Μενού

Είσοδος

ΟΔΗΓΙΕΣ

Χρήσιμες οδηγίες για τη σελίδα. Πατήστε ΕΔΩ

Aρθρα

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΩΝ Νο. 482

Τι εννούμε με τη ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ φιλοσοφία
και σε σύγκριση με τα άλλα δόγματα θρησκειών

Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη - Konstantin S. Nalbantis

Η Uta Ranke-Heinemann ήταν κάποτε η πρώτη γυναίκα καθηγητής καθολικής θεολογίας στον κόσμο. Σύντομα εξελίχθηκε σε μια αμφιλεγόμενη ανταρσία. Τώρα πέθανε σε ηλικία 93 ετών. Süddeutsche Zeitung, 25.03.2021
Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021 Πέθανε η θεολόγος Uta Ranke-Heinemann, Deutschlandfunk Kultur, 25.03.2021: Η θεολόγος, κριτική της εκκλησίας και ακτιβ'ιστρια της ειρήνης Uta Ranke-Heinemann είναι νεκρή, πέθανε την Πέμπτη σε ηλικία 93 ετών στο Έσσεν, όπως ανακοίνωσε ο γιος της. Η κόρη του πρώην Ομοσπονδιακού Προέδρου Gustav Heinemann ολοκλήρωσε τη διαμονή της το 1969 ως πρώτη γυναίκα στον κόσμο της Καθολικής θεολογίας και διορίστηκε καθηγητής ένα χρόνο αργότερα. Το 1987, η άδεια διδασκαλίας της ανακλήθηκε αφού αμφισβήτησε το δόγμα της παρθένας γέννησης του Ιησού. Ο Ranke-Heinemann επέκρινε έντονα την Εκκλησία σε βιβλία και ομιλίες, ειδικά την αγαμία και τη σεξουαλική ηθική. Ως ειρηνιστής και αριστερή εικόνα, ξεκίνησε επίσης πολιτικές πρωτοβουλίες - για παράδειγμα στο Βόρειο Βιετνάμ, την Καμπότζη και τη Μόσχα. Τη δεκαετία του 1980 συμμετείχε ενεργά στο ειρηνευτικό κίνημα. Στις κρατικές εκλογές στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, ήταν η κορυφαία υποψήφια του θραυσμένου κόμματος «Λίστα Ειρήνης». Το 1999, το PDS τους έστειλε στην εκλογή... Kölner Stadt-Amzeiger, 26.03.2021

Προελεγόμενα
Η φιλοσοφία της θρησκείας εξακολουθεί να ασχολείται σήμερα με τη φύση της θρησκείας από τη μία, δηλαδή, ασχολείται με το ζήτημα της θρησκείας, με θρησκευτικές πεποιθήσεις και θρησκευτικές πρακτικές, μεταξύ άλλων. Από την άλλη πλευρά, εξετάζει επίσης τη σχέση μεταξύ λογικής και πεποιθήσεων ως κεντρικό θέμα της φιλοσοφικής πειθαρχίας. Αντιμετωπίζει τους ισχυρισμούς αλήθειας για διάφορες πτυχές της θρησκείας, τις αναλύει και τις επικρίνει, εάν είναι απαραίτητο. Είναι η θρησκεία υγιής; Μπορεί η πίστη να δικαιολογηθεί λογικά; Η φιλοσοφία της θρησκείας δεν αφορά το εάν η θρησκεία ή η πίστη είναι «χρήσιμη», αλλά εάν υπάρχουν καλοί (ή καλύτεροι: επιστημονικοί) λόγοι γι 'αυτήν, οι οποίοι μιλούν υπέρ ή κατά της αλήθειας της θρησκευτικής πίστης.

Η φιλοσοφία της θρησκείας ασχολείται επίσης με την έννοια και την ύπαρξη του Θεού. Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του Θεού; Μπορεί να αποδειχθεί η ύπαρξη του Θεού (εμπειρικά ή a priori); Υπάρχουν καλοί λόγοι να πιστεύουμε ότι ο Θεός δεν υπάρχει; wikipedia
Οι προτεραιότητες των ιστορικά αναπτυγμένων φιλοσοφιών της θρησκείας είναι διαφορετικές.
Μερικοί επιδιώκουν έναν ερμηνευτικό στόχο και θέλουν να κάνουν κατανοητό τι είναι περίεργο για τη θρησκεία. Με αυτόν τον τρόπο, ξεκινούν από την παρατήρηση μιας συγκεκριμένης θρησκείας, την οποία προσπαθούν να κατανοήσουν επαρκώς από μια εσωτερική προοπτική. Άλλες προσεγγίσεις θέτουν σε πρώτο πλάνο την εξέταση των ισχυρισμών εγκυρότητας που υπέβαλε η θρησκεία. Ελέγχουν εάν γίνονται σημαντικοί ισχυρισμοί με θρησκευτικές δηλώσεις και αν μπορούν να δικαιολογηθούν. Οι αναγωγικές προσεγγίσεις προσπαθούν να ερμηνεύσουν τη θρησκεία ως προϊόν εξωτερικών παραγόντων (θέληση να ζήσουν, ενστικτώδεις συγκρούσεις, εξελικτικοί βιολογικοί μηχανισμοί κ.λπ.). Τέτοιες προσεγγίσεις σχετίζονται στενά με την κριτική της θρησκείας, καθώς υποθέτουν ότι οι αξιώσεις θρησκευτικής εγκυρότητας δεν μπορούν να εξαργυρωθούν ως τέτοιες και ότι η θρησκεία μπορεί κατ 'αρχήν να αντικατασταθεί.
Σε ποιο βαθμό μπορεί να είναι ο στόχος της φιλοσοφίας της θρησκείας να φτάσουμε σε γενικές δηλώσεις είναι αμφιλεγόμενη. Ο Ludwig Wittgenstein περιγράφει την «προσπάθεια γενικότητας» [1] ως μία από τις ασθένειες του νου, η αιτία της οποίας έγκειται στην «προκατάληψη μας για την επιστημονική μέθοδο». [2] Ο Γουίλιαμ Τζέιμς μιλά για την «ποικιλομορφία της θρησκευτικής εμπειρίας». αντιστοιχεί σε διάφορους τρόπους προβληματισμού. Wikipedia.

Σε εμάς, την Ελλάδα, αν είμαι καλά πληροφορημένος δεν υπάρχει διδασκαλία στα σχολεία για τη φιλοσοφία των θρησκείων, ούτε υπάρχει διακλαδικό μάθημα διδασκαλίας στην πολιτική,θρηκεία και την ελληνική Γλώσσα, ούτε πειραματικά;.. Αλλά σίγουρα δεν θα υπάρχει και επιστημονικό Curriculum των καθηγητών με τα αναλυτικά προγράμματα, που αναπροσαρμόζουνται στην σημερινή μας κοινωνία.

Ας εξετάσουμε όμως μια επιστήμονα, θεολόγο και με την ιστοριογραφία των θρησκειών, που κατείχε 12 γλώσσες και με μεγάλη εμπειρία..

Στόχος μας πρέπει να είναι να γνωρίζουμε απόψεις και άλλων θρησκευτικών δογμάτων και αδελφών εν Χριστώ- από επιστήμονες, ερευνητές, ιστοριογράφους της Θρησκείας, θέλησα και εγώ να αναφερθώ στο επίκαιρο μιας Γερμανίδας, καθολική θεολόγος
Στο Εσσεν της Γερμανίας πεθανε στα 93 της χρόνια η πρώτη υπερκομματική, κριτική ιστοριογράφος, καθηγήτρια της καθολικής Θρησκείας.
Η κόρη του ομοσπονδιακού προέδρου του 1969, γεννήθηκε μπροστά από 93. Οuta Ranke-Heinemann, είναι μια θεολόγος επικριτής της εκκλησίας, είναι τώρα νεκρή.
Αμφισβήτησε την Αγία Τριάδα του Θεού και επέκρινε την απαγόρευση των παπικών χαπιών. Τώρα η αμφιλεγόμενη θεολόγος Uta Ranke-Heinemann πέθανε.

Ήταν η πρώτη γυναίκα υπερκομματική καθηγητής καθολικής θεολογίας στον κόσμο και σύντομα έγινε έντονη κριτής της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας: Η Uta Ranke-Heinemann, η μεγαλύτερη κόρη του πρώην Ομοσπονδιακού Προέδρου Gustav Heinemann, πέθανε. Πέθανε το πρωί της Πέμπτης σε ηλικία 93 στο Έσσεν, όπως ανακοίνωσε ο γιος της Αντρέας Ράνκε στο Γερμανικό Πρακτορείο Τύπου. Κοιμήθηκε ειρηνικά παρουσία μελών της οικογένειας.
Το 1945 ήταν η μόνη κοπέλα που παρακολούθησε το Burggymnasium στο Έσσεν, όπου αποφοίτησε από το λύκειο. Σπούδασε προτεσταντική θεολογία. Το 1953, αναζητώντας περισσότερη θρησκευτική ανοχή, μετατράπηκε σε καθολικισμό, έλαβε το διδακτορικό της και έγινε η πρώτη γυναίκα καθηγητής καθολικής θεολογίας. «Αλλά με τους Καθολικούς αρρώστησα από κακές καιρικές συνθήκες», είπε αργότερα.

Η ακτιβίστρια της ειρήνης σύντομα είχε συγκρούσεις με την επίσημη εκκλησία στη διαμάχη για την παπική απαγόρευση αντισύλληψης.
Η Ranke-Heinemann χαρακτήρισε το γεγονός ότι οι αφρικανικές γυναίκες απειλήθηκαν με κόλαση επειδή χρησιμοποίησαν ένα προφυλακτικό για να κάνουν σεξ με τον σύζυγό τους που έχει μολυνθεί από τον HIV ως «θανατηφόρα εξαπάτηση της ανθρωπότητας».

Το κύριο έργο της Eunuchs για το Βασίλειο του Ουρανού - Καθολική Εκκλησία και Σεξουαλικότητα (που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο του 1988) κατέλαβε τη δεύτερη θέση στη λίστα των μη μυθοπλασίας βιβλίων στη λίστα με τα μπεστ σέλερ του SPIEGEL το 1989 με 300.000 αντίτυπα. [17] Το 2000 επεκτάθηκε σημαντικά ως έκδοση χαρτονιού Heyne (ειδικά το κεφάλαιο «Ομοφυλοφιλία»). Το 2012 το χαρτόδετο χαρτόνι Heyne επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει ένα κεφάλαιο για τον Benedict XVI. αναπτυγμένος. Σε αυτό το βιβλίο η Ranke-Heinemann της δίνει την εντύπωση για την 2000χρονη «ιστορία της Καθολικής σεξουαλικής ηθικής, από τον Ιησού έως τον Benedict XVI». Η γνώση του συγγραφέα για δώδεκα γλώσσες αποδείχθηκε χρήσιμη για την ακρίβεια των μεταφράσεων.

Το 1999 η ειρηνιστής πείστηκε από τον Γκρέγκορ Γκύσι στην κουζίνα του σπιτιού της να υποψηφίσει το αριστερό προκάτοχο κόμμα PDS στις ομοσπονδιακές προεδρικές εκλογές, οι οποίες ήταν απογοητευτικές από την αρχή. Ο Johannes Rau (SPD) κέρδισε τις εκλογές
Παρατήρηση: Ο Γκρέγκορ Γκύσι, είναι σήμερα29.3.2021 ο μαναδικός που στο Γερμανικό Κοινοβούλιο υποστηρίζει τώρα ένθερμα την Ελλάδα και αξιώνει από τη Γερμανία να καταβάλλουν τις πολεμικές αποζημιώσεις και τα χρεη του Δανείου στην Ελλάδα και να απαγορέυσουν εξαγωγές για πολεμικά υλικά για υποβρύχια στην Τουρκία Τέλος της παρατήρησης

>>Η διάλυση με την εκκλησία ήρθε το 1987 αφού ο Ranke-Heinemann αντικρούει το δόγμα της εκκλησίας της γέννησης της παρθένας.

Δεν ήθελε να γίνει κατανοητή κυριολεκτικά η παρθενιά της Μαρίας, αλλά ως «μοντέλα της φαντασίας εκείνη την εποχή». Ο τότε επίσκοπος του Έσσεν Φράνζ Χένγκμπαχ απέσυρε την άδεια διδασκαλίας της. Έχασε την έδρα της στο Έσσεν, αλλά πήρε μια ανεξάρτητη εκκλησιαστική Έδρα για την ιστορία της θρησκείας.
Έγινε γνωστή σε ένα ευρύτερο κοινό τη δεκαετία του 1980 όταν αμφισβήτησε την πεποίθηση ότι η Μαρία ήταν παρθένα πριν, κάτω και μετά τη γέννηση του Ιησού. Δεν ήθελε να κατανοηθεί κυριολεκτικά η παρθενιά της Μαρίας. Αργότερα μιλά για «γυναικολογική θεολογία κουδουνίστρα».
Ο τότε Επίσκοπος του Έσσεν Franz Hengsbach απέσυρε την εκκλησιαστική της άδεια να διδάξει το 1987 και έχασε τη θεολογική της καρέκλα. Το Πανεπιστήμιο του Έσσεν δημιούργησε ένα νέο για αυτούς - για τη θρησκευτική ιστορία.wikipedia
Η Ranke-Heinemann περιέγραψε την παιδεραστία ως «τον κίνδυνο μιας μονοσεξουαλικής εκκλησίας», η οποία τα 2000 χρόνια είχε εκδιώξει επιτυχώς τις γυναίκες, αλλά δεν έχει ακόμη αποσεξικοποιηθεί.

Δεν είναι ακόμη σαφές για πόσο καιρό η εκκλησία θα χρειαστεί τώρα να αναπαράγει τον «αγνό ομοφυλόφιλο», όπως απαιτείται στον Παγκόσμιο Κατεχισμό του 1992 στο αρ. 2357-9 [18]. Μόνο αυτό είναι ξεκάθαρο: [19] «εφ 'όσον οι ιερείς που αναγκάστηκαν να εξαπολύσουν να είναι σεξουαλικές σχέσεις είναι ενωμένοι με άνδρες, γυναίκες, νέους και παιδιά με σκοτεινούς εξομολογητικούς ψιθυρισμούς, η ομολογία θα εξελίσσεται όλο και περισσότερο σε ένα φόρουμ επαφής για τη σεξουαλική νευροτική, στο οποίο Η παιδεραστία δεν μπορεί να αποκλειστεί και επομένως θα πρέπει να απαγορεύεται σε παιδιά και εφήβους. "

Το απόλυτο απόρρητο των περιπτώσεων παιδοφιλίας διατάχθηκε σε όλους τους επισκόπους με τα δύο μυστικά γράμματα Crimen sollicitationis το 1962 και πάλι στο De delictis gravioribus του 2001 υπό την ποινή του αφορισμού. Δεν είπαν τίποτα για να βοηθήσουν τους πληγέντες. wikipedia

Με αφορμή κατηγορίες εναντίον του Επίσκοπου του Ρέγκενσμπουργκ Μίλλερ, μετά την υποτροπή ενός ιερέα με προηγούμενη καταδίκη για σεξουαλική κακοποίηση παιδιών, ο Ράνκε Χάινμαν δήλωσε σε αρκετές συνεντεύξεις τον Σεπτέμβριο / Οκτώβριο 2007 ότι η επιστολή του Καρδινάλου Ράτζινγκερ του 2001 συνέχισε να προκαλεί μεγάλη ζημιά επηρέασε παιδιά και νέους σε όλο τον κόσμο, γι 'αυτό και ο Πάπας Βενέδικτος XVI. παρακαλώ πάρτε το πίσω λόγω της "απόλυτης παρεμπόδισης της δικαιοσύνης για τα κρατικά δικαστήρια".

Η τάση προς το απόρρητο σχετικά με τη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών, την οποία ο Ράτσενγκερ πήρε στα άκρα το 2001, είναι ορατή σε όλους κατά τη σύγκριση του Can. 2368 § 2 [23] και Can. 904 CIC 1917 [24] με Can. 1387 CIC 1983: [25] Δεν υπάρχει πλέον ζήτημα αναφοράς στον επίσκοπο και το Ιερό Γραφείο (denuntiare loci Ordinario, vel Sacrae Congregationi S. Officii) [26].
Από τη δεκαετία του 1970, η Ranke-Heinemann ασχολείται τόσο με τη διδακτική και αναπτυξιακή πολιτική όσο και με την ανθρωπιστική βοήθεια. Εκστρατεύτηκε για απαγόρευση του ναπάλμ καθώς και για την κατάργηση όλων των πυρηνικών όπλων και έφερε φάρμακα και άλλα είδη ανακούφισης στο Ανόι κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ το 1972, στην Ινδία το 1973 και στην Καμπότζη το 1979.
Τη δεκαετία του 1980 συμμετείχε στο ειρηνευτικό κίνημα, ήταν υποψήφια για τον ειρηνευτικό κατάλογο και εμφανίστηκε ως ομιλητής σε πολλές συγκεντρώσεις.
Απορρίπτει την ερμηνεία της σταύρωσης του Ιησού ως λύτρωση σε ένα «επταπλάσιο αρνητικό δόγμα»:
Η Βίβλος δεν είναι ο λόγος του Θεού αλλά του ανθρώπου.
Ότι ο Θεός υπάρχει σε τρία άτομα προέρχεται από την ανθρώπινη φαντασία.
Ο Ιησούς είναι άνθρωπος και όχι Θεός.
Η Μαρία είναι η μητέρα του Ιησού και όχι η μητέρα του Θεού.
Ο Θεός δημιούργησε τον ουρανό και τη γη, οι άνθρωποι εφηύραν την κόλαση.
Δεν υπάρχει ούτε πρωτότυπη αμαρτία ούτε διάβολος.
Μια αιματηρή λύτρωση στον σταυρό είναι μια ειδωλολατρική θρησκεία θυσίας που βασίζεται στο θρησκευτικό σχέδιο της Εποχής των Λίθων.
Ταυτόχρονα, η Ranke-Heinemann έγραψε για τη θρησκεία και την εκκλησία. Συγκεκριμένα, οι «Ευνούχοι για τη Βασιλεία των Ουρανών» με τη σεξουαλική ηθική της εκκλησίας έφτασαν στην κορυφή των λιστών με τις καλύτερες πωλήσεις σε πολλές χώρες.

Το κύριο θεολογικό της έργο είναι «Όχι και Αμήν», στο οποίο αργότερα έδωσε τον υπότιτλο «Αποχαιρετισμός στον παραδοσιακό Χριστιανισμό». Το μόνο θετικό που απομένει από τον Χριστιανισμό ήταν η «ελπίδα επανένωσης με τους αγαπημένους νεκρούς», έγραψε σε αυτό.

Ο πρώην Πάπας Βενέδικτος βλέπει τον εαυτό του ως θύμα "Θέλετε να απενεργοποιήσετε τη φωνή μου"
Η Ranke-Heinemann δεν παρεκκλίνει αργότερα από τις θέσεις της που επικρίνουν την εκκλησία. Η εκλογή του πρώην συμμαθητή της Τζόζεφ Ράτζιγκερ ως Πάπα δεν έκανε τίποτα για να το αλλάξει.
«Είμαι απογοητευμένη», είπε ένα χρόνο μετά την ανάληψη της θητείας του Μπενέδικτου XVI. «Ήλπιζα να ξεφορτωθεί επιτέλους την αγαμία

Ε Π Ι Λ Ο Γ Ο Σ

Η Uta Ranke-Heinemann έχει ντροπιάσει τους αξιωματούχους σε σειρές. Η θεολόγος, κόρη του πρώην ομοσπονδιακού προέδρου Gustav Heinemann και η σύζυγός του της Βρέμης Χίλντα, πέθανε σε ηλικία 93 ετών.
Ο θεολόγος Uta Ranke-Heinemann πέθανε στο Έσσεν σε ηλικία 93 ετών.
Λίγοι άνθρωποι στη Γερμανία που διεκδίκησαν το υψηλότερο αξίωμα στην πολιτεία ήταν τόσο επαναστατικοί όσο ήταν: Η Uta Ranke-Heinemann, η μεγαλύτερη κόρη του Gustav Heinemann και η σύζυγός του που γεννήθηκε στη Βρέμη, Hilda, née Ordemann, μπορούν να κολυμπήσουν ενάντια στο ρεύμα που έγινε σύμφωνα με την αρχή τους. Σε ηλικία 93 ετών, πέθανε στην πατρίδα της στο Έσσεν, όπως ανακοίνωσε ένας από τους δύο γιους της.
Ως φεμινίστρια, ειρηνιστής και το 1969 ως η πρώτη γυναίκα παγκοσμίως που κατείχε καθήκοντα στην Καθολική θεολογία, ο συνάδελφος φοιτητής του Τζόζεφ Ράτζιγκερ, που αργότερα έγινε Πάπας Βενέδικτος XVI, ήταν φορέας ελπίδας. Ο πατέρας της είχε αλλάξει την ιδιότητα του κόμματος αρκετές φορές για να παραμείνει πιστός στις πεποιθήσεις του, η ίδια μετατράπηκε σε καθολικισμό και μετατράπηκε σε έναν από τους αιχμηρότερους κριτικούς του κληρικού.
Το 1954 παντρεύτηκε τον παιδικό της φίλο Έντμουντ Ράνκε, ο οποίος στην πραγματικότητα ήθελε να πάει στο μοναστήρι. Ήταν η αγάπη της ζωής της. Αλλά είχε φιλονικίες με την Εκκλησία όλη της τη ζωή, και δεν το έκανε μυστικό, αλλά μάλιστα στάθηκε απέναντι στον Πάπα.
Το βιβλίο της «Ευνούχοι για τη Βασιλεία των Ουρανών» είχε το αποτέλεσμα της απελευθερωτικής λογοτεχνίας σε άτομα που, όπως και αυτή, είχαν αμφιβολίες για βασικές πεποιθήσεις ή υπέφεραν από το γεγονός ότι η ομοφυλοφιλία καταδικάστηκε από τη Ρώμη.
Οι ιεραρχίες της εκκλησίας μαστιγώθηκαν
Κατά μία έννοια, δεν ήταν μόνη. Στο Μάρμπουργκ, ο θεολόγος Ρούντολφ Μπόλτμαν ήταν ο μέντοράς της, και σκέφτηκε τόσο πρώιμους χριστιανούς όσο και ριζοσπαστικούς όπως ο Άλμπερτ Κάλτοφ, ο οποίος ήταν πάστορας της Αγίας Μαρτίνης στη Βρέμη κατά την αυτοκρατορική περίοδο. Ρώτησε τι είδους θρησκεία ανθρώπινης θυσίας ήταν που έκανε το σταυρό το σύμβολό του και αντ 'αυτού αναφερόταν στο Κήρυγμα στο Όρος ως μήνυμα αγάπης. Ο Uta Ranke-Heinemann καταδίκασε τις ιεραρχίες της εκκλησίας, αλλά πάνω απ 'όλα η σεξουαλική ηθική της Καθολικής Εκκλησίας, ήταν ενάντια στο φόρο της εκκλησίας και τελικά ήθελε να δει γυναίκες στον άμβωνα και στο Βατικανό. Επειδή κούνησε επίσης δόγματα, όπως η γέννηση της παρθένας, η άδεια της να διδάξει καθολική θεολογία ανακλήθηκε το 1987. Weser Kurier, 26.03.2021
-----------------------------------------------------------------------------------------
Η αναφορά μου στην προσωπικότητα της UTA HEINEMANN ήταν μια αυθόρμητη απόφαση, μια και εγώ στο παρελθόν επισκέφθηκα αρκετές χώρες με διαφορετικούς θρησκευτικούς προσανατολισμούς. Κωνσταντίνος Σ. Ναλμπάντης, info@kn-megalexandros,gr
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση και μετάδοση με κάθε τρόπο με την προϋπόθεση να αναφέρεται συγγραφέας και ΠΗΓΗ

Σχόλια

>> Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τα κάθε είδους σχόλια.
>> Πρέπει να είστε μέλος για να Δημοσιεύστε ένα σχόλιο