Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

ΝΟΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ: "ΣΤΟ ΛΕΥΚΟ ΧΡΥΣΟ" ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΙΣΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΑΧΟΜΕΣ ΘΕΣΕΙΣ - Νο.448

Νομός Δράμας: Στο Λευκό Χρυσό και στα νερά η συνάντηση και συζήτηση φίλων και οι άνισες, και αντιμαχόμενες θέσεις των πολιτών

Προλεγόμενα:

" Η ηθική που στηρίζεται στο φόβο της τιμωρίας και στην ελπίδα της ανταμοιβής είναι ανήθικη ηθική" Nietzsche
------------------------------------------------------
Η ΑΚΟΛΟΥΘΗ δημοσίευση δεν άπτεται καμιάς ιδεολογίας, που αντιβαίνει καθ΄ οιουδήποτε τρόπο τις αρχές του ανθρωπισμού της κοινωνίας και είναι γραμμένη ειδικά για τους πολιτικοποιημένους σκεπτόμενους και ανήσυχους ανθρώπους για την αφύπνιση δημιουργικότερων εξελίξεων και προοπτικών για τον τόπο μας!
------------------------------------------------------
Νομό Δράμας - Βρεθήκαμε για καφέ, μακριά από τις συνήθως ανδροκρατούμενες κοινωνίες, Εγώ, ο Κ. Μ. και ο Κώστας Δ. στα νερά ή και χείμαρρο των υδάτων ή και του πρώην ονομαζόμενου ποταμού του 50 μ.Χ. Ζυγάκτη, στο Κεφαλάρι επί του ποταμού, όπου βρίσκονται επιχειρηματίες με καφετέριες και Ρεστωράν, όπως Riever, ποταμός, πλατάνια κλπ. που όμως η απάντηση στο Ερώτημα που έρχεται και ξανά έρχεται, που είναι οι Πηγές;, Οι Πηγές λοπόν, ως γνωστό είναι παραπλεύρως ένα ως τρία χιλιόμετρα βορειότερα , δηλαδή στις ΠΗΓΕΣ του Αγροκτήματος Κυργίων, -( Πηγές Κυργίων), που από την περιβαλλοντική και πολιτιστική μας κληρονομιά και ιδιοκτησία, τριγύρω των ΠΗΓΩΝ η Κοινότητα Κυργίων και ως πραγματικοί ευεργέτες οι Κυργιώτες το 1936 ευεργέτησαν με προθέσεις αγνές το πολυτιμότερο αγαθό του λευκού χρυσού, του πόσιμου νερού τις γύρω κοινότητες και τον κάμπο και το 1969 την πόλη της Καβάλας.
Όμως η διαπίστωση ετών μας διδάσκει, ότι
" Περισσότερο αγαπούν οι ευεργέτες τους ευεργετούμενους παρά οι ευεργετούμενοι τους ευεργέτες" Αριστοτέλης

1. Όπως γράψαμε λεπτομερέστατα παλαιότερα, για ιστορικούς λόγους αναφέρουμε και πάλι, οι ΠΗΓΕΣ του Αγροκτήματος Κυργίων, ΠΗΓΕΣ Κυργίων και του γεωγραφικού προσδιορισμού, και εντός των κτιμάτων των Κυργιωτών, ανήκουν στην Κονότητα Κυργίων πάνω από εννιά δεκαετίες, δηλαδή από το 1928 με προεδρικό διάταγμα και το 1936 ευεργέτησαν οικειοθελώς τις γύρω κοινότητες της περιοχής και η ελληνική ψυχή ανά τους αιώνες έχει μεγαλουργήσει επιδεικνύοντας δείγματα, μεγαλοψυχίας. γενναιοδωρίας, υπερβάσεως του "ΕΓΩ" , αλτροισμού και αυτοθυσίας.

Αυτές οι υψηλές αξίες και τα ιδανικά μας ως Έλληνες δίνουν νόημα στην ύπαρξή μας , συνυφαίνονται στενά με την φυσική, περιβαλλοντική και πολιτιστική μας ταυτότητα και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της τοπικής και εθνικής μας κληρονομιάς.

Ήδη με πρόταση,το 1936- συναίνεση, συγκατάθεση και συνεργασία και της προώθησης της ειρηνικής συνύπαρξης της Κοινότητας Κυργίων, με τις κοινότητες της γύρω περιοχής, ούτως έλαβε χώρα η τροφοδότηση με πόσιμο νερό των γύρω κοινοτήτων της περιοχής και του κάμπου, αλλά και πόλη γειτονικού Νομού.

ΟΥΔΕΠΟΤΕ έλαβε χώρα, η έκφραση της ευγνωμοσύνης απέναντι στους μεγάλους και μικρότερους εθνικούς και τοπικούς ευεργέτες, ας γίνει όμως τώρα μια συνεχής, τιμητική υπόμνηση ως Πηγές ΚΥΡΓΙΩΝ ώστε να επαναφέρουμε την εκτροχιασμένη δημοτική και τοπική Αυτοδιοίκηση της επιμέρους Ανατολικής Μακεδονίας σε τροχιά, αλληλεγγύης και κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης και ειρηνικής συνύπαρξης.

2. Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας, τότε που επικρατούσε στην Ελλάδα ένα απέραντο Νεκροταφείο της σιωπής και του φόβου, η Καβάλα με την Κοινότητα των Κυργίων έκλεισαν ένα "αποικιακό συμβόλαιο 99 ετών, 20.03.1969 "για τροφοδότηση με πόσιμο νερό της Καβάλας, από τις Πηγές Κυργίων, Πηγές του Αγροκτήματος Κυργίων, ιδιοκτησίας της Κοινότητας Κυργίων πάνω από εννιά δεκαετίες με αποτέλεσμα η Καβάλα να καταστρέψει την παραδεισένια, φυσική και περιβαλλοντική ομορφιά, χωρίς τη διόρθωση κακών κειμένων, και να πωλεί το νερό και να κερδοφορεί !!

3. Τώρα συνδημότες και γείτονες και οι ευεργετούμενοι του λευκού χρυσού, καραδοκούν ως άλλος απαιτητικός Ερντογάν;;; και μάλιστα τελευταία όμως οι ευεργετούμενοι του λευκού χρυσού, εισέβαλλαν στις Πηγές του Αγροκτήματος Κυργίων, Πηγές Κυργίων, και του γεωγραφικού προσδιορισμού και Δημοτικού διαμερίσματος της Κοινότητας Κυργίων και κατάστρεψαν, ή εκλάπησαν ή αφαιρέθηκαν οχτών πινακίδες προσδιορισμού των Πηγών και των Κυργίων, από ύποπτους ευεργετούμενους "προβοκάτορες"; και με προκλητικές αλλότριες μετονομασίες αποπροσανατολισμού και αρπαγής των Πηγών Κυργίων και του γεωγραφικού προσδιορισμού των ευεργετών και με τον ισχυρισμό γιατί να έχετε εσείς αυτά που δεν έχουμε εμείς...

Η ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΣΥΝΔΗΜΟΤΕΣ ΚΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΣΚΕΨΗΣ

Ήδη όμως "ουδείς αχαριστότερος του ευεργεθέντος " Οι άνθρωποι είναι πιο πρόθυμοι να ανταποδώσουν το κακό παρά το καλό που τους έκανες, αφού η ευγνωμοσύνη είναι βάρος, ενώ η εκδίκηση είναι ευχαρίστηση" Τακιτος

" Ο ματαιόδοξος είναι πολύ κοντα με τον αχάριστο. Πίνουν ευχαρίστως από το ίδιο ποτήρι" Anne Barratin και η αχαριστία είναι μια συναισθηματική μειονεξία - ψυχική τσιγγουνιά" Β. Χανόπουλος

Βέβαια, ο βαθμός αχαριστίας - η ακόμα εχθρότητας -του ευεργετουμένου προς τον ευεργέτη του έχει άμεση σχέση με την ψυχική δομή του ευεργετημένου αλλά και το μέγεθος της ευεργεσίας.
Είναι δηλαδή διαφορετική η αντίδραση ενός ατόμου με αυτογνωσία και με αυτοεικόνα που είναι κοντά στην πραγματικότητα και διαφορετική εκείνη ενός ατόμου με ανασφάλεια, συμπλέγματα και επομένως στρεβλή εκτίμηση του περιβάλλοντος.

Ο αχάριστος διακρίνει γύρω του μόνο εχθρούς ανθρώπους που δεν μπορούν να εκτιμήσουν τα μεγάλα προσόντα του και τον ζηλεύουν επειδή υπερέχει. Δεν κάνει ποτέ αυτοκριτική, αλλά πάντα ψάχνει στους άλλους να βρει λάθη και ελαττώματα. Και μόλις γίνει κάποιο σφάλμα, κάποια παράληψη, γίνεται άδικος. Και μέσα από αυτήν την τακτική που ακολουθεί πιστεύει ότι μεταμορφώνεται σε κάτι ξεχωριστό, έστω για λίγο διάστημα.

Και ενώ υπάρχουν 18 χρόνια ομαδικές, καταχωρημένες Αιτήσεις από τους ευεργέτες για την ανάρτηση πινακίδων προσδιορισμού των Πηγών και των Κυργίων και για τη δική μας τοπική μας Κοινότητα και των Πηγών, όπως ισχύει σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.

" Η σιωπή είναι χειρότερη. Όλες οι αλήθειες που αποσιωπούνται γίνονται δηλητηριώδεις" Νίτσε.

Γιατί, "η ιστορική αλήθεια αποτελεί την κάλλιστην παιδείαν προς αληθινόν βίον" Πλούταρχος.

Οι πηγές του Αγροκτήματος Κυργίων, και ο γεωγραφικός προσδιορισμός Πηγές Κυργίων είναι ένα ιστορικό γεγονός της πολιτιστικής και περιβαλλοντικής μας κληρονομιάς και η αναφορά του ονόματος και οι ιδιαιτερότητες των τοπικών πληθυσμών, είναι ιστορικό χρέος και ηθική υποχρέωση αποδοχής της αναφοράς, απέναντι στους ευεργέτες των φιλήσυχων και ειρηνικών πολιτών της Κοινότητας Κυργίων, που ευεργέτησαν και υποστήριξαν για την παραχώρηση του σπουδαιότερου αγαθού και προϊόντος του λευκού χρυσού επι της γης, του πόσιμου ύδατος και την προώθηση της ειρηνική συνύπαρξης και κοινής συνοχής, ενότητητας, ομόνοιας, αλληλουποστήριξης, και κοινωνικής και οικονομικής ευημερίας στην επιμέρους υπεύθυνη Δημοτική Αρχή και όχι μόνον, αλλά και γειτονικού Δήμου άλλου Νομού.

Και η αλλότρια μενονομασία αποπροσανατολισμού και η αρπαγή του ονόματος της ιδιαίτερότητάς σου και της τοπικής σου κοινωνίας από γειτονικές ευεργεθέντες κοινότητες και άλλο Δήμο με την επικρατούσα νοοτροπία εξ Ανατολών είναι βλαβερή και επικίνδυνη.
Κυργιώτη, ως υπερήφανος άνθρωπος και ως δωρητής και ευεργέτης του πολυτιμότερου αγαθού του νερού " πολέμα αυτό που επιδιώκει να αλλοτριώσει "την ανθρωπιά σου".

" Διότι μόνον αυτόν που δεν μετέχει, δεν τον θεωρούμε απράγμονα, αλλά αχρείον" Θουκυδίδης

Ζούμε στην εποχή, που οι ανήθικοι μιλάνε για ηθική. Οι αναίσθητοι για αισθήματα και οι ψεύτες για αλήθεια...

" Ο Κ. Καρύδης, αναφέρει, "δεν κατάλαβα ποτέ γιατί η αχαριστία, δεν είναι ποινικό αδίκημα, γιατί δεν τιμωρείται παραδειγματικά και οι αχάριστοι να ξεχωρίζουν ανάμεσα στους άλλους"..." ο αχάριστος είναι ανίκανος να νοιώσει. Να αγαπήσει, να ευτυχίσει, να συγχωρέσει"...
Η αχαριστία είναι αρρώστια και δεν έχει γατρειά.Τον αχάριστο άνθρωπο όταν τον καθήσεις στον ώμο σου, θα προσπαθήσει να ανέβει στο κεφάλι σου, έλεγε ο Σαίξπηρ
"Το να διαβάζεις χωρίς να στοχάζεσαι, είναι σαν να τρως χωρίς να χωνεύεις". Εντμουντ Μπερκ

ο Λα Ροσφουκό περιέγραφε τρεις συμπεριφορές που εκδηλώνονται απέναντι στην αγαθοεργία. Κάποιοι είναι ευγνώμονες, παρατηρεί ο Γάλλος στοχαστής του 17ου αιώνα, κάποιοι άλλοι αχάριστοι και, τέλος, κάποιοι κάνουν συνειδητά κακό στον ευεργέτη τους ακριβώς επειδή τους ευεργέτησε.
Αν οι δύο πρώτες συμπεριφορές είναι συνήθεις, η τρίτη, πιο σπάνια, παρουσιάζει φιλοσοφικό και πολιτικό ενδιαφέρον.

Μπορεί κάποιος να μην αναγνωρίσει την οφειλή και ευγνωμοσύνη απέναντι στον ευεργέτη του, να μην ανταποδώσει ή να μην θεωρήσει καν ότι έχει ευεργετηθεί.
Αλλά γιατί να τον μισήσει σε τέτοιο βαθμό που να προσπαθήσει να τον βλάψει; , όπως στο δικό μας αναφερόμενο παράδειγμα. ΓΙΑΤΙ κάποιοι εκλαμβάνουν την καλοσύνη ως προσβολή; Τι , κινητοποιεί τον φθόνο και το μίσος; Ο Λα Ροσφουκό απαντά: η αλαζονεία και η φιλαυτία.

Η λογική της ευεργεσίας, και πολύ περισσότερο της αγαθοεργίας, προϋποθέτει την υλική, κοινωνική ή και ηθική απόσταση ανάμεσα στον ευεργέτη και στον ευεργετούμενο. Η ευεργεσία, όταν δεν είναι απλή εξυπηρέτηση ή χάρη, έχει τη ρίζα της στη ΓΕΝΝΑΙΟΔΩΡΙΑ, εκπορεύεται αυτό του ανθρώπου του ικανού για μεγάλα και σημαντικά έργα, τα οποία ελάχιστοι είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν, και ως παράδειγμα αναφέρω τους αξιαγάπητους πολίτες της πολυμορφίας των Κυργίων με κοινωνική προσφορά 85 ετών γενναιοδωρίας και ειρηνικής συνύπαρξης και αλληλεγγύης της γύρω περιοχή τους.

Προϋποθέτει, εν ολίγοις, ανωτερότητα και ασυμμετρία, κάτι που αποδέχεται ο ευεργετούμενος όταν εκφράζει την ευγνωμοσύνη του. Επομένως, το συναίσθημα αυτό είναι η έμμεση αναγνώριση της ανωτερότητας του άλλου και της άνισης σχέσης ανάμεσα στον γενναιόδωρο Κυργιώτη και στον αποδέκτη της γενναιοδωρίας.

Αυτήν ακριβώς την ανισότητα απορρίπτουν με βδελυγμία όσοι φθονούν και μισούν τον ευεργέτη τους, αποζητώντας την ταπείνωσή με σκοπό την αποκατάσταση της ισότιμης σχέσης ανάμεσα στους δύο, ακόμα και με τη βίαιη εισβολή στο Δημοτικό διαμέρισμα Κυργίων και την καταστροφή ή αφαίρεση των 8 πινακίδων του προσδιορισμού των Πηγών και των Κυργίων.

Αλλά σύμφωνα με τον Αριστοτέλη " Άμιλλα είναι η τάση να φτάσει καθένας τον άλλον, που τον θαυμάζει ή να τον ξεπεράσει, χωρίς να αισθάνεται φθόνο, αν ο άλλος τον ξεπεράσει" Αριστοτέλης.

Έτσι αρχικά με επιτυχία αναπτύχθηκαν τα κράτη-πόλεις της Μεγάλης Ελλάδας, και επήλθε αργότερα η καταστροφή στον συγκεντρωτισμό, όρα σχετικά άρθρα . Άραγε δεν υπάρχει εναλλακτική οδός που θα διέσωζε την ευγένεια και τη μεγαλοψυχία στη δημοκρατία; Ο Μοντεσκιέ εντοπίζει δύο κυρίαρχα πάθη στη βάση του δημοκρατικού καθεστώτος: το πάθος για ισότητα και τη φιλοπατρία. Αν η ισότητα αποκλείει την ευγνωμοσύνη, η φιλοπατρία την προϋποθέτει.

Σας υπενθυμίζω για περισσότερη μελέτη και διόρθωση των κακών κειμένων της διαμάχης των Ελλήνων το 427 π.Χ., το 424 με τη συμφωνία Ειρήνης της Γέλα, της διαμάχης του 415-413 π.Χ., στις Συρακούσες της διαμάχης και της καταστροφής του 409 π.Χ., της νοοτροπίας της Μαφίας της Νοτίου Ιταλίας κλπ. Όρα: www.asxetos.gr/Author/konstantinos-nalbantis
www.kn-megalexandros.gr και επίσης facebook >>> https://www.facebook.com/people/Konstantinos-Nalbantis/100012808098555
Ακόμα και αν ισχύει Ve-ni, Vi-di, Vi-ci -κάθε φορά ο ερχομός και νίκη των ημετέρων, δκο μας, ημετέρων κλικών και φίλων, που λόγω της αδράνειας προκαλεί την κατακραυγή των αγανακτησμένων και απελπισμένων και ενώ συγχρόνως αποσιωπάτε η κατάργηση της και της Αρχής υπαιτιότητας που κάνει υπερβολικά προβληματική, την προοπτική ανάπτυξης του μέλλοντος, και είναι σαν να περιμένεις κάποια αλλαγή, χωρίς να χρειαστεί να κάνεις τίποτα, είναι δηλαδή σαν να είναι και να στέκεσαι στη "βρωμερό των κάδων" στάση Λεωφορείου και να περιμένεις ένα καράβι.

Ε Π Ι Λ Ο Γ Ο Σ

Το πνεύμα ταξιδεύει -ένα πνεύμα που δεν ταξιδεύει πεθαίνει, και επίσης ο λαός που ξεχνάει την ιστορία του και το παρελθόν του δεν έχει μέλλον.

" Μείνε μακριά από τους αρνητικούς ανθρώπους. Αυτοί έχουν πάντα ένα πρόβλημα για κάθε σου λύση" Αϊστάιν .
Μπορεί να είναι και κάποια άτομα που σε μισούν, όχι γιατί έκανες κάτι κακό, αλλά γιατί έκανες κάτι καλύτερο από αυτούς και γεγονός είναι, ότι όσοι δεν μπορούν να σε φτάσουν προσπαθούν με κάθε τρόπο να σε μειώσουν.
" Να μην ενδιαφέρεσαι για τον αριθμό, αλλά για την ποιότητα των θαυμαστών σου.Το να μην αρέσεις στους μικρόψυχους, αποτελεί τίτλο τιμής" Σενέκας

Ασφαλώς η υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία, τότε ευδοκιμεί, όταν μαζί με τις απαιτητικές αξιώσεις ανήκει επίσης η ελευθερία, η δράση κσι η ευθύνη. Μόνο όποιος δρα κοινωνικά, πολιτιστικά και πολιτικά, συμμετάσχει, συνδιοργανώνει, συναποφασίζει, ανοικοδομεί και έγκαιρα κριτικάρει όχι μόνο για τον ευατό του, αλλά επίσης για άλλους, είναι άξιος και προωθητής μιας καλύτερης, δημοκρατικότερης και αλληλλέγγυας κοινωνίας.
Διότι κάποιος είναι συνένοχος, όταν απέναντι σε λανθασμένες αποφάσεις, ενέργειες και εξελίξεις δεν υψώνει φωνή διαμαρτυρίας, αλλά στέκεται μακριά και απόμερα και αντανακλά τη σιωπή του Νεκροταφείου, λέγοντας ότι όλοι οι άλλοι φταίνε, εκτός από εμάς.

Πολίτης όμως ελεύθερος είναι όποιος τολμά να ερευνά, να αποκαλύπτει και να στηλιτεύει τους υπεύθυνους που ευθύνονται για τη διάκριση, τη διαφθορά και τις ατασθαλίες. .. της συγκάλυψης ή κάλυψης, πελατειακή νοοτροπία και νεποτισμό, και για τέτοια παραγωγική και κοινωνική επένδυση δεν θα γίνει καμιά υπέρβαση.

" Ο χαρακτήρας του κάθε ανθρώπου αποκαλύπτεται όταν κατέχει δύναμη και εξουσία. Αυτές φουντώνουν κάθε πάθος και φανερώνουν κάθε κρυμμένο ελάττωμα" Πλούταρχος.

" 'Ολοι είμαστε στο έργο της ζωής... Αν μείνουμε θεατές, θα πληρώσουμε !!!... Αν πάρουμε μέρος στο θίασο, θα πληρωθούμε" Αισχύλος
" Σκέψου, πόσο δύσκολο είναι ν΄αλλάξεις τον εαυτό σου και θα καταλάβεις πόσο μηδαμινές είναι οι δυνατότητές σου ν΄αλλάξεις τους άλλους" Βολταίρος

Αν και ισχύει από προσωπικές εμπειρίες, ότι ουδείς προφήτης δεκτός εν τη ιδία Πατρίδα αυτού.

" Μην ανησυχείς αν οι άλλοι δεν σε καταλαβαίνουν. Να ανησυχείς όταν εσύ δεν καταλαβαίνεις τους άλλους" Κομφούκιος

Μολαταύτα: "Ενώ η κολακεία είναι επιζήμια". " Κακολογούμε κάποιον όταν του αποδίδουμε κάποια μομφή με σκοπό να τον βλάψουμε. Όταν αυτό το κάνουμε με σκοπό να τον ωφελήσουμε, τότε απλώς τον συμβουλεύουμε" Ισοκράτης
Υπάρχει και η απαθής συμπεριφορά. " Μόνο ένας τρόπος υπάρχει ν΄αποφύγεις την κριτική: να μην κάνεις τίποτα, να μην λες τίποτα, να είσαι ένα τίποιτα" Αριστοτέλης

" Η ηθική που στηρίζεται στο φόβο τιμωρίας και στην ελπίδα της ανταμοιβής είναι ανήθικη ηθική" Νίτσε

ΠΗΓΗ -QUELLEN:
1. http://www.kn-megalexandros.gr/portal/index.php?p=articles&id=446: Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΝΑΝ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΑΟ-ΣΕ ΧΩΡΙΟ ΜΕ 500 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΒΑΥΑΡΙΑΣ για Χαρη της Ελλάδας, της Δημοκρατίας, της μάχης του Μαραθώνα και τη φιλοσοφία. DIE DEMOKRATIE BRAUCHT EINEN GRIECHISCHEN TEMPEL Ένα διεθνικό μνημείο για 2500 χρόνια δημοκρατίας και για την Ευρωπαϊκή Ιδέα
2. Το άρθρο στηρίζεται στο Ελληνικό Σύνταγμα, άρθρα:1,2.4,5. 5Α (1,2) ,10 και άρθρο 14
3. www.asxetos.gr/author/konstantinos-nalbantis

Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο