, 50 ευρώ για θεραπείες spa.SPA θεραπείες - Wellness προσφορές στο ... - Hotel Jungbrunn.Επιπλέον, υπάρχουν 20 ευρώ την ημέρα για συμβουλές.
-----------
Και τότε υπάρχουν αυτές οι συνεχείς προσκλήσεις για να δαπανήσουν χρήματα για επιπλέον γεύση κρέατος στο Steakhouse στο Deck 5, 30 ευρώ, εργαστήρια Το σαπούνι μου ένα σπίτι διακοπών, 20 ευρώ.Η συνάντηση μόνο των μετακινούμενων επισκεπτών στο μπαρ Diamant στο κατάστρωμα 5 δεν κοστίζει τίποτα.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ

-Η βιομηχανία κρουαζιερόπλοιων αναπτύσσεται επίσης με έντονο ρυθμό, επειδή μπορούν να κερδηθούν συγκρίσιμα χρήματα στη θάλασσα. Διαφορετικά, το επιχειρηματικό μοντέλο βασίζεται στη βελτιστοποίηση των λίγων κανόνων.Τα πλοία καραχωρούνται σε ευνοϊκές φορολογικές και φορολογικές χώρες. Η έδρα της εταιρείας μεταφέρθηκε στη Λιβερία, τον Παναμά ή απλώς στη Μάλτα. Έτσι δισεκατομμύρια δολάρια σε φόρους μπορούν να αποφευχθούν και οι εργαζόμενοι απασχολούνται με τον ίδιο τρόπο όπως σε swetshops. Όλα είναι εξαρτημένα από την επιστροφή ... Rendite

Η ΑΜΟΙΒΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Το εργατικό προσωπικό προέρχεται από τρίτες χώρες και από τις Φιλιππίνες, την Ινδονησία ή την Κεντρική Αμερική. Οι εργάτες διαμένουν πολλά άτομα σε μια καμπίνα στο βαθύτερο σημείο του πλοίου χωρίς παράθυρα και φυσικό φως. Δεν επιτρέπεται μετά την εργασία τους να κυκλοφορούν στον τομέα των τουριστών.
Δεν επιτρέπεται να μιλήσουν τουρίστες ή να τους ακουμπήσουν. Αυτοί πρέπει μόνο να εργάζονται χωρίς να ενοχλούν τις διαδικασίες στο πλοίο. Αν συμπεριφέρεται καλά, μπορεί στο τέλος του ταξιδιού να πάρει ένα φιλοδώρημα. Ένας θαρραλέος εργάτης περιγράφει, μυστικά τη ζωή του στο πλοίο και δείχνει και τα ντοκουμέντα.
Κερδίζει 852 δολλάρια για 303,1 ώρες. Εδώ βλέπουμε την εργασία και την Ηθική. Αυτό θα πει 2,81 δολλάρια για κάθε ώρα και σε μια ημέρα των δέκα ή δώδεκα ωρών, και επτά ημέρες την εβδομάδα, μέσα και οι υπερωρίες. Επίσης τα φιλοδωρήματα κατά την ώρα της εργασίας από τους τουρίστες πρέπει να τις δώσει πίσω στην εταιρεία.
- Δεν βλέπει τη γυναίκα του και τα παιδιά του εννιά ολόκληρες μήνες. Τόσο καιρό ισχύει το συμβόλαιό του και παίζεται ο ρόλος του μεταξύ του τόπου εργασίας και της βρώμικης καμπίνας. Για να συνομιλήσει με τη γυναίκα του και τα παιδιά του πρέπει να αγοράσει μονάδες στο ιντερνέτ.
Ο θαρραλέος εργάτης, με ψευδώνυμο, δεν απασχολείται από την TUI Gruises GmbH στο Αμβούργο, η οποία αναφέρεται στους λογαριασμούς των επισκεπτών ως εταιρεία κρουαζιέρας. Ο εργοδότης του είναι η Sea Chefs Gruises Ltd στην Κύπρο.
Η εταιρεία είναι μέλος της Sea Chefs Holding AG, η οποία είναι εγγεγραμμένη στο Zug της Ελβετίας. Στην ιστοσελίδα της Sea-Chefs -Website μπουρούν οι ενδιαφερόμενοι για εργασία να υποβάλουν αίτηση στο Jops στο TUI Gruises και σε έξι άλλες κρουαζιέρες, συμπεριλαμβανομένων των Hapag-Lloyd Gruises, στην ιστοσελίδα του Sea Chefs.
-
Με αυτό το σχέδιο και τη σημαία της Μάλτας στο πίσω μέρος, η TUI Gruises GmbH αποφεύγει την ευθύνη εργασίας και φορολογικού δικαίου για υπαλλήλους όπως ο θαρραλέος εργάτης Harold. Σύμφωνα με τη σύμβασή του, η TUI Cruises έχει τα καθήκοντα και τις ευθύνες που έχει ανατεθεί στον πλοιοκτήτη στη Celebrity of Royal Caribbean.
----
Εάν γνωρίζετε όλα αυτά, θα μπορείτε να διαβάσετε καλύτερα τις ετήσιες εκθέσεις χαράς της βιομηχανίας κρουαζιερόπλοιων. Εάν, για παράδειγμα, λέει ότι η βιομηχανία κρουαζιέρας δημιούργησε περισσότερες από 43.000 νέες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη μεταξύ 2015 και 2017, τότε οι άνθρωποι θα πρέπει να εργαστούν 300 ώρες για $ 852 δολλάρια και να πληρώσουν για το Διαδίκτυο στο πλοίο."Der Spiegel", 10.08.2019
---------
Τα πλοία δεν έχουν σύνδεση με την ξηρά, αλλά στα λιμάνια για μέρες και νύχτες λειτουργούν τους κινητήρες.
Και λειτουργούν οι γεννήτριες με το τοξικό βαρύ μαζούτ για την ολοήμερη και νυχτερινή λειτουργία ψυγείων, κλιματιστικών, λαμπτήρων, τηλεοράσεων, μαγειρικών δακτυλίων, διανομέων.
Σε ορισμένα μέρη της Βενετίας κάποιος πρέπει να φοβάται ότι από τους καπνούς των καυσαερίων των πλοίων το λινάρι στο λουρί γίνεται γκρίζο. Αλλά είναι φθηνότερο το μαζούτ για τα πλοία..
--------------
1. "Symphony of the Seas" το παγκόσμια μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο με 5518 επιβάτες.
2. " Mein Schiff 6" με 2534 επιβάτες και ως σύγκριση -"Titanic" (1912) με 2400 επιβάτες.
Η AIDAnova είναι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που παραλαμβάνει το Blue Angel
Η AIDA Cruises έχει βραβευτεί με την Blue Angel, με την περιβαλλοντική ετικέτα της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, για το φιλικό προς το περιβάλλον σχέδιο πλοίου από την AIDAnova.
---------
ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΟΣ

-Εντωμεταξύ, μέρος του κλάδου έχει αναγνωρίσει το πρόβλημα.Η Carnival ξεκίνησε το "AIDAnova", το πρώτο κρουαζιερόπλοιο με φυσικό αέριο, και μέσα σε δεκαετία θα ακολουθήσουν δέκα ακόμα μοντέλα με αυτόν τον τύπο κίνησης. Αλλά από όλα αυτά δεν υπάρχει λόγος στο θέατρο του "Mein Schiff 6".Το "Mein Schiff6", μήκους σχεδόν 300 μέτρων, ύψους σχεδόν 60 μέτρων, θα ήταν μια μεγάλη λεία για τους πειρατές. "Το πλοίο μου 6" έχει σχεδιαστεί για λειτουργία με τοξικό και φθηνό βαρέως πετρελαίου ", έχει αυτό το πλυντήριο για να συμμορφώνεται με τα όρια για τις εκπομπές θείου. Ο καθαριστής δεν είναι περιβαλλοντική τεχνολογία αλλά τεχνική δυνατότητα χρήσης του φθηνού ελαίου θείου. Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι οι πλυντρίδες έχουν σημαντικά χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τη μετάβαση στο ντίζελ πλοίων.

Πρέπει να εφαρμοστούν οι προτεινόμενοι όροι για τις εκπομπές τω κρουαζιερόπλοιων, με συστήματα αποθείωσης κ. με την επισήμανση πως τα συγκεκριμένα πλοία συνήθως λειτουργούν κοντά στις ακτές και παραμένουν μεγάλα διαστήματα στα λιμάνια τουριστικών προορισμών, με αποτέλσμα να επιβαρύνουν δυσανάλογα την ατμόσφαιρα.

Τίποτα δεν λέγεται για τα πλοία της TUI Οι κρουαζιέρες δεν έχουν ακόμα σύνδεση με την ξηρά, αλλά στο λιμάνι για μέρες και νύχτες για να λειτουργούν οι μηχανές τους με τοξικά βαρέα πετρέλαια στα ψυγεία, τα κλιματιστικά, Φωτιστικά, τηλεοράσεις, εστίες, διανομείς για χειρισμό. Σε ορισμένα μέρη της πόλης Βενετίας κάποιος πρέπει να φοβάται ότι η εξάτμιση των πλοίων κάνει το λινό γκρι στο λουρί. Αλλά είναι φθηνότερο.

ΠΩΣ ΑΡΧΙΖΕΙ ΜΙΑ ΕΠΤΑΗΜΕΡΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

-Στο τέλος του Ιουνίου στην Τεργέστη φόρτωσε 9,5 τόνους νωπού κρέατος, 5,3 τόνους ψαριών και οστρακοειδών, 14,4 τόνους λαχανικών, 11,6 τόνους φρούτων, 28,000 αυγά,7100 κρουασάν.
Σχεδόν 14.000 λίτρα μπύρας, κρασιού και Prosecco. Κάπου στην επίπεδη κοιλιά του πλοίου αποθηκεύονται επίσης 32 κιλά χαβιαριού και μερικές εκατοντάδες φιάλες σαμπάνια, τροφή για τρεις και μισή χιλιάδες ψυχές, που πηγαίνουν στη θάλασσα για επτά ημέρες: περίπου χίλιες άνδρες και 2534 Σταυροφόροι των αρχών του 21ου αιώνα
----
-- Είναι άραγε λογικό να πετάτε από το Βερολίνο στην Τεργέστη και στη συνέχεια να ταξιδέψετε στη Μεσόγειο για μια εβδομάδα σε ένα πλοίο; Είναι λογικό να οδηγείτε στη θάλασσα για διασκέδαση, καίγοντας μέχρι πέντε τόνους καυσίμων ανά ώρα, κατά προτίμηση βαρύ μαζούτ, καθώς και για το "My Πλοίο 6 "είναι η περίπτωση;
-- Το θέαμα δεν είναι εξωφρενικό;, όταν ένα από αυτά τα πλωτά ξενοδοχεία, τεράστια σαν συγκρότημα διαμερισμάτων, ωθεί στην καταστροφή την παγκόσμια κληρονομιά της Βενετίας ή μπροστά στο υπερφορτωμένο σμαράγδι της παγκόσμιας κληρονομιάς από την Παλιά πόλη του Ντουμπρόβνικ;
Ο στόχος πρέπει να είναι η ευρεία χρήση τεχνολογιών χωρίς εκπομπές. Πρέπει να εξοπλιστεί η σύνδεση ισχύος Shore.
Ωστόσο, σύμφωνα με τη βιομηχανική ένωση της βιομηχανίας κρουαζιερόπλοιων, αυτό οφείλεται όχι μόνο στην τεχνολογία επί του σκάφους αλλά και στην υποδομή επί της γης
Στην Ευρώπη υπάρχουν μόνο δύο λιμάνια με αιολικά συστήματα στο Αμβούργο και το Kristiansand στη Νορβηγία - μόνο 16 από τα 1000 λιμάνια στον κόσμο είναι εξοπλισμένα αναλόγως.
--------
>>Ανάλογα με την ναυτιλιακή εταιρεία και το έτος κατασκευής του αντίστοιχου πλοίου, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα σημεία θα πρέπει να θεωρούνται δίκαια κατά την αξιολόγηση της περιβαλλοντικής συμβατότητας των κρουαζιερόπλοιων.
Χρήση βιώσιμων υλικών στη ναυπηγική βιομηχανία Εγκατάσταση επεξεργασίας βιολογικών αποβλήτων πολλαπλών σταδίων, μερικώς με σύστημα υπεριώδους ακτινοβολίας, συγκρίσιμη με τις καλύτερες εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων στη γη.
δική του παραγωγή νερού επί του σκάφους (για να μην χρησιμοποιηθούν σχεδόν καθόλου τοπικοί υδάτινοι πόροι, ιδίως σε ξηρές περιοχές όπως η Ισπανία)
συνεπής πρόληψη των αποβλήτων, προγράμματα διαχωρισμού και ανακύκλωσης αποβλήτων τρέχουσα τάση 2018: Απαγόρευση του πλαστικού μίας χρήσης στο πλοίο
-----
Τα προγράμματα κατά των απορριμμάτων τροφίμων (με ήδη χαμηλές ποσότητες αποβλήτων)
Υψηλής απόδοσης διαχείριση ενέργειας, ανάκτηση θερμότητας, φωτισμός LED, ηλιακή τεχνολογία, αυτο-βελτιστοποιημένη και ελεγχόμενη από υπολογιστή τεχνολογία κλιματισμού και συγκριτικά χαμηλός όγκος χώρου που θα ρυθμιστεί
Περιβαλλοντολόγοι στο σκάφος, των οποίων η δουλειά είναι να επιβάλλουν όλες τις νομικές απαιτήσεις και τις εταιρικές εσωτερικές οδηγίες.
Λεπτομερείς αναφορές βιωσιμότητας με γνωστοποίηση σχετικών περιβαλλοντικών δεδομένων και δεδομένων βιωσιμότητας.
------------
ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΙΚΌΤΕΡΗ ΚΑΙ ακριβότητα στη συζήτηση

Ανεξάρτητα από το ζήτημα του πώς είναι πραγματικά φιλικές προς το περιβάλλον κρουαζιέρες: απλώς και μόνο επειδή ποτέ δεν θα πάτε προσωπικά σε μια κρουαζιέρα.(οι λόγοι γι 'αυτό είναι ποικίλοι και θα πρέπει να γίνονται σεβαστοί), δεν πρέπει πάντα να αντιμετωπίζετε όλους τους σταυροφόρους ως λεοπάρνες, να τους αποκαλείτε άγνοια, να τις χαρακτηρίζετε ως κατώτερες ή ανόητες
Αφήστε κάθε άνθρωπος να είναι αυτός που θέλει, με τη δική του γνώμη, τις δικές του συμπεριφορές και προτιμήσεις, τον δικό του τρόπο ζωής. Δεν βλάπτει να σέβεται τους άλλους ανθρώπους και τη στάση τους.
Όσοι είναι κυρίαρχοι και ελεύθεροι δημοκράτες σκέφτονται ευτυχείς για το γεγονός ότι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί και προωθούν αυτή την πολυτέλεια, αντί να οριοθετούν την ηλίθια ενοποίηση να αγωνίζονται και να κακοποιούν και να προσβάλλουν άλλους στοχαστές.

Ο στόχος είναι να καταστεί η κρουαζιέρα πιο φιλική προς το περιβάλλον. Ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι μέσω πραγματικής συζήτησης και διαφοροποιημένης εξέτασης των γεγονότων - ακόμη και αν δεν είναι τόσο σκανδαλώδεις όταν εξετάζουμε προσεκτικά, όπως μας κάνουν να πιστεύουμε οι κοινές προκαταλήψεις.
**********************************
ΠΗΓΗ: DER SPIEGEL, 10.08.2019, www.kn-megalexandros.gr, Άρθρο 417,414,412. www.dw.com.de/ Kreuzfahrten -segen-plage-oder beides/g..., www.reisereporter.de/artikel5298-kreuzfahrt-umweltbila..., www.sueddeutche.de/reise/kreuzfahrt-ovetourismus-sta..., www.lifo.gr/articles/cities_articles/100898 , www.facebook.com/profile.php?id=100012808098555. , www.kathimerini.gr/1031488/article/oikonomia/ellhnikh...

Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο