Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ ΣΕ ΚΟΙΝΑ ΤΟΠΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

Κύργια Δράμας: ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ ΣΕ ΚΟΙΝΑ ΤΟΠΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΤΟΠΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ - 1941 – 2019
Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη, Κολωνία

Μια θλιβερή Αναφορά για εμπόδιο κάθε λησμονιάς


ΚΥΡΓΙΑ - Καρά Ορμάν, δολοφωνημένοι, άμμαχοι πολίτες, ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ, Μαρτυρικό χωριό, Κοινοτικός Κήπος- Πλατεία Κυργίων, Πευκοδάσος, Μοναστηράκι, Δενδροφύτευση, όμορφων πλατύφυλλων ειθαλή και φυλλοβόλων δένδρων. Μια συζήτηση που άρχισε και πρέπει να συνεχιστεί με ρεαλιστικά αποτελέσματα και με τους πολίτες.

" Η σιωπή είναι χειρότερη. Ολες οι αλήθειες που αποσιωπούνται γίνονται δηλητηριώδεις" Nitzsche. --

" Όταν η αδικία γίνεται Νόμος, τότε η αντίσταση γίνεται καθήκον" ΓΙΑΤΙ, " Δεν είμαστε υπεύθυνοι μόνο γι αυτό που κάνουμε αλλά και γι αυτό που δεν κάνουμε" Μολιέρος

Βέβαια πρέπει να τιμούνται όλοι και ισότιμα οι αδικοχαμένοι και δολοφωνημένοι άμαχοι πολίτες από την βουλγαρική κατοχή, ώστε να μην επαναληφθούν ποτέ πιά παρόμοια γεγονότα, και ετούτο το μικρό εκκλησάκι στο Καρά Ορμάν, αντί δημιουργίας λίγο μεγαλύτερης, τιμητικής εκκλησίας, για να τοποθετηθεί στη θέση του εγκλήματος έδωσαν 800.000 δραχμές συνάδελφοι και ξένοι συνεργάτες του αξιότιμου κ. Παρασκευά Π.

Πέρασαν από τον τόπο μας, δεκαετίες τώρα άρχοντες, τοπικοί Συμβουλοι και Αντιδήμαρχοι, αλλά σκεπτόμενοι, λένε οι κάτοικοι, ενδιαφέρονται μόνο εγωιστικά για την προσωπική τους αυτοπροβολή και αυτοεξυπηρέτηση και άφησαν πίσω τους, απραγματοποίητα τα ίδια, και άιδια άλυτα προβλήματα, ωσάν να λέμε άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα αλλιώς.

Πέρασαν δεκαετίες και ήρθε ένας Δήμαρχος, ξένος από τον τόπο μας, ο προηγούμενος και να είναι καλά και μετά από δεκαετίες απραξίας και αλληλοφαγομάρας κλικών και προσωπικών, κομματικών, πολιτικών και ράτσας, ωσάν να μην ανήκουμε όλοι στην ίδια Πατρίδα, κατόρθωσε, τα ακατόρθωτα για ολόκλήρες περασμένες δεκαετίες, ώστε να αναγνωρίσει και το χωριό μας καθυστερημένα έστω μετα από επτά δεκαετίες, ως ΜΑΡΤΥΡΙΚΟ ΧΩΡΙΟ --

ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΟΥ όμως να συμπληρώσω, ότι από την ξένη κατοχή, δολοφωνήθηκαν περισσότεροι, απ΄ ότι με τα ονόματα στον τόπο του εγκλήματος Καρά Ορμάν και οι οποίοι δεν τιμήθηκαν και δεν τιμούνται και επίσης με μια μαρμάρινη, συλλογική πλάκα στον Κοινοτικό Κήπο, όπως συλλογικά τιμούνται σε άλλα μέρη της Ελλάδας.
Ναί ο Κοινοτικός Κήπος ανήκε και ανήκει αποκλειστικά< και ολότελα στο Κοινοτικό Διαμέρισμα Κυργίων -ήτανε ιστορικά, λένε οι κάτοικοι, λανθασμένη και καταστροφική η επιλογή χτισμάτων εκεί- όπως αναφέρουν συμπατριώτες μας με επανωτές λανθασμένες αποφάσεις επιχειρηματική περιοχή, Γκιόλα, στρατόπεδο, εκκλησία, πολιτιστικό κέντρο- πνευματικό κέντρο.
Και τώρα όλοι οι εκλεγμένοι, εκτός των άλλων πρέπει να είναι είναι υπεύθυνοι για τη διόρθωση των κακών κειμένων και ασφαλώς στον κήπο για τη ανάρτηση όλων των ονομάτων – θυμάτων γραπτώς σε ειδικό μάρμαρο των δολοφωνηθέντων Κυργιωτών, γιατί το όνομα ΜΑΡΤΥΡΙΚΟ ΧΩΡΙΟ το έλαβε το χωριό για όλους του δολοφωνηθέντες μέσα στο χωριό και στο βουνό και θα ήτανε μάλιστα ηθική αναγνώριση ισότιμης και ισόνομης αναγνώρισης και τακτοποίησης και λύσης του σοβαρού προβλήματος της άνισης μεταχείρισης και για τους άλλους, μάλιστα περισσότερους υπόλοιπους. Και επίσης απαιτείται δενδροφύτευση νέων, όμορφων, πλατύφυλλων ειθαλών και πλατύφυλλων φυλλοβόλων δένδρων, στον Κήπο και στην Πλατεία Κυργίων και τριγύρω των πεζοδρομίων και της στάσης του Λεωφορείου για μια καλύτερη αισθητικότερη όψη του τόπου μας, και επίσης καλύτερη παρουσίαση του Πολιτιστικού- Πνευματικού Κέντρου που ανήκε, ανήκει και θα ανήκει αποκλειστικά και μόνο στην Κοινότητα Κυργίων, όπου απανταχού πολίτες χρηματοδότησαν για άλλο σκοπό και για άλλο όνομα, το Κέντρο και βάση της μετέπειτα ιστορικής συμφωνίας - Βρακά, ΝΑΙ μάλιστα ο παππάς έχει τα κλειδιά σε κάθε όμως γενική, τοπική, πολιτιστική εκδήλωση των Κυργίων θα δίδονται τα κλειδιά στους οργανωτές. ΌΜΩΣ ;;;
Περαιτέρω, επειδή μετά από τριάντα χρόνια, όμως δεν υπάρχει πιθανότητα για του απόμαχους της ζωής η αποτελείωση του Γηροκομείου, καλό θα είναι να μεταφερθεί η δικαιοδοσία επίσημα στην Τ. Α. με αγορά του οικοπέδου ή και με άλλη λύση, ισότιμης πολιτικής για να διεκπεραιωθεί και να αποτελέσει κέντρο εκθέσεων και πολλαπλών δράσεων: Αρχαίου πολιτισμού, Εθνικής, Μικρασιατικής και Τοπικής Μνήμης, διαφορετικών πολιτιστικών, περιβαλλοντικών, φυσιολατρικών εκδηλώσεων και τόπος διαλεκτικής συζήτησης για τον τόπο μας.
Προς τούτο είναι απαραίτητη η εισαγωγή του μοντέλου λήψης αποφάσεων της Αρχαίας Αθήνας, για όλα τα κοινωνικά στρώματα, διότι η μονόπλευρη, σύγχρονη ελληνική κοινωνία των εκλεγμένων πολύ νωρίς παίρνουν τα μυαλιά τους αέρα και δεν γίνεται ουδέν παραγωγικότερο από πριν.

Και τι γίνεται με τα ετοιμόρροπα, αντιαισθητικά σπίτια εγκατάλειψης, που τυχών ζημίες, θα είναι πρόβλημα γιατί στον τόπο μας, όπως γνωρίζουμε, από προσωπική εμπειρία, λαμβάνει χώρα κατάργηση της συνευθυνότητας και της Αρχής της υπαιτιότητας, που απαιτούν τώρα οι παραβάσεις, Πλατεία, πεζοδρόμια,οικήματα και τα δένδρα του Κήπου, εδώ και χρόνια διόρθωση ή αντικατάσταση και νέα δενδροφύτευση πλατύφυλλων ειθαλή και πλατύφυλλων φυλλοβόλων δένδρων, όπου η Τοπική Κοινότητα και οι εκλεγμένοι, μαζί με τους πολίτες είναι υποχρεωμένοι να συλλέγουν προτάσεις, με το σύστημα της Αρχαίας Αθήνας και να μας δώσουν νέα ερεθίσματα, νέους προσανατολισμούς και οραματισμούς για να υλοποιήσουμε με την σύμπραξη όλων μας, εφόσον εννοούν και αυτοί ότι ανήκουμε μαζί στον ίδιο τόπο και στην ίδια Πατρίδα... -
Απαιτείται λοιπόν, ένας επίσημα κοινοτικός, πολιτιστικός λογαριασμός, καταχωρημένος με επίσημη σφραγίδα του κράτους, για να συμβάλλουμε όλοι μας σε επιμέρους χρήσιμες δραστηριότητες-
Στην ως άνω προβληματική θα επανέλθω και πάλι, εφόσον ακούσω και διαβάσω και τις δικές σας γόνιμες προτάσεις και εναλλακτικές προοπτικές και λύσεις, αφού συμπεριλάβαιτε όλους τους πολίτες στους συλλογισμούς σας

Γράψτε στο Facebook και κάτι τι που αξίζει να διαβαστεί, και να τεθεί σε διαλεκτική συζήτηση ή και κάτι νέο, κάτι που αξίζει να διαβαστεί από όλους.
" Μίλα αν αυτό που θα έχεις να πεις είναι καλύτερο από τη σιωπή ή μη μηλάς καθόλου" Μένανδρος ----
" Η ειλικρίνεια είναι ένα ακριβό δώρο, μην τα περιμένεις "όλα" από φθηνούς ανθρώπους" Μέντις -

ΈΝΑ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΑΪΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΣΕ ΕΜΑΣ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
Γερμανόγλωσση περιοχή του Βελγίου με πληθυσμό 77.000 πολίτες
Στην πρωτεύουσα EUPEN της Γερμανόγλωσσης περιοχής του Βελγίου πειραματίζονται οι πολίτες με το Μοντέλο “συμμετέχω-Δημοκρατία “(Λαϊκή Δημοκρατία).

Το αναφερόμενο μοντέλλο το περιέγραψα προ ετών και πρέπει να συμπεριληφθούν , εξελιχθούν και να προετοιμαστούν για τον τόπο μας και σε όλες τις τοπικές Αυτοδιοικήσεις νέοι άνθρωποι και νέες ιδέες και νέοι προβληματισμοί.

Για το νέο Λαϊκό Συμβούλιο των πολιτών δεν "απαιτούνται γέροντες εκλεγμένοι ή πολύχρονη συνδεδεμένοι με κομματική πολιτική, θα πρέπει οι πολίτες να κληρωθούν οι αντιπρόσωποι του λαού. Προς τούτο περιγράφουν σε χώρα της ΕΕ όλους τους πολιτικούς, ρήτορες, φιλοσόφους της Αρχαίας Αθήνας με τα υπέρ και τα κατά.

" Athen ist der einzige Ort", so hat es der stolze Staatsmann Perikles auf den Punkt gebracht, "an dem ein unpolitischer Mensch nicht ein Stiller, sondern als ein schlechter Bürger gilt".

Η αρχαία ελληνική Δημοκρατία της Πόλης εκπέμπει θαυμασμό με τον υψηλό βαθμό συμμετοχής των πολιτών, αλλά επίσης προκαλεί και κριτική, παντού εκτός από εμάς. Η πολιτική θεωρία της αρχαίας σκέψης, όπως του Πλάτωνα και Αριστοτέλη ισχύει ως πρωτοποριακός οδηγός για την εξέλιξη της μοντέρνας Δημοκρατίας.
Ο Λόγος και η Πειθώ ισχύουν στην αρχαιότητα ως σπουδαίες ικανότητες ενός πολιτικού. Φημισμενοι ήτανε ο Δημοσθένης κλπ. Και ενώ συνεχίζεται σε δημοσιεύσεις η ανασκόπηση της Αρχαιότητας από το 508 προ Χριστού ως το 322 προ Χριστού σε όλους τους τομείς προς μελέτη και περαιτέρω προβληματισμό και σκέψεις.
Και τώρα αρχίζουν έναν πειραματισμό για να σώσουν τη Δημοκρατία. Η Γερμανόγλωσση Κοινωνία στο Βέλγιο τολμάει μία παγκόσμια πρεμιέρα: Εντελώς απλοί πολίτες κάνουν εκεί τους Νόμους, μαζί με το Κοινοβούλιο και πολλοί υπόσχονται από αυτό τη σωτηρία της Δημοκρατίας.

24 άνδρες και γυναίκες από το Ανατολικό Βέλγιο γελούν από ντροπαλότητα και δεν ξέρουν σωστά που να ακουμπήσουν με τα χέρια. Είναι ανδρες και γυναίκες από όλα τα επαγγέλματα και αναφέρονται 10 επαγγέλματα. Με την ενεργή πολιτική και δημοσιότητα δεν είχαν οι περισσότεροι καμιά επικοινωνία, όλοι αυτοί έχουν προκαθοριστοί με τυχαία κληρωση να συνεργαστούν και δεν έχουν επιλεγεί με ψήφο.

Σε αυτό το μοντέλο της Αρχαίας Αθήνας δρουν 160 πολίτες και θα υπάρξει ένα δεύτερο σώμα, για εντελώς απλούς πολίτες, που θέλουν να δραστηριοποιηθούν. Και σε άλλα μέρη της Ευρώπης και των Ηπείρων έχει δοκιμαστεί ένα παρόμοιο μοντέλο. Αλλά μέχρι τώρα πουθενά και ποτέ δεν έχει υδρυθεί θεσμικά από παρόμοιο μοντέλο κάτι τι σταθερό, όπως "ο διάλογος των πολιτών" στο Ανατολικό Βέλγιο. Μιά πολιτική παγκόσμια πρεμιέρα τοιουτοτρόπως και ένα πείραμα, που μερικοί οραματίζονται, αν επιτύχει το λιγότερο θα ισχύσει τη σωτηρία της φιλελεύθερης Δημοκρατίας.
Το Ανατολικό Βέλγιο είναι κατάλληλο για τη δοκιμασία. Η συνοριακή περιοχή είναι μικρή σε σχέση με τη Wallonie και Flandern, περιλαμβάνει μόνο 77.000 γερμανόγλωσσους Βέλγους.
Αλλά κατέχει εκτεταμένη Αυτονομία, και μπορεί να αποφασίζει για την μόρφωση και Πολιτισμό και με τα κοινωνικά και πολλές άλλες δικαιοδοσίες.

Παρόμοια με την ΟΔΓ αλλά μικρότερη. Με αυτό το μοντέλο, τώρα ομιλεί ο λαός. Το Συμβούλιο των πολιτών επιλέγει θέματα, οι πολίτες, αλλά επίσης και οι βουλευτές ή η κυβέρνηση που έχει προτείνει. 25 ως 50 μέλη της Συγκέντρωσης των πολιτών συζητούν σε αυτά τα θέματα, και ενδεχομένως συνομιλουν εμπειρογνώμονες ή αντιπρόσωποι ενδιαφερόντων, τότε αποφασίζουν για τα προτεινόμενα. Η πολιτική είναι υποχρεωμένη να αντιδράσει και στο τέλος πρέπει να είναι συνεπής στα συμφωνηθέντα, αν και πως κάτι το θα υλοποιηθεί. άν όχι, πρέπει αυτό να αιτιολογηθεί.

Η άνω θεματική αρθρογραφία θε συνεχιστεί προσεχώς. www.kn-megalexandros.gr -info@kn-megalexandros.gr
ΠΗΓΗ: Süddeutsche Zeitung, 1./20.10.2019
Süddeutsche Zeitung, 21.09.2019
www.planet.wissen.de/geschichte/antike/das_klassische...
www.bpb.de/175892/Grundzüge

Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο