Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

ΑΝΩΤΑΤΑ ΥΠΕΡΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ;

Κ.Ναλμπάντης: ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΛΩΝΙΑ και τον Κωνσταντίνο Σ. Ναλμπάντη, ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
konstantin.nalbantis@t-online.de,
www.kn-megalexandros.gr

Διάβασα με προσοχή ένα σωρό άρθρα, εισηγήσεις υπέρ και κατά, διαδηλώσεις κατά και υπέρ για το ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ κλπ.και επιθυμώ να λάβω θέση.

Ασφαλώς η ανώτατη προτεραιότητα και ο στόχος μας πρέπει να είναι η κατεπείγουσα και συνεχή μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος σε όλους τους τομείς, δηλαδή από του βασικούς παιδικούς σταθμούς, την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και την κατεπείγουσα και βραδυφλεγή μεταρρύθμιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πανεπιστήμια και ανώτατες σχολές, που είναι τόσο επείγουσα όσο ποτέ άλλοτε, που η βραδυπορία των μεταρρυθμίσεων είναι καταστροφική για τη χώρα μας.


Εμείς, εδώ στη Γερμανία έχουμε να παρατηρήσουμε από εμπειρία το αναχρονιστικό εκπαιδευτικό μας σύστημα των αμιγών εθνικών σχολείων στις ευρωπαϊκές κοινωνίες, με τα ακατάλληλα αναλυτικά προγράμματα, τους ακατάλληλους και απροετοίμαστους εκπαιδευτικούς για αυτήν την κοινωνία και βλέπουμε επίσης και τα τελικά εκπαιδευτικά αποτελέσματα δεκαετιών που καταλήγουν στην αποτυχία, απελπισία, απραξία και αδιέξοδο για εκατοντάδες παιδιά του γνήσιου εργατικού μεταναστευτικού μας δυναμικού που είχαν την επείγουσα ανάγκη από μόρφωση, μόρφωση, τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση., αν σκεφτεί κανείς ακόμα και στην επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση υπήρχε η δυνατότητα επιλογής στην ΟΔΓ από 350 επαγγέλματα.

Προσωπικά θα επιθυμούσα τα παιδιά των μεταναστών να ασχολούνταν περισσότερα με τη μόρφωση, μόρφωση, μόρφωση και την τεχνική και επαγγελματική τους κατάρτιση, παρά την προώθηση και την ασχολία των γονιών τους σε αντιπαραγωγικές επενδύσεις σε τσιμεντοπόλεις της Πατρίδας μας.

Ασφαλώς όσο καιρό δεν έχουμε τη δύναμη, τη δυνατότητα και δεν είμεθα σε θέση να ερεθίσουμε τα πανεπιστημιακά συμφέροντα των δασκάλων, της Πολιτείας και των φοιτητών για προώθηση της αναγκαίας μεταρρύθμισης, ίσως όμως τα ανώτατα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, τα οποία στις χώρες των ευρωπαίων εταίρων μας είναι αναγνωρισμένα από το κράτος και βρίσκονται κάτω από δημόσιο έλεγχο, κρατική επίβλεψη και εποπτεία είναι μια καλή ενδιάμεση λύση προσφοράς ίσης και του αναγκαίου υψηλότερου επιπέδου μόρφωσης.

Ασφαλώς όλα αυτά τα μη κρατικά πανεπιστήμια είναι υπερκομματικά ανώτατα ιδρύματα στις χώρες των Ευρωπαίων εταίρων μας και όχι μπαχτσές του ενός ή του άλλου κόμματος, αλλά με ισχυρό εξειδικευμένο προσωπικό αναγνωρισμένο από το κράτος και που έχουν αποπερατώσει τις σπουδές τους επίσης προηγουμένως σε Δημόσια ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Μην ξεχνάμε ποτέ, ότι όλα αυτά τα ιδιωτικά ανώτατα ιδρύματα στις χώρες των ευρωπαίων εταίρων μας συνδέονται με βαρυσήμαντες επιχειρήσεις, άριστο προσωπικό με πανεπιστημιακά πτυχία από δημόσια ιδρύματα, και ακόμα με πρακτική εξάσκηση και εργασία των φοιτητών σε όλους τους επιχειρησιακούς τομείς, όπου εμείς απέναντι στους ευρωπαίους εταίρους μας υστερούμε και βραδυπορούμε πάρα πολύ.

Κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις υποπτεύομαι μπορεί ένα ανώτατο ιδιωτικό πανεπιστήμιο ή ανώτατη σχολή να προσφέρει καλύτερη εξειδικευμένη και επίκαιρη μόρφωση και συμπληρωματικά φθηνότερη μόρφωση απ΄ ότι ένα δημόσιο.

Αν αναφέρουμε και για ένα παιδί ενός μετανάστη μας που γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Γερμανία, ας πούμε στην Κολωνία, δεν χρειάζεται να περιμένει χρόνια να πάρει θέση σπουδών στο εσωτερικό ή το εξωτερικό, το Μόναχο, Θεσσαλονίκη ή και την Αθήνα, αλλά σπουδάζει στον τόπο του και αυτό θα πει, σε ιδιωτικό Ανώτατο Ίδρυμα αναγνωρισμένο από το κράτος.

Ενώ τα δίδακτρα στο ιδιωτικό Πανεπιστήμιο μηνιαίως κυμαίνονται μεταξύ 250-350 Ευρώ, το ενοίκιο μόνο στο Μόναχο ή την Αθήνα θα βρισκότανε μόνο το ενοίκιο ασφαλώς πάνω από 400 Ευρώ τον μήνα, και τα Ελληνόπουλα που μεγάλωσαν στο εξωτερικό και κατεβαίνουν στην Ελλάδα με ειδικά μόρια, θα αποτελειώσουν στα δημόσια ιδρύματα στην Πατρίδα τις σπουδές τους πολύ αργότερα και ίσως και ποτέ και λόγω τεραστίων ελλείψεων και προσαρμογής...

( Και στην προκειμένη περίπτωση όμως αν επισκεφθεί κάποιος αναγνωρισμένο από το κράτος Ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα υπάρχουν περισσότερες και καλύτερες εναλλακτικότερες λύσεις, σε δύο περαιτέρω εξάμηνα να πάρει και το πτυχίο από το Δημόσιο Πανεπιστήμιο κλπ. ή να κάνει περαιτέρω ειδίκευση).


Για να καταλάβουμε όμως καλύτερα τους συλλογισμούς μας γύρω από την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση καλά θα είναι να ρίξετε μια ματιά στα μακροσκελή άρθρα μου για τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στα πολυδύναμα ιδρύματα στη Γερμανία και στην ιστοσελίδα μου: www.kn-megalexandros.gr , για περαιτέρω γέννηση παραγωγικότερων πρωτοβουλιών.

Για να φθάσουμε όμως σε θετικά αποτελέσματα καλά είναι ο διάλογος και πάντα μια κριτική αναλυτική περιγραφή των γεγονότων με παραδείγματα από τη Δημόσια μόρφωση και από παρόμοια ιδιωτικά ανώτατα ιδρύματα ευρωπαίων εταίρων μας και για λήψη ορθολογιστικών, εξειδικευμένων, παραγωγικών αποφάσεων που ταιριάζουν στον τόπο μας από τα πολλαπλά σημεία των αντιμαχόμενων θέσεων και ελπίζω σε μια μίνιμουμ συναίνεση όλων των δημοκρατικά σκεπτόμενων και ενδιαφερομένων ανθρώπων, ώστε να βοηθήσουμε και τον αποκεντρισμό και την προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης.

Δημοσιεύτηκε: www.godrama.gr, www.energeiapress.gr , www.prosotsani.com, www.tetradio.gr,www.asxetos.gr.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση, αρκεί να αναφέρεται η πηγή και LINK.

Κωνσταντίνος Σ. Ναλμπάντης, Κολωνία, 26.01.2007
konstantin.nalbantis@t-online.de, www.kn-megalexandros.gr

Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο