Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ- ΤΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ -τί είναι Συνωστισμός; Νο.

ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ - τί είναι Συνωστισμός;;Νο.
Αναδημοσίευση 19.06.2020

Tο Νέο βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ και οι αντικροούμενες θέσεις του-που παρουσιάστηκε προ ετών !

Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη, ΚONSTANTIN S. NALBANTIS
info@kn-megalexandros.gr

Aναδημοσίευση με μικρές συμπληρώσεις>Α,Β,Γ> 19.06.2020

Α. Πέρασαν πολλά χρόνια, από τότε που εξετάστηκε το βιβλίο της ιστορίας στη Δράμα, όπου παρευρέθηκα και εγώ. Βέβαια υπάρχουν πολλά σημεία αναφοράς και κριτικής, αλλά υπάρχουν συγχρόνως και πολλές ελλείψεις στα σχολεία σε έμπειρους και εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς της ιστορίας που θα δοκιμάσουν μέσα σε ένα χρόνο ένα βιβλίο ιστορικό και θα λάβουν θέση, αν εισαχθεί ή όχι.

Ένεκα τούτου και ως παράδειγμα τα 16 κρατίδια της Γερμανίας μπορεί και είναι δυνατό να υπάρχουν διαφορετικά βιβλία της ιστορίας, βασιζόμενα ασφαλώς στο Σύνταγμα και τις κατευθυντήριες γραμμές των αναλυτικών προγραμμάτων.

Β. Από τότε που ήμουνα και εγώ στην παρουσίαση ανάγνωση, και κριτική του βιβλίου στη Δράμα, έχουν περάσει αρκετά χρόνια, αλλά ακούω συνεχώς,και συνεχώς από όλες τις κοινωνικές τάξεις, μόνο το σλόγκαν ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΣ της Σμύρνης, ενώ τώρα με την απελευθέρωση του Κορωνοϊού από επίσημα χείλη αναφέρεται ο ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΣ στις καφετέριες και στα εστιατόρια των νησιών.
Επιτρέψτε μου να αναφέρω μερικές περιπτώσεις του Συνωστισμού.

Για πρώτη φορά ακούστηκε ο όρος Συνωστισμός στο πόλεμο της ΙΜΕΡΑΣ της Μεγάλης Ελλάδας το 480 π.Χ., όταν οι τύραννοι της ΙΜΕΡΑΣ, που είχαν διαφορές με τον Ακράγαντα κάλεσαν για βοήθεια τους Καρχηδονίους. Η δεύτερη περίπτωση που αναφέρθηκε ο ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΣ ήτανε το 409 π.Χ., όταν η Αιγέστα και ο Σελινούντας της Μεγάλης Ελλάδας ,είχαν ξανά προβλήματα μεταξύ τους, όπως 415 π.Χ., και η Αίγεστα - Σεγέστα κάλεσε για βοήθεια τους Καρχηδονίους το 409 π.Χ..

Γ. Η τρίτη περίπτωση αναφοράς του ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΎ ήτανε στη Σμύρνη και αναφέρεται στο Εγκυκλοπαιδικό περιοδικό του ΗΛΙΟΥ 1954. Αν κάποιος θέλει να μελετήσει και να συμπληρώσει και ορισμένες ιστορικές περιγραφές, μπορεί να διαβάσει αρκετά άρθρα μου: > www.asxetos.gr/Author/konstantinos-nalbantis , 87 άρθρα ή στην ιστοσελίδα μου: kn-megalexandros.gr

« Αυτά τα δένδρα δε βολεύονται με λιγότερο ουρανό...» www.antibaro.gr

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Είναι γνωστό ότι στην πατρίδα μας τα αναλυτικά προγράμματα υστερούν παρόμοιων ευρωπαϊκών, σύγκρινε την έρευνα PISA στις ευρωπαϊκές χώρες.

Λείπει η παιδαγωγική κατάρτιση, μόρφωση και συνεχή επιμόρφωση του εκπαιδευτικού.
Είναι ανάγκη επίσης δημοσιογραφικής παιδείας και κοινωνικοποίηση του ατόμου. Αισθητή είναι απουσία με πανεπιστημιακές σπουδές και περαιτέρω εξειδικευμένων δημοσιογράφων για αναφορά στην καθημερινή ζωή με αναφορά θεμάτων με κριτκές αναλύσεις, δηλαδή παρουσιάσεις, κριτική, γιατί είναι έτσι, και εναλλακτικές προτάσεις και λύσεις και σε θέματα βασιζόμενα στα αναλυτικά προγράμματα και στα βασικά άρθρα του συντάγματος., ώστε να ωφελήσουν τον εκπαιδευτικό στην καθημερινή του διδακτική απασχόληση.

ΚΡΙΤΙΚΗ Περιγραφή και Ανάλυση

Η επίκαιρη φράση του Θουκυδίδου είναι και πάλι στην σκηνή, όσο ποτέ άλλοτε: «Μόνον γαρ τον τε μηδέν μετέχοντα, ούκ απράγμονα, αλλ΄ αχρείον νομίζομεν»

(Διότι μόνον αυτόν που δεν μετέχει, δεν τον θεωρούμε απράγμονα, αλλά αχρείον).

Βρέθηκα την 11.06.07 στη Δράμα και παρακολούθησα την παρουσίαση του σχολικού βιβλίου ιστορίας της; ΣΤ΄ Δημοτικού από την κυρία Ρεπούση.
Από τις πολυσέλιδες αναφορές και φάσεις και αντιφάσεις του βιβλίου που παρουσιάστηκαν στην ιστοσελίδα Αντίβαρο, ήμουνα πλήρης ενημερωμένος.

Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι ένας κλασικός ορισμός της παιδείας είναι εκείνος που δόθηκε από τον Durkheim.
Αυτός ο τελευταίος όρισε την παιδεία σαν τη δράση που ασκείται από τους ενήλικες πάνω στα «ανώριμα» ακόμα για την κοινωνική ζωή άτομα.
Αντικείμενο της δράσης αυτής είναι η διέγερση στο παιδί ορισμένων φυσικών, διανοητικών και ηθικών χαρακτηριστικών και ικανοτήτων που απαιτούν απ΄ αυτό τόσο η πολιτικά οργανωμένη κοινωνία στο σύνολό της, όσο και το συγκεκριμένο περιβάλλον για το οποίο το παιδί προορίζεται.

ΚΑΤ ΄ ΑΡΧΑΣ έγινε μία θεωρητική παρουσίαση του βιβλίου και οι θέσεις της συγγραφικής ομάδας.
Οι παρευρεθέντες εκπαιδευτικοί και το ακροατήριο κατά την άποψή μου έδιναν την εντύπωση, ότι δεν είχαν διαβάσει το βιβλίο,και τις βασικές αρχές των αναλυτικών προγραμμάτων και τις ειδικές αναφορές στο σύνταγμα και ασφαλώς τις ουσιώδεις σχετικές αντιμαχόμενες θέσεις, ούτε δηλαδή γνώριζαν τις 81 φάσεις, αντιφάσεις, παραλείψεις, παραβιάσεις και τα τόσα άλλα, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση ενός δημοκρατικού, κοινωνικού, εποικοδομητικού και αλληλέγγυου διαλόγου για το κοινό καλό.

Ετούτη η έλλειψη προετοιμασίας, κατάρτισης και γνώσης του αντικειμένου, έφεραν σε δύσκολη θέση και το ακροατήριο και την εισηγήτρια.
Καταναλώθηκε πολύ χρόνος σε δευτερεύουσες εισηγήσεις και με την κατανόηση της εισηγήτριας για τις αλλαγές ή και μετά την δοκιμή στα σχολεία.

Επίσης έπεφτε συνεχώς και το ερώτημα, αν αυτοί που κριτικάρουν, υπογράφουν είναι ιστορικοί ή είναι σε θέση και μπορούν να κάνουν εξειδικευμένη κριτική...

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ;

Συμπερασματικά, το κείμενο του διδακτικού εγχειριδίου,
Αισθητή είναι η απόκληση του βιβλίου από τις κατευθύνσεις και τους στόχους του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών ιστορίας, δεν συμβάλλει στην ενίσχυση της εθνικής μνήμης και της ελληνικής αυτογνωσίας, επιδεικνύει προχειρότητα κατά την προσέγγιση μείζονος σημασίας ζητημάτων του ιστορικού παρελθόντος και αδυναμία διακρίσεως του εκάστοτε ουσιώδους από το επουσιώδες.

Παρουσιάζει ικανό αριθμό ανακριβειών, λαθών και παραλείψεων ουσιώδους συχνά σημασίας και στην τελευταία τελική κρίση περί του εγχειριδίου οφείλει να αποδοθεί η επιβεβλημένη βαρύτης στην επιταγή του Συντάγματος για την ανάπτυξη μέσω της παιδείας της «εθνικής συνειδήσεως των Ελλήνων».

Το παιδαγωγικό Ινστιτούτο, όπως και η Ακαδημία στην απόφασή τους: αναφέρουν ότι είναι ανεπαρκείς διορθώσεις..οδηγούν σε ένα δρόμο: Απόσυρση τώρα και συγγραφή νέου βιβλιου με την επίβλεψη της Ακαδημίας Αθηνών. Τι ειδικές παρατηρήσεις κατ΄ενότητες επεξεργάστηκαν ο Μιχαήλ Σακελλαρίου και Κωνσταντίνος Σβολόπουλος, με συνολικά , περίπου 81 παρατηρήσεις.

Αν βέβαια ευσταθεί, ότι πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών είναι ένας ιερωμένος, τότε με το ευρωπαϊκό πνεύμα μια τέτοια απόφαση είναι αναχρονιστική και οπισθοδρομική και δεν προωθεί την αυτονομία και αυτοδιάθεση των μαθητευομένων και δεν πρέπει να δεχθεί ένας ιερωμένος μια τέτοια εξειδικευμένη υπηρεσία και δεν μπορεί και δεν έχει δικαίωμα ανάμειξης στα αναλυτικά προγράμματα της πολιτικής.

Για την απόσυρση του βιβλίου υπογράφουν χιλιάδες πολίτες από όλο το πολιτικό φάσμα της κοινωνίας και επίσης με ομόφωνο ψήφισμα του παγκόσμιου Ποντιακού Συνεδρίου από εκπροσώπους 541 οργανώσεων από όλον τον κόσμο.
Η αναφορά στην Μικρασιατική καταστροφή, στον ποντιακό ελληνισμό, την Ανατολική Θράκη και την Κύπρο είναι αντιφατικές και απαράδεκτες και αντίθετες με τις αποφάσεις των Ηνωμένων Εθνών και το ελληνικό Σύνταγμα και πρέπει να αποσυρθούν.
Οι συγγραφείς του βιβλίου αναφέρουν θέσεις και επιχειρήματα της γείτονος χώρας, χωρίς να τα επεξεργαστούν με κριτικό μάτι και ερωτηθούν επιστημονικά το γιατί, και πως προήλθαν αυτές οι θέσεις, όπως πράττουν τα ξένα βιβλία, και χαρακτηριστικά σας αναφέρω τα ιστορικά βιβλία που απαιτείται μελέτη από όλους μας:

Δύο βιβλία του Wolfgang Gust: Der Völkermord an den Armeniern 1915/1916, Dokumente aus dem Politischen Archiv des deutschen Auswärtigen Amts, Springe 2005, και 1993. www.zuklampen.de, και για το Κυπριακό, επίσης με τις κριτικές αναλύσεις του, αντικρούει τα επιχειρήματα των Τούρκων από τον πανεπιστημιακό ιστορικό Heinz A. Richter: DIE ZYPERN-FRAGE ein historischer Abriß και όπου γι΄αυτό το θέμα ομιλεί στην Κυπριακή Πρεσβεία του Βερολίνου, την Τετάρτη, 27. Ιουνίου 2007, ώρα 19.00.

ΠΩΣ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΗΝ ΟΔΓ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ;

Κάθε κρατίδιο από τα 16 της Ομοσπονδιακής Γερμανίας έχει δικούς του Νόμους και δικό του Κοινοβούλιο που ψηφίζει τους σχολικούς Νόμους. Όπως ξέρουμε, θέματα μόρφωσης, εκπαίδευσης και πολιτισμού, είναι στην ΟΔΓ υποθέσεις των ομόσπονδων χωρών (κρατιδίων).
Οι χώρες ασκούν την ονομαζόμενη, πολιτιστική εξουσία, Kulturhoheit ( Σχολείο, μοντέρνες τέχνες, επιστήμη).

Στην ΟΔΓ υπάρχουν πολλοί εκδοτικοί οίκοι, όπου εκδίδουν τα σχολικά βιβλία, από ειδικούς κάθε κλάδου, που προσανατολίζονται στα κατευθυντήρια αναλυτικά προγράμματα και στο Σύνταγμα.
Ένα βιβλίο πολιτικής μπορεί να γραφεί για ένα δύο ή τρία κρατίδια, αν συμπίπτουν τα αναλυτικά προγράμματα. Προϋπόθεση για να εισαχθεί ένα βιβλίο από τα πολλά που υπάρχουν, σε ένα σχολείο του κρατιδίου, προ της έκδοσης, είναι να εγκρίνει μια επιτροπή του υπουργείου Παιδείας του κρατιδίου το βιβλίο.

Το ίδιο όμως προ της έκδοσης, το βιβλίο μοιράζεται σε δασκάλους και εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς για επιμέρους σπουδή και κριτική, ώστε να συμπεριληφθεί η κριτική και οι εποικοδομητικές προτάσεις στην τελική έκδοση.

Για τα 16 κρατίδια μπορεί να υπάρχουν περισσότερα βιβλία πολιτικής και περισσότερες εναλλακτικές λύσεις, που προσανατολίζονται στα αναλυτικά προγράμματα και το Σύνταγμα.
Όμως για να εισαχθεί στο σχολείο μια ειδική ομάδα εκπαιδευτικών μελετά όλα τα βιβλία πολιτικής και στο σχολικό Συμβούλιο με τους γονείς και κηδεμόνες προτείνει το κατάλληλο βιβλίο, που επιλέγεται για το σχολείο και αναφέρει και τις εναλλακτικές λύσεις..
Ένα σπουδαίο ρόλο για την επιλογή, παίζουν οι ανταγωνιζόμενες σχέσεις των εκδοτικών οίκων, η τιμή του βιβλίου και η οικονομική κατάσταση κάθε σχολείου.

Το βιβλίο δοκιμάζεται στο σχολείο, γίνονται οι εμπειρίες, οι σχετικές προτάσεις αλλαγών για τον επόμενο χρόνο ή και θα αντικατασταθεί με άλλο βιβλίο.
Οι εκπαιδευτικοί στον προβληματισμό και την παράδοση ιστορικών γεγονότων συνήθως χρησιμοποιούν και άλλα βιβλία και ΜΜΕ.
Σε πολλά σχολεία δεν υπάρχουν βιβλία, τα μαθήματα της πολιτικής τα επεξεργάζονται οι εκπαιδευτικοί σε διάφορες εποχές, αρχαία εποχή, μεσαίωνας, επίκαιρα θέματα , εθνικοσοσιαλισμός, οικογένεια και κοινωνία, συνδικάτα, ή με σχέδια, πολιτικά συστήματα, κομματικά προγράμματα κλπ.

Σε άλλα σχολεία το μάθημα της πολιτικής διδάσκεται διακλαδικά: πολιτική, θρησκεία, γερμανικά.
Το βασικότερο είναι ότι εξειδικευμένα θέματα προσφέρουν και τα ΜΜΕ, τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά, ομάδα δραστήριων εκπαιδευτικών, πολιτικοποιημένοι άνθρωποι, ελεύθεροι εξειδικευμένοι επαγγελματίες, εκδοτικοί οίκοι.

Όρα πολλαπλά, αναλυτικότερα θέματα για την εκπαίδευση στην ιστοσελίδα μου.
Πηγή: www.antibaro.gr, www.kn-megalexandros.gr,
Wolfgang GUST: Der Völkermord an Armeniern 1915/1916, Sprinke 2005.
Wolfgang Gust: Der Völkermord an den Armeniern.. Die Tragödie des ältesten Christenvolkes der Welt, München, Wien 1993.
Heinz Richter: Griechenland im 20. Jahrhundert ( 1900-1940), Köln 1990.
Heinz Richter: Die Zypern-Frage ein historischer Abriß.
Pavlos Tzermias: Neugriechische Geschichte, Tübingen und Basel 1993.
Taner Akcam: Armenien und der Völkermord. Die Istanbuler Prozesse und die türkische Nationalbewegung, Hamburg 1996.
Κ. Ναλμπάντη: Πορεία και εξέλιξη των αναλυτικών προγραμμάτων, στο περιοδικό: ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, Αθήνα, Νο. 24, χειμώνας 1983.
Κ.Ναλμπάντη: Η απελευθέρωση του Σχολείου προϋπόθεση μιας σύγχρονης εκπαιδευτικής πολιτικής, στο περιοδικό: ΓΡΑΜΜΑ, Φρανκφούρτη, Ιούλιος 1995
Κ.Ναλμπάντη: Πολλαπλά άρθρα περιοδικό ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, Αθήνα 1982-1986
Βλέπε, αναζήτηση: δημοσιευμένων άρθρων στον παγκόσμιο ιστό και επίσης:

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση και μετάδοση με κάθε τρόπο με την προϋπόθεση να αναφέρεται Συγγραφέας και Πηγή
Ευπρόσδεκτος σε κάθε Αντίλογο
Κ.Σ. Ναλμπάντης, Konstantin S. Nalbantis, info@kn-megalexandros.gr,

Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο